|
|
کدخبر: ۷۵۷۷۹

یک مقام مسوول خبر داد: مذاکرات کارشناسی ایران و ۱ + ۵ روز عصر روز پنج‌شنبه در ژنو از سر گرفته می‌شود.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، این مقام مسوول با اعلام این خبر گفت: مذاکرات کارشناسی عصر روز پنج‌شنبه در ژنو آغاز می‌شود.

وی درباره حضور نمایندگان آژانس در این مذاکرات اظهار کرد که از قبل برای حضور در مذاکرات دعوت نشده‌اند اما اگر لازم باشد به مذاکرات اضافه خواهند شد.

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱ + ۵ با حضور ناظرانی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۷ آذر ماه در وین آغاز شد و در حالی که گفت‌وگوها به طور فشرده پیش می‌رفت با اقدام یک‌جانبه آمریکا در افزایشتحریم‌هاعلیه ایران این مذاکرات از سوی هیات ایرانی متوقف و مذاکره‌کنندگان به تهران بازگشتند.

پس از واکنش شدید ایران به این اقدام آمریکا جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با وزیر خارجه کشورمان درباره این‌باره گفت‌وگو کرد و بر نهایی کردن زود هنگام پروسه ژنو با هدف رسیدن به یک توافق جامع تاکید کرد.

سید عباس عراقچی روز چهارشنبه در سفر به بروکسل با کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد و پس از آن دو طرف اعلام کردند که مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته می‌شود.

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱ + ۵ در حالی فردا از سر گرفته می‌شود که آخرین نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا که انتظار می‌رفت در صورت انجام مذاکرات کارشناسی زمانی برای آغاز اجرای توافق ژنو تعیین شود روز دوشنبه برگزار شد و در آن تنها توافق ژنو مورد تایید این نشست قرار گرفت و به این ترتیب هر گونه تصمیم برای اجرای توافق به ژانویه ۲۰۱۴ موکول شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار