|
|
کدخبر: ۷۴۰

گروه اتحاد تقسیم اعلام کرده است که علی‌رغم محاصره پارک گزی توسط پلیس وارد آنجا خواهند شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، حریت اظهار کرد: گروه اتحاد تقسیم اعلام کرده است که امروز(۶ جولای) علی‌رغم محاصره منطقه توسط پلیس وارد پارک گزی خواهند شد.

این گروه اعلام کرد وارد این پارک خواهد شد تا رأی دادگاه منطقه‌ای ترکیه مبنی بر لغو پروژه پیاده‌روی میدان تقسیم و احداثپادگان توپخانه عثمانی را، اجرایی سازد.

این گروه که از مردم خواسته ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی در پارک گزی حضور یابند، اعلام کرد: " ما از خواسته‌های‌مان عدول نکرده‌ایم. "

این در حالی است که در موج سوم اعتراضات پارک گزی ۱۵ نفر به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی، تحریک اذهان عمومی، تخریب اموال شخصی و استفاده از کوکتل‌مولوتوف در حین تظاهرات بازداشت شده‌اند.

نیروهای امنیتی به طور همزمان به ۱۷ مکان در ۴ شهر مختلف یعنی ازمیر، استانبول، مانیسا و باتمان حمله کرده‌اند. نیروهای پلیس در این حملات اسناد و سی‌دی‌های که ظاهرا نشان دهنده ارتباط این افراد با سازمان‌های تروریستی بودند، کشف کرده‌اند.

این در حالی است که در روز‌های ۲۰ و ۲۴ ژوئن نیز ۲۷ نفر بازداشت شدند. دادگاه حکم بازداشت ۲۴ نفر از این افراد را تمدید کرد.

از زمان بروز ناآرامی‌ها در ۳۱ می در پی تلاش برای تخریب پارک گزی ۲/۵ میلیون نفر وارد خیابان‌ها شد‌ه‌اند. این تظاهرات به زودی تبدیل به اعتراضات سراسری ضددولتی شد.

به گزارش روزنامه میلیت به نقل از وزارت کشور ترکیه، تنها در ۲ شهر این کشور مردم در تظاهرات شرکت نکردند در حالیکه ۷۹ شهر ترکیه شاهد اعتراضاتی گسترده علیه دولت حاکم حزب عدالت و توسعه بودند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار