|
|
کدخبر: ۸۵۴

اوباما:

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه ضمن محکوم کردن خشونت های مصر، اعلام کرد، کشورش با هیچ گروه یا حزب خاصی در مصر همکاری نمی کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، خبرگزاری «رویترز» اظهار کرد: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که تعطیلات پایانی هفته را در منطقه گردشگری «کمپ دیوید» می گذراند با اعضای تیم امنیت ملی خود دیدار کرد تا تحولات مصر را بررسی کند.

یک سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه ای گفت: «اوباما ادامه خشونت ها در مصر را محکوم کرد و او از تداوم رویارویی قطب بندی سیاسی دراین کشور نگران است.»

وی افزود: «اوباما همچنین تأکید کرد که آمریکا از هیچ گروه یا حزب خاصی در مصر جانبداری نمی کند و حامی هیچ یک از آنها نیست.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «آمریکا این ادعای غلط را که با برخی احزاب یا جنبش های سیاسی خاص درباره نحوه گذار مصر از دوره انتقال همکاری می کند، قاطعانه رد می کند.

واشنگتن از ارتش مصر خواست هر چه سریعتر به «یک نظام دمکرات پایدار» باز گردد.

بیانیه کاخ سفید همچنین از همه رهبران مصر خواست در فرایندی فراگیر گرد هم آیند تا مشارکت همه گروه ها و احزاب سیاسی تامین شود.

این بیانیه گفت: «از همه رهبران مصری می خواهیم استفاده از زور را محکوم کنند و از گسترش خشونت در میان طرفداران خود ممانعت بعمل آورند. از همه تظاهرکنندگان نیز می خواهیم به مسالمت آمیز بودن تظاهرات پایبند باشند. از همه طرف ها می خواهیم اختلافات را پشت سر بگذارند، از انتقام جویی دوری کنند و برای برقراری ثبات و بازگشت دمکراسی به مصر، یکپارچه و متحد عمل کنند.»

آمریکا که گفته می شود از عملکرد «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع مصر تقریبا ناراضی بود، پس از عزل مرسی توسط ارتش، فقط به ابراز نگرانی بسنده کرد اما بهیپ وجه آن را محکوم نکرد و عنوان «کودتای نظامی» برای این تحولات بکار نبرد. امری که گمانه زنی ها درباره تایید ضمنی حمایت از برکناری مرسی توسط واشنگتن را تشدید می کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار