|
|
کدخبر: ۷۲۰۷۴

برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در حال اعمال فشار برای تصویب طرحی جهت وادار کردن کاخ سفید به تدوین مجدد شرایط توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی هستند.

به گزارشامیدبه نقل از پرس تی وی، نمانیدگان مجلس قانونگذاری آمریکا به دنبال ارائه طرحی برای تدوین مجدد شرایط توافق اخیر میان ایران با گروه ۱ + ۵ هستند.

بر اساس این گزارش، این طرح که روز پنجشنبه(۲۱ آذر) توسط پیتر روسکام، نماینده ایلینوی ارائه شد کمتر از یک روز پس از پیروزی دولت اوباما در تلاش برای متوقف کردن تحریم های جدید ضد ایرانی در سنا صورت می گیرد.

این طرح همچنین قطعنامه تحریم دیگری را دنبال می کند که عصر پنجشنبه در پی مخالفت رهبران دموکرات کنگره مورد تصویب قرار نگرفت.

توافق ژنو که به ایران اجازه تداوم غنی سازی اورانیوم را می دهد به طور گسترده ای مورد انتقاد اعضای کنگره قرار گرفته است.

قطعنامه روسکام که مورد حمایت میخائیل مک کال، نماینده جمهوری خواه تگزاس، جن گرین، نماینده تگزاس و دن لیپینسکی، نماینده ایلینوی است به دنبال مجبور کردن کاخ سفید و شرکای مذاکره کننده غربی آن به تغییر شرایط توافقنامه است.

براساس نسخه ای از این طرح که در اختیار «بیکن» قرار گرفته است، در این قطعنامه تصریح شده است که «ایران باید به طور کامل همه تاسیسات غنی سازی خود را برچیند و تولید سانتریفیوژ را متوقف کند» و «اعلام کند که ایران باید به طور کامل راکتور آب سنگین اراک» را برچیند.

تهران با انتقاد شدید از واشنگتن گفته است که این محدودیت های جدید در تناقض کامل با توافق ژنو قرار دارد که طی آن امریکا متعهد به خودداری از اعمال تحریم های جدید شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار