|
|
کدخبر: ۷۱

به نوشته رویترز، محمد باقر قالیباف، شهردار محبوب تهران و علی اکبر ولایتی رقبای اصلی سعید جلیلی هستند.

به گزارش امیدنیوز به نقل ازافکارنیوز، واشنگتن پست می گوید که در این مناظرات اختلافات سیاسی کاندیداها به سرعت تبدیل به اختلافات شخصی شد. به نوشته این روزنامه آمریکایی آخرین مناظرات روز جمعه کاندیداها جرقه ای بود برای افزایش میزان مشارکت انتخاباتی در ایران.

واشنگتن پست به چالش کشیده شدن سعید جلیلی توسط علی اکبر ولایتی، دانش آموخته دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز را به تحریر درآورده است.

خبرگزاری رویترز نیز با بازتاب لحظه به لحظه آخرین مناظره ها نوشته است: سعید جلیلی، کاندیدای افراطی ایران، روز جمعه در مناظرات مورد انتقاد شدید دیگر کاندیداها به علت عدم پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران و غرب واقع شد.

رویترز با اشاره به اینکه سعید جلیلی، رییس هیئت مذاکره کننده ایران و ۶کشور بزرگ جهان بوده است، نوشت: وزیر سابق امور خارجه ایران، علی اکبر ولایتی، در مناظرات توانایی جلیلی را مورد شک و تردید قرار داد و به وی یادآوری کرد که دیپلماسی فقط یک تئوری نیست.

به نوشته رویترز، محمد باقر قالیباف، شهردار محبوب تهران و علی اکبر ولایتی رقبای اصلی سعید جلیلی هستند.

آسوشیتدپرس نیز در مورد مناظره های ۸کاندیدای ریاست جمهوری ایران نوشته است: مناظره ۴ساعته ۸ کاندیدای ریاست جمهوری ایران حول محور سیاست خارجی و برنامه هسته ای ایران برگزار شد. به نوشته این خبرگزاری، در جریان مناظرات به دوتن از کاندیداها، یعنی حسن روحانی و سعید جلیلی اتهامات فراوانی وارد شد.

روحانی جلیلی را به سیاست های تندرو و افراطی متهم کرد و مدعی شد که این سیاست های غلط، به تحریم های شدید علیه ایران و منزوی شدن ایران منجر شده است. در مقابل سعید جلیلی نیز حسن روحانی را به ترس از غرب متهم کرد و گفت که ضعف روحانی در برابر غرب، به بسته شدن و تعلیق موقت غنی سازی منجر شده است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز با پوشش دادن این مناظره ها، خبر خود را با جنجال دکتر ولایتی در آخرین دور مناظرات آغاز کرده است. به نوشته بلومبرگ، مشاور ارشد رهبر(معظم انقلاب) ایران، علی اکبر ولایتی، در این مناظرات گفته است که سعید جلیلی فاقد مهارت دیپلماتیک در مذاکره با قدرت های جهان است. بلومبرگ اظهارات ولایتی را در یک هفته مانده به برگزاری انتخابات، " غیرمنتظره " خوانده است.

یورونیوز انگلیسی نیز تاکید کرده است که در جریان دور نهایی مناظرات تلویزیونی، موج انتقادات رقبای کاندیدای تندوری ایران، سعید جلیلی رکورد دار شد. این خبرگزاری نیز ابتدای خبر خود را با موج انتقادات علی اکبر ولایتی از سعید جلیلی آغاز کرده است و سپس آن را به طور کامل پوشش می دهد.

اما گلوبال پست کانادایی خبر آخرین دور مناظرات ۸کاندیدای ریاست جمهوری ایران را به نحو متفاوت تری پوشش می دهد. گلوبال پست، نیز که معتقد است در این مناظرات سعید جلیلی مورد هدف انتقادات و حملات شدید قرار گرفته است.

گلوبال پست در ابتدای خبر خود به جای بازتاب سخنان ولایتی، اظهارات جلیلی را منعکس می کند و می نویسد سعید جلیلی اما اظهار کرده است که به(حضرت) آیت الله سیدعلی خامنه ای نزدیک است و حرف آخر در مذاکرات را ایشان می زنند. گلوبال پست در ادامه اظهارات علی اکبر ولایتی را پوشش می دهد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار