|
|
کدخبر: ۶۰۴۵۸

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عزت ایران بر اساس معنویات است و ارتباطی به مادیات ندارد، گفت: اقتدار ایران بر دوش ملت ایران است.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اولنماز جمعهامروز تهران با اشاره به سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: عصری که امام سجاد(ع) در آن زندگی می کرد عصری فاقد اخلاق بود، از این رو امام زین العابدین(ع) برای ولایت از در اخلاق وارد شد.

وی افزود: ولایت ۴ مرتبه دارد که تسلط بر عالم طبیعت و اختیار معجزه که همان ولایت تکوینی است، تبیین احکام توسط پیامبران و ائمه بیان اخلاق و قرار داشتن روش و منش به عنوان اسوه در جامعه و نیز مقام حکومت ۴ مسئله ولایت است که حضرت سجاد(ع) به دلیل فضای عصر خود از مقام حکومت محروم بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حجت خدا این وظیفه را دارد که اخلاق اسلامی را تبیین کند، ادامه داد: حضرت سجاد(ع) در دوران خود با بحران اخلاقی در داخل جامعه اسلامی و جوامع دیگر مواجه بود از این رو وظیفه سنگین ارتباط انسانها با خدا را به دوش داشت.

امامی کاشانی صحیفه سجادیه را تابلویی از این ارتباط دانست و گفت: در این صحیفه تمام دعاها مملو از اخلاق است.

وی با توصیه به عفت در صحیفه سجادیه گفت: عفت حالتی برای نفس انسانی است که این نفس انسانی به واسطه عفت از هوای نفس دوری کرده و در اعتدال زندگی می کند، عفت نقطه اعتدال بین افراط و تفریط است و در هر علومی جلب منافع مالی و دنیوی و دفع مضرات دنیا است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه عفت انسان را به تقوا دعوت می کند خاطرنشان کرد: عفت حقیقتی است که به انسان نور می دهد.

امامی کاشانی در خطبه های دوم خود ضمن تبریک روز نیروی دریایی به تمام فرماندهان و سربازان نیروی دریایی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با این بزرگواران فرمودند در مسئله نیروی دریایی سخت افزار به تنهایی کافی نیست بلکه انسانها، فرماندهان و سربازان نیروی دریایی را به این اقتدار رساندند که برای همه این افسران و فرماندهان مدیر، شجاع و با تقوا از درگاه خدا تقاضای توفیق دارم.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته در ژنو گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از همان روز نخست امتحان خود را پس داد که نمی خواهد خونریزی و ناامنی کند بلکه طرفدار امنیت و حامی مستضعفان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایران و ملت ایران و تاریخ هزاران سال پیش این کشور نشان دهنده تمدن بالا و نجابت خاص این ملت است، بنابراین علاوه بر اینکه اسلام ما را منع کرده و رهبری فتوا داده اند که استفاده از سلاح هسته ای حرام است ملت ایران خود حاضر نیست بر سر مظلومان عالم بمب هسته ای بریزد.

امامی کاشانی تصریح کرد: ملت ایران چنین هویتی دارد که این هویت را از قرآن گرفته است، وقتی اسلام ظهور کرد تمدن ایران با تمدن اسلامی ترکیب شد و درخشش خاصی پیدا کرد.

وی افزود: در برابر این مارکی که به پیشانی ملت ایران خورده چند مارک هم در پیشانی صهیونیسم خورده است؛ مقامات صهیونیستی مانند حیوان و به تمام معنا رذل و اوباش هر کاری که می کنند و مردم را می کشند، خونریزی کرده و هر جا را که بتوانند از بین می برند این خوی درندگی، سگی و خوکی برای شما است زیرا قرآن آن را بر پیشانی شما زده و گفته است که شما ذلیل هستید.

امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی قیافه شما در صفحه تلویزیون ظاهر می شود تمام دنیا از شما نفرت دارد، شما منفور، ذلیل و پست هستید و در شهوت خوک و درندگی سگ هار غوطه ور شده اید.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه شما جمهوری اسلامی را با این نجابت، اصالت، تمدن اسلامی و ولایت فقیه و رهبری عادل، فقیه و مجتهد عامل ناامنی منطقه می دانید، گفت: شما علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کنید ولی خوشبختانه برای تمام دنیا چهره کثیفتان آشکار شده است؛ شما به عنوان سردمداران دنیا به چند نفر محدود هستید در حالی که تمام ملت ها دشمن اسرائیل هستند و به دلیل حمایت شما از صهیونیست شما نیز به ذلت و بدبختی آنها وصل شده اید.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به فکر سلاح اتمی نیست، گفت: حرکت ملت ایران حق مشروع غنی سازی است و در جریان توافقات ژنو به لطف خدا و تلاش آقای ظریف و همکارانش این مسئله برای جهان اثبات شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این توافقات دو اثر مثبت داشت. اول اینکه نشان داد تبلیغات دشمن علیه ملت چه بود و ایران بدنبال یک انرژی هسته ای در حد فعالیت علمی است، آمریکا، اسرائیل و انگلستان دروغگو هستند که می گویند ایران بدنبال سلاح هسته ای است.

امامی کاشانی ادامه داد: مسئله دوم تشریح ان پی تی است که در بندهای این معاهده آمده کسانی که سلاح اتمی ندارند حق ساخت آن را ندارند، کشورهایی که سلاح اتمی دارند حق اضافه کردن به آن را ندارند بلکه باید از زرادخانه های خود بکاهند، همه کشورهایی که سلاح هسته ای ندارند حق استفاده از انرژی هسته ای را دارند.

وی گفت: بر اساس همین توافق استفاده از انرژی هسته ای حق مسلم ملت است حال اینکه وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ما غنی سازی ایران را قبول نداریم در حالی که درژنو بر سر این مسئله توافق شده و این حق ملت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند نرمش قهرمانانه به معنای این است که انسان در رسیدن به هدف با مهارت وهنر حرکت کند البته این بدین معنا نیست که از اصول و خطوط قرمز دست بردارد.

امامی کاشانی گفت: رهبر انقلاب در جواب نامه رئیس جمهور فرمودند که باید در تمام مراحل با ایستادگی در خط مستقیم در جهت منافع ملت حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعلا در قدم اول هستیم، گفت: عهدشکنی از کشورهای غربی بسیار دیده ایم ولی ما بر سر حق خود ایستاده و از آن کوتاه نمی آییم، معاهده ژنو هم این مسئله برای تمام دنیا روشن کرد.

امام جمعه موقت تهران درباره تحریم ها گفت: آنها تبلیغ کردند و با این تبلیغات تحریم هایی را علیه ملت بنا کردند اما امروز می بینید که دیوار تحریم ها شکست و در دنیا هیچ توجیهی برای آن باقی نمانده است؛ با استقامت ملت و دیپلماسی قوی امیدواریم تمام تحریم ها برداشته شود، باید دانست شیطان هم از شمال هم از جنوب و هم از یمین و یسار به سراغ ما می آید، اینها شیطان روزگار هستند.

امامی کاشانی با بیان اینکه ما وظیفه داریم در پست خود به آنچه وظیفه امان است به درستی عمل کنیم گفت: وزیرخارجه آمریکا در سخنانش می گوید تحریم ها باعثشد ایران تسلیم شده و پای میز مذاکره بنشیند اما باید گفت عزت ایران بر اساس معنویات است و این عزت با مادیات گره نخورده بلکه عزت شما بر اساس مادیات است.

وی افزود: درست است که تحریم ها و فشارهای اقتصادی مردم را به مشکل انداخته اما این گونه نیست که به دلیل این فشارها ملت پای میز مذاکره نشسته بلکه اقتدار ایران به دوش ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت با تمام قوا مشکلات موجود در تمام امور بخصوص امور اقتصادی را برطرف کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار