|
|
کدخبر: ۶۷

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: قیمت ۵،۶ قلم کالاهای اساسی که در اغلب خانواده‌ها وجود دارد، باید تثبیت شود و حتی پایین بیاید.

محمدباقر قالیباف، کاندیدای ریاست جمهوری در جریان سفر به شهرستانهای استان تهران، ظهر امروز در مسجد جامع قرچک با بیان اینکه انصاف این است که همه از شهدای ۱۵ خرداد یاد کنیم، تصریح کرد: این منطقه نقش کلیدی را در حماسه ۱۵ خرداد که آغاز کننده انقلاب اسلامی بود داشتند و امروز هر چه داریم از انقلاب اسلامی، شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه ما در انقلاب اسلامی ۳ کار مهم و اساسی را انجام دادیم، گفت: به نظر می‌رسد دو راه را این ملت توانستند انجام دهند. اول آنکه استبداد را به برکت انقلاب اسلامی، امام خمینی و زحمات و مجاهدت ایثارگران و شهیدان و همدلی مردم استبداد را از بین بردیم و نظام اسلامی به پیروزی رسید و استقلال و آزادی آمد و نام دین احیا شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما دست استعمار و دشمنان خارجی را از کشور کوتاه کردیم و به آمریکایی‌ها گفتم که شما چه کار می‌کنید؟ گفتند ما در این کشور منافعی داریم. به برکت تلاش ملت عزیز و شهدا استقلال به کشور آمد و دشمن نیز بعد از انقلاب اسلامی به این کشور حمله نظامی کرد ولی به برکت حضور مردم نتوانستند کاری کنند.

قالیباف با بیان اینکه حرف این بود که اگر مردم در سایه اسلام زندگی می‌کنند، این فرصت فراهم شود که بتوانند زندگی مادی و معنوی خودشان را تامین کنند، اظهار داشت: این زندگی مادی و معنوی در سایه انقلاب اسلامی، مهمترین وظیفه ماست و نقش مسئولان به مراتب بیشتر از مردم است.

وی تصریح کرد: اگر امروز عزیزان بحث‌شان این است که شعار می‌دهیم و می‌گوییم راه شهدا و امام را دنبال می‌کنیم، اگر امروز مدعی هستیم که از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم تا انقلاب تداوم پیدا کند و می‌گوییم سرباز ولایت هستیم که شعار ما است، ولی وقتی مردم به دولت نگاه می‌کنند باید احساس کنند که این دولت و مسئولان می‌توانند کارایی دین را در اداره جامعه نشان دهد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مردم باید احساس کنند شرایط زندگی‌شان از لحاظ مادی بهتر می‌شود، گفت: مشکلات مردم در حوزه اشتغال، گرانی و مسائل متعدد باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا اگر حرفی بزنیم که نتوانیم انجام دهیم حرف دیگر نیز مثمر ثمر نخواهد بود.

قالیباف با تاکید بر اینکه ما برای مسایل اقتصادی و آب و نان انقلاب نکردیم، اظهار داشت: ما حاضریم فرزندان و خودمان را فدای اسلام کنیم. اما همین اسلام به ما آموخت اگر در جامعه‌ای فقر آمد، دیگر امر به معروف انجام ندهیم و دین رخت برمی‌بندد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم بگوییم اساس کار نان، آب و ا قتصاد است، از اسلام یاد نگرفته‌ایم، گفت: از اسلام یاد گرفتیم که چیزی جز عبادت خدا و رشد و تعالی نیست، ولی همان اسلام و دین به ما آموخت که اگر در بخش مربوط به شرایط مادی وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم، پرورش اسلامی و تربیت نیز اتفاق نخواهد افتاد.

کاندیدای ریاست جمهوری با طرح این سوال که چرا ما از بیکاری نگران هستیم، تصریح کرد: زیرا مسئله بیکاری در سلامت روحی و جسمی تاثیر دارد و ممکن است سلامت روحی و جسمی شخص از دست می‌رود.

قالیباف تاکید کرد: معتقدم هر کس دینی به انقلاب دارد، باید خارج از شعارها به این موضوعات رسیدگی و آنها را حل کند. بنده ۸ سال شهردار بودم، ولی قبل از هر چیز اگر بخواهم بگویم رزمنده بودم، حتما مردم به کار من در شهرداری نگاه می‌کنند و اگر کارآمد عمل کنم وظیفه خود را درست انجام دادم و اگر تغییری در شهر اتفاق نیفتد، دعوت من معنایی ندارد.

وی ادامه داد: اگر کار درست باشد بعد باید بگوییم فرهنگ بسیج، جهاد و کار است و در این صورت اگر کسانی طرفدار انقلاب اسلامی نباشند، با دیدن کارآمدی به انقلاب اسلامی پایبند خواهند شد. از سوی دیگر اگر کسی رزمنده باشد و ناکارآمدی را ببیند او نیز اعتراض می‌کند و معترض ما می‌شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است، تصریح کرد: همانطور که شما مشکلات را می‌دانید بنده نیز از مشکلات مطلع هستم و مشکلات زیاد است ولی بنده به عنوان خدمتگذ ار و مدیر هر جا توفیق خدمت داشتم، حرفمان این بود که به مردم قول و وعده‌ای که نمی‌شود ندهیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه با اطمینان می‌گویم که وعده‌ای ندادم و عمل نکردم اظهار داشت: ما مدیون مردم مستضعف هستیم و به نظر من شهروند درجه یک و دو نداریم.

وی افزود: من این حرف را در جنوب شهر نزدم بلکه در تجریش گفتم که اگر در طول مدیریت هر کاری را بخواهم انجام دهم از جنوب شهر انجام می‌هد و اولویت را به جنوب شهر می‌دهم.

این کاندیدای ریاست جمهور با بیان اینکه من نگفتم که فاصله جنوب وشمال را کم‌می‌کنم، اظهار داشت: برخی در گذشته گفتند فاصله را کمتر می‌کنیم، ولی فاصله بیشتر شد. من گفتم قول می‌دهم نگذارم فاصله بین جنوب و شمال شهر بیشتر شود و تلاش می‌کنم که فاصله را نیز کمتر کنم.

به گفته قالیباف خدا را شکر امروز حتی کسانی که مخالف سیاسی من هستند، همان‌ها این حرف‌های من را تایید می‌کنند و نمی‌توانند بگویند که چنین وسایلی نبوده است.

وی افزود: من نمی‌گویم به شمال شهر نرسیدم بلکه رشد شمال شهر نیز بیشتر شده است، با این حال رشد جنوب شهر چند برابر بیشتر بود.

کاندیدای ریاست جمهور با تاکید بر اینکه کشور ظرفیت‌های خوبی دارد و امکانات کشور زیاد است، گفت: قول می‌دهم اگر توفیق خدمت پیدا کنم و اگر خیر بنده در این باشد که مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده بگیرم، ظرف دو سال به گونه‌‌ای کار پیش می‌رود که همه کسانی که در قرچک یا در روستاهای دور افتاده سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند احساس کنند در وضعیت اقتصادی آنها تغییر و تحولی اتفاق افتاده و قدرت خرید آنها کمتر نمی‌شود و جوانان که فارغ‌التحصیل می‌شوند، ببینید کار در پیش‌ روی آنهاست.

قالیباف با تاکید بر اینکه درست است تحریم هستیم، ولی امروز آسیب‌های ما در حوزه اقتصادی کمترین سهم را از تحریم دارد و بیشترین سهم مربوط به سوءتدبیر است، اظهار داشت: ‌ این مشکلات به خاطر اختلاف‌هایی است که مسئولین با هم دارند. زیرا وقتی دعواها شکل بگیرد، مشکلات مردم فراموش می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در شورای شهر اختلاف‌هایی با هم داریم، تصریح کرد: در شورای شهر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حضور دارند و با توجه به اختلاف نظرهایی که با هم دارند، یک بار نشنیدید که ما با هم دعوا کنیم. از این رو مطمئن باشید در دولت من دعوا و اختلاف نیست، زیرا می‌خواهیم کار کنیم.

قالیباف تصریح کرد: احساس نگرانی نکنید. سختی وجود دارد ولی به سرعت قابل حل است. یارانه‌ها به مردم داده می‌شود و قدرت خرید مردم نیز بالا می‌رود و همچنین قیمت ۵،۶ قلم کالاهای اساسی که در اغلب خانواده‌ها وجود دارد، باید تثبیت شود و حتی پایین بیاید.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان بچه‌های انقلاب اسلامی خود را مدیون می‌دانیم که با فرهنگ جهادی و با کمک مردم به مشکلات اقتصادی سامان دهیم، تصریح کرد: باید به گونه‌ای به مشکلات اقتصادی سامان دهیم که مردم آرامش پیدا کنند تا بتوانند به دین، نماز و تربیت برسند.

به گفته قالیباف دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که با فشار اقتصادی نمی‌توانند به انقلاب اسلامی آسیبی بزنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار