|
|
کدخبر: ۵۸۲۰۲

وزیر امورخارجه پیشین آلمان در دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امیدواریم طرف‌های گفت‌وگو با پویایی کامل روند مذاکرات را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار " یوشکا فیشر " وزیر خارجه پیشین آلمان با اشاره به روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آلمان طی دوره‌های مختلف گفت: دیدگاه عمومی مردم ایران نسبت به آلمان منفی و تاریک نیست و امیدواریم با تحولات جدید بتوانیم تحرکات جدیدی به مناسبات دو کشور ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ در ژنو، گفت: ما براساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اهل منطق و گفت‌وگو با دنیا هستیم از ابتدا بر رویکرد منطقی گفت‌وگو تاکید داشته و داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ما به جد مخالف سلاح اتمی هستیم و چیزی فراتر از حقوق شناخته شده بین‌المللی خود همانند هر یک از اعضای ان‌پی‌تی مطالبه نمی‌کنیم.

بروجردی همچنین گفت: امیدواریم روزی شاهد دنیایی عاری از سلاح‌های اتمی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه، اظهارداشت: ما از همان ابتدای بحران سوریه بر این باور منطقی بودیم که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد و تنها با شیوه‌های سیاسی و دیپلماتیک می‌توان به پایان مشکلات این کشور امیدوار بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، تأکید کرد: اکنون مشاهده می‌کنیم که تمام کشورها از جمله قدرت‌های بزرگ به درستی به منطق ما در سوریه پی برده‌اند.

بروجردیدرباره افغانستان نیز، گفت: ‌گسترش افراط‌ گرایی و تروریسم و قاچاق مواد مخدر در همسایگی ایران در افغانستان نتیجه سیاست‌های نظامی‌گری از سوی اشغالگران در این کشور بوده است.

وی افزود: ‌ مشارکت فراگیر همه اقوام در فرایند سیاسی افغانستان توأم با مشارکت کشورهای همسایه در استقرار ثبات و آرامش در این کشور راه حل اساسی و پایدار حل مشکلات در آن است.

در ادامه این دیدار " یوشکا فیشر " وزیر خارجه پیشین آلمان نیز با ابراز خرسندی از نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو، گفت: ‌ امیدواریم طرف‌های گفت‌وگو با پویایی کامل روند مذاکرات را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.

وی با اشاره به موضوع سوریه نیز، گفت: ما هم با رویکرد ایران موافقیم که بن‌بست موجود در سوریه تنها با راه حل سیاسی قابل حل است و در غیر این‌صورت خطرات زیادی فراروی منطقه خواهد بود.

وزیر خارجه پیشین آلمان در پایان خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای و راهبردی در آینده شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار