|
|
کدخبر: ۷۴۲۲۹

وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های این اتحادیه که در " برنامه اقدام مشترک " آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران و تایید آژانس تعلیق می‌شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از سایت رسمی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در بیانیه‌ای درباره نشست روز دوشنبه شورای وزیران اتحادیه اروپا برای بررسی مساله ایران اعلام کرد: این شورا از موفقیت اخیر دست یافته در مذاکرات گروه ۳ + ۳ به ریاست رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برنامه اقدام مشترک در ژنو استقبال می‌کند. این توافق نشانه‌ای مبنی بر تعهد تمامی طرف‌ها برای اعتمادسازی، کاهش تنش‌ها و ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در جهت دستیابی به یک راه‌حل جامع برای برطرف کردن نگرانی‌های بزرگ درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران است. در ادامه این بیانیه آمده است: اعمال سریع تدابیر داوطلبانه از سوی دو طرف در شرایط کنونی امری کلیدی است. ایران باید تعهدات خود را با حسن‌نیت اجرا کند و شورا نیز متعهد می‌شود که گام‌های لازم را برداشته و آن دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا که در برنامه اقدام مشترک آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران و تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بر اساس توصیه کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا تعلیق شوند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های این اتحادیه که در " برنامه اقدام مشترک " آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران و تایید آژانس تعلیق می‌شوند.

به نقل از سایت رسمی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در بیانیه‌ای درباره نشست روز دوشنبه شورای وزیران اتحادیه اروپا برای بررسی مساله ایران اعلام کرد: این شورا از موفقیت اخیر دست یافته در مذاکرات گروه ۳ + ۳ به ریاست رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برنامه اقدام مشترک در ژنو استقبال می‌کند. این توافق نشانه‌ای مبنی بر تعهد تمامی طرف‌ها برای اعتمادسازی، کاهش تنش‌ها و ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در جهت دستیابی به یک راه‌حل جامع برای برطرف کردن نگرانی‌های بزرگ درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعمال سریع تدابیر داوطلبانه از سوی دو طرف در شرایط کنونی امری کلیدی است. ایران باید تعهدات خود را با حسن‌نیت اجرا کند و شورا نیز متعهد می‌شود که گام‌های لازم را برداشته و آن دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا که در برنامه اقدام مشترک آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران و تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بر اساس توصیه کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا تعلیق شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار