|
|
کدخبر: ۶۱۵

مدیر کل هدایت نیروی کار خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعزام یک هزار نیروی کار ایرانی به خارج کشور در سال ۹۱ خبرداد و گفت: همه افرادی که در خارج کشور کار می کنند به شرط ارائه اسناد مورد تایید سفارتخانه و اخذ گواهی از کارفرما می توانند سوابق بیمه ای خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی پیگیری و محاسبه کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، خلیل صادقی نیا اظهار کرد: در حال حاضر اعزام نیروی کار به خارج کشور تنها از طریق اعزام کارجو نیست و ارائه خدمات فنی و مهندسی از جمله مکانیسم های اعزام خارجی است.

وی با اشاره به دستور کار امضای تفاهم نامه با کشورهای هدف برای تسهیل اعزام نیروی کار داخلی افزود: طی مذاکراتی که با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای تربیت نیروی ماهر و متخصص صورت گرفته درصدد هستیم تا نیروی کار متخصص و مورد نیاز کشورهای درخواست کننده را تامین کنیم.

صادقی در عین حال از اعزام بیش از یک هزار نیروی کار ایرانی به خارج کشور طی سال گذشته خبرداد.

مدیر کل هدایت نیروی کار خارجی وزارت کار همچنین از محاسبه سوابق بیمه ای افرادی که در خارج کشور کار می کنند خبرداد و گفت: نیروهای کار شاغل در خارج کشور، به شرط ارائه اسناد مورد تایید سفارتخانه و اخذ گواهی از کارفرمای خود می توانند سوابق بیمه ای خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی پیگیری و محاسبه کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با امضای تفاهمنامه سه جانبه میان وزارت کار، سازمان توسعه تجارت و انجمن صنفی کاریابی ها در آینده نزدیک، موضوع اعزام نیروهای کار خارجی به سرعت پیگیری شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار