|
|
کدخبر: ۷۷۹۶۰

سایت ندای انقلاب در جریان پیگیری اخبار روزانه به برخی اخبار غیر رسمی بر می خورند که در همین راستا بسته خبری این هفته با عنوان درگوشی دنیای سیاست را از نظر می‌گذرانید.

به گزارشامیدبه نقل از ندای انقلاب، مطلع شدیم پس ازعزل دکتر جبل عاملی رئیس بی حاشیه دانشگاه علم و صنعت در راستای عزل سریالی روسای دانشگاه های مهم کشور، برخی تحرکات افراطیون صاحب نفوذ برای تعلیق تدریس دکتر محمود احمدی نژاد در این دانشگاه آغاز شده است.

** با خبرشدیم خانم عفت کاشانی مادر دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه به دلیل کهولت سن و عارضه تنفسی از چندی پیش در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده است. گفته می شود دکتر ظریف هر روز به عیادت مادر خود می رود.

** شنیدیم منوچهر متکی وزیر خارجه دولت نهم که سابقه کار طولانی در امور دیپلماتیک را دارد، در حال نگارش خاطراتش است. در حال حاضر وی مشغول سر و سامان دادن به نگارش مستند برکناری ناگهانی خود در سنگال از سوی محمود احمدی نژاد است. خاطرات وی مشتمل بر چند برش از سوابق فعالیت وی در نمایندگی مجالس اول و هفتم، عضویت در تیم مذاکره کننده ایران در جریان تصویب قطعنامه ۵۹۸ و سوابق دیپلماتیک در سمت های سفیر و وزیر خارجه است.

** شنیده شده همزمان با فشار شماری از مسئولان دولتی به دستگاه قضا برای رفع حصر سران فتنه، هفته گذشته جلسه ای با محوریت بررسی حصر سران فتنه در دفتر آقای هاشمی رفسنجانی و با حضور محمد خاتمی و تعدادی از اعضای مجمع روحانیون برگزار شده است. تاکنون دستگاه قضایی با قاطعیت دربرابر اینگونه فشارها ایستاده است.

** خبردیگراینکه سایت جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) قرار است در آینده به یک خبرگزاری تبدیل شود. رویکرد و اخبار این سایت که تحریریه آن غالبا از سوی روزنامه نگاران و خبرنگاران وابسته به رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب به روز می شود، مدت هاست در حمایت از یک جریان سیاسی است.

** با حمایت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد موج بازگشت دانشجویان مساله دار و افراطی که به دلیل اقدامات ساختارشکنانه و امنیتی از تحصیل محروم شده بودند، به دانشگاه ها ادامه دارد. در تازه ترین این اقدامات،(امیرعباس. ش) از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که به دلیل حمایت از خواننده هتاک به ساحت امام هادی و نیز برخی اقدامات ساختار شکنانه با حکم کمیته انضباطی دانشگاه اخراج شده بود، به دانشگاه بازگشته است. همچنین(محمد. ش. ا) دانشجوی دانشگاه آزاد که به دلیل نقش آفرینی در فتنه ۸۸ از ادامه تحصیل محروم شده بود، با رفع محرومیت به دانشگاه بازگشت.

** شنیدیم اخیرا در ابلاغیه ای به برخی رسانه ها منتقد، از آنها خواسته شده تا درنقد توافق نامه ژنو و ماجرای کرسنت مطلبی منتشر نکنند.

** درآخرین تحولات میدانی از سوریه، باخبر شدیم وضیعت ارتش سوریه، مجاهدین حزب الله و دفاع وطنی در منطقه استراتژیک غوطه شرقی و بازپس گیری این مناطق از دست تکفیری های وابسته به القاعده روز به روز در حال بهتر شدن است. گزارش شده نیروهای مقاومت از چندین محور به مواضع نیروهای تکفیری در منطقه مهم " عدرا العمالیه " حمله و درحال بازپس گیری این منطقه هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار