|
|
کدخبر: ۷۷

شورای شهر تهران از دریچه «شهر امید»؛

تجربه دوره های قبلی این، نامزدها را به این نتیجه رسانده که برای حضور موفق در عرصه شورا، باید در غالب جریان فکری همسو با دیگر اعضا وارد شورا شد.

یکی از ائتلاف های بزرگ این دوره، ائتلاف «شهر امید» است که با هدف جمع کردن نیروهای اصولگرای غیردولتی، با محوریت مهندس چمران(رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تهران) و سرلیستی افرادی چون محسن پیرهادی، مرتضی طلایی، پرویز سروری و حبیب کاشانی در شروع لیست تشکیل شده است. قرار گرفتن نیروهای متخصص با خط فکری همسو مهمترین مشخصه این ائتلاف است.

ائتلاف «شهر امید» باعثافزایش شور انتخاباتی می شود
«مرتضی طلایی»؛ نماینده فعلی شورای اسلامی شهر تهران و عضو لیست ائتلاف «شهر امید»، درباره این ائتلاف می گوید: من از قرارگیری در لیست این ائتلاف استقبال می کنم. البته ممکن است تعدد لیست ها و ائتلاف های مختلف، باعثایجاد کمی سردرگمی هم بین شرکت کنندگان شود، اما در نگاه کلی دستاوردهای مثبتی دارد که باعثایجاد رقابت بیشتر و در نتیجه پرشورتر بودن انتخابات می شود. در این بین لیست های متشکل از نیروهای متدین و انقلابی که با مشکلات آشنا هستند و تخصص کافی دارند، قطعآ بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و حضور این نیروها در شورای شهر تهران اثرات مثبتی در پی خواهد داشت. در هر صورت توصیه من این است که در انتخاب افراد، باید به توانمندی و پایبندی به ارزش ها توجه داشت، زیرا حضور نیروهای خدمتگزار و متخصص در شوراها قطعآ بر زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت.

این عضو لیست ائتلاف شهر امید با اشاره به تاثیرات مثبتی که شورای صالح می تواند بر زندگی مردم داشته باشد، می گوید: نمونه تاثیر مثبت شوراها را می توان در شورای شهر تهران در دوره اخیر(سوم) دید که با انتخاب شهردار خوب و مدیریت درست شورا، چهره شهر تهران به نصبت قبل تغییرات مثبت زیادی کرد.

ائتلاف «شهر امید» در پی ایجاد رفاه، آسایش و امنیت اجتماعی
ابوالقاسم مولایی؛ عضو ائتلاف «شهر امید» در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران معتقد است در چینش افراد این ائتلاف سعی شده نیروهایی به دور از نگاه های سیاسی در شورا حاضر باشند.

او در همین رابطه توضیح می دهد: هدف افراد و نیروهای حاضر در این ائتلاف ایجاد رفاه، آسایش و امنیت اجتماعی در سطح شهر تهران است و دیدگاه های سیاسی در این بین نقشی ندارند. در این جمع سعی شده نیروهای متخصص، متعهد و باتجربه دور هم جمع شوند تا این کلانشهر و به عبارت بهتر کشور کوچک را مدیریت و پیگیری کنند تا بتوانند معضلات باقی مانده را پیگیری و برطرف کنند.

این عضو ائتلاف «شهر امید» می افزاید: به همین دلیل این لیست با محوریت مهندس چمران و آقای کاشانی تشکیل شده است و باید دید مردم چه انتخابی می کنند. بدون شک اگر نیروهای این ائتلاف رای بیاورند و وارد حوزه اجرایی شوند، اثرات مثبت آن را خواهیم دید.

اعضای متخصص و کاربلد
یکی دیگر از اعضای لیست ائتلاف «شهر امید» برای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران بر لزوم دقت در تنظیم لیست ها ائتلاف ها تاکید دارد و می گوید: البته برخی این نظر را دارند که زیاد بودن ائتلاف ها ممکن است باعثایجاد سردرگمی برای مردم شود، اما نمی توان نکات مثبتی که زیاد بودن ائتلاف ها دارد را هم ندیده گرفت.
امیر قاسمی می افزاید: یکی از نکات مثبت این ائتلاف ها ایجاد شور و هیجان بیشتر در انتخابات شوراهاست که مسئله مهمی است. البته باید در تهیه و تنظیم لیست ائتلاف ها دقت کرد تا سره از ناسره مشخص باشد و اعضای لیست افرادی متخصص و کاربلد باشند.

حضور در ائتلاف «شهر امید» افتخارآمیز است
شعبانعلی بیدکی؛ دیگر عضو ائتلاف «شهر امید» حضور در جمع اعضای این ائتلاف را بسیار مثبت ارزیابی می کند و می گوید: من به حضور در این لیست افتخار می کنم. لیستی که در آن بزرگانی چون آقایان چمران، طلایی، پیرهادی، کاشانی و… حضور دارند، وزن بالایی دارد و از حضور نام خودم در کنار اسم این بزرگان بسیار خرسند هستم. امیدوارم با توجه به حضور در لیست این ائتلاف و در کنار بزرگان آن به اهداف خود برسیم.

نیروهای ائتلاف «شهر امید» امتحان خود را پس داده اند
مجید شایسته عضو ائتلاف «شهر امید» می گوید: دوستانی که در این لیست هستند، تجارب و تخصص خوبی در عرصه های مدیریتی دارند. سرلیست های این ائتلاف که از اعضای فعلی شورای شهر محسوب می شوند در دوره های قبلی امتحان خود را به خوبی پس داده اند و انشاالله جمع حاضر در دوره پیش رو هم به اقدامات مثبت خود ادامه می دهد.

او می افزاید: اعضای این لیست به دور از نگرش های سیاسی و صرفآ بر اساس توانایی و پایبندی هایشان به ارزش ها انتخاب شده اند و هدف آن ها خدمت رسانی صادقانه و به دور از حاشیه است. امیدوارم اگر این توفیق دست داد و این ائتلاف از سوی مردم انتخاب شد، بتواند در برابر آن ها مسئول باشد و دوره پیش رو را هم با موفقیت سپری کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار