|
|
کدخبر: ۷۲۲

یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان دولت سوریه مدعی شد، روز گذشته(جمعه) وقوع چندین انفجار در انبار مهمات ارتش، استان غربی لاذقیه را لرزاند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان، موسوم به سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد روز گذشته(جمعه) چندین انفجار در انبار مهمات ارتش در استان لاذقیه رخ داده است.

بنا بر ادعای رامی عبدالرحمان رئیس این گروه، گزارش‌های مبنی بر کشته شدن و زخمی شدن چندین نفر بر اثر این انفجارها منتشر شده است. اما وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

وی همچنین مدعی شد، شواهدی وجود که نشان می‌دهد علت انفجارها به دلیل اصابت راکت به انبار مهمات بوده است، اما مشخص نیست چه کسانی این حمله را انجام داده‌اند. وی اشاره‌ای به شواهدهای که مدعی وجود دارد اشاره نکرده است.

استان لاذقیه در سواحل مدیترانه واقع است و ساکنین آن عمدتا علوی هستند و یکی از استان‌های آرام سوریه از زمان آغاز بحران این کشور در اواسط مارس ۲۰۱۱ است.

سوریه بیش از دو سال است که با آشوب و ناآرامی‌ مواجه است، بر اثر این خشونت‌ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داد‌‌ه‌اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که بحران کشورش توسط بعضی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و کنترل می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار