|
|
کدخبر: ۵۶۱۹۷

رئیس‌جمهور در دیدارِ دیمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه در امور دفاعی و فضایی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه دوستانه و دیرینه و توسعه و تعمیق آن حائز اهمیت است.

به گزارشامیدبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز و در نهاد ریاست جمهوری با «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی و فضایی دیدار کرد.

روحانی در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در منطقه حساس خاورمیانه و همچنین در سطح بین‌المللی دارای منافع و اهداف مشترکی هستند، تصریح کرد: ما باید روابط خود را از سطح یک رابطه عادی میان دو کشور به سمت روابطی همه جانبه هدایت کنیم که در این راستا طراحی و برنامه‌ریزی ما در ایجاد روابط با روسیه بلندمدت خواهد بود.

رییس‌جمهور افزود: براساس توافقی که با رییس‌جمهور روسیه در ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای تلفنی داشته‌ایم مقرر شد تا روابط میان دو کشور را به طور بلندمدت و همه جانبه توسعه دهیم.

روحانیخاطر نشان کرد: گسترش روابط میان ایران و روسیه بدین معناست که روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در مرز قابل قبولی قرار گرفته است.

رییس‌جمهور در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱ + ۵ در زمینه مسایل هسته‌ای ایران گفت: برنامه این دولت حل و فصل کارها در چارچوب مقررات است و این مبنا که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست و نخواهد بود، محرز و غیرقابل تردید است.

دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهور کشورمان و ابلاغ سلام‌ گرم ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به وی گفت: رییس‌جمهور روسیه نه تنها علاقمند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است، بلکه خواستار تعمیق روابط میان دو کشور بوده و در این راستا با توجه به شرایط موجود در منطقه تصمیم به تعمیق همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف دارند.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با آرزوی موفقیت برای مذاکرات ایران با ۱ + ۵ گفت: فدراسیون روسیه خواستار این است که پرونده هسته ‌ای ایران به مسیر عادی خود باز گردد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار