|
|
کدخبر: ۸۲۱

احمدی نژاد در دیدار سفیر جدید برزیل:

رئیس جمهور تلاش برای برقراری و استقرار نظم همگانی در جهان را مأموریت بزرگ و مشترک دولت‌ها و ملت‌های مستقل برشمرد و گفت: عده‌ای هستند که نمی‌خواهند کشورهایی مانند ایران و برزیل، پیشرفته و قدرتمند باشند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور عصر امروز(شنبه) در دیدار «سانتیاگو ایرازابال مورائو» سفیر جدید برزیل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و برزیل دو کشور دوست و همراه با یکدیگر هستند، گفت: روابط تهران – برازیلیا بسیار عمیق و گسترده بوده و هیچ نقطه منفی در روابط دو کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایران و برزیل دو کشور و ملتی هستند که در یک جبهه قرار دارند، تصریح کرد: ما دیدگاه‌ها، منافع و دشمنان مشترکی داریم و عده‌ای هستند که نمی‌خواهند کشورهایی مانند ایران و برزیل، پیشرفته و قدرتمند باشند، که در این راستا باید روابط خود را تا حد ممکن گسترش دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه جمهوری اسلامی ایران و برزیل وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان دو کشور شاهد گسترش همه جانبه میان تهران – برازیلیا باشیم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز نظام سلطه که تجربیاتی از دخالت‌های خود در تحولات شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه به دست آورده به دنبال طراحی جدید برای کشورهای آمریکای لاتین در آینده است، ‌ خاطر نشان کرد: آنها با این اقدامات قصد دارند تا مشکلات اقتصادی خود را به سایر نقاط جهان منتقل کنند، اما مطمئناً رهبران منطقه آمریکای لاتین با هوشیاری برنامه‌ریزی لازم را برای مقابل با این توطئه‌ها در پیش خواهند داشت.

وی، تلاش برای برقراری و استقرار نظم همگانی در جهان را مأموریت بزرگ و مشترک دولت‌ها و ملت‌های مستقل برشمرد و گفت: تحقق این امر باعثمی‌شود تا همه تبعیض‌ها، ناامنی‌ها و اختلاف‌ها از بین برود.

سانتیاگو ایرازابال مورائو سفیر جدید برزیل نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوار نامه خود به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر تعمیق و توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل اظهار داشت: ‌ در روابط دو کشور نه تنها در سطح سیاسی بلکه در زمینه‌های گوناگون از جمله تجاری، علمی و فناوری باید شاهد پویایی بیش از گذشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و برزیل در سطح بین‌المللی و سیاسی نظرات مشترک بسیاری با یکدیگر دارند که باید با استفاده از این زمینه‌ها در راستای گسترش همکاری‌ها گام برداشت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور همچنین عصر امروز(شنبه) در دیدار «جرج خلق» فرستاده ویژه رییس‌جمهور گویان با اشاره به عمق دوستی و برادری میان جمهوری اسلامی ایران و گویان اظهار داشت: رابطه میان دو کشور رابطه‌ای است که هرگز تضعیف و قطع نخواهد شد هر چند که ایران و گویان از لحاظ جغرافیایی فاصله زیادی با یکدیگر داشته باشند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و گویان در یک جبهه قرار داشته و مطمئناً با تلاش‌های مسئولان دو کشور راه‌های همکاری مشترک بررسی و در این مسیر تلاش خواهد شد.

جرج خلق فرستاده ویژه رییس‌جمهور گویان، نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام کتبی رییس‌جمهور این کشور به دکتر احمدی‌نژاد خواستار گسترش سطح روابط و انجام فعالیت‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار