|
|
کدخبر: ۸۶۶۴۲

امام جمعه کاشان گفت: ایران برای ارتباط با آمریکا و غرب باید خودش را با قرآن کریم هماهنگ کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، آیت‌الله عبدالنبی نمازی عصر امروز در دیدار محمدجوادظریفوزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: برای ‌ارتباط‌ با آمریکا و غرب باید قرآن را بازخوانی کرد تا آنچه قرآن در رابطه با استکبار و ابرقدرت‌ها بیان داشته‌ اجرا کرد.

وی قرآن و مکتب اسلام را یک مکتب جامع عبادی، اخلاقی، حقوقی، اجتماعی و سیاسی دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی برای برقراری روابط بین‌المللی و دیپلماسی با آمریکا و غرب باید خودش را با قرآن کریم هماهنگ کند و آنچه را در قرآن به آن تأکید شده عمل کند.

امام جمعه کاشان با اشاره به سابقه یک‌هزار و ۴۰۰ ساله تشکیل حکومت شیعه در جهان بیان داشت: هر چند شیعیان تجربه تشکیل حکومتی گسترده را نداشته‌اند اما در برهه‌ای از تاریخ خود سابقه قیام و نهضت‌هایی مانند قیام مختار، نهضت علویون مصر و یا قیام مرعشیون در شمال کشور را داشته‌اند.

نمازی انقلاب اسلامی را امروز یکی از مقتدرترین انقلاب‌های جهان دانست و تصریح کرد: بازنگری‌هایی در مسائل سیاسی تاریخی که شیعه تجربه‌ای در آن نداشته است در شرایط امروز جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه کاشان در ادامه، فعالیت‌های انجام شده در عرصه سیاسی را کافی ندانست و بر استکبارشناسی از نگاه توحیدی در عرصه سیاست کشور تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی امروز برای برقراری روابط سیاسی، بین‌المللی و دیپلماسی با جهان باید بر اساس آموزه‌های قرآنی عمل کند.

نمازی روابط بین‌المللی کشور بر اساس آموزه‌های قرآنی را راهکار جدیدی دانست و یادآور شد: برای تحقق این امر نیاز به تشکیل کارگروهی توسط علما و نخبگان سیاسی است تا با تعریف استکبارشناسی در نظام توحیدی آن را مبنای کار دستگاه دیپلماسی کشور قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در خاتمه دستگاه دیپلماسی و سفارتخانه‌های کشور در سراسر دنیا را خط مقدم جهاد سیاسی خواند و متذکر شد: برای دفاع از دستگاه دیپلماسی کشور و تقویت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان نیاز به سفیرانی مقتدر و بزرگ است که نه تنها مرعوب دستگاه‌های غربی نباشند بلکه در برابر آنان قدرتمندانه از نظام اسلامی دفاع کنند.

محمدجواد ظریفوزیر امور خارجهجمهوری اسلامی برای شرکت در مراسم ترحیم مادرش مرحوم عفت کاشانی در مسجد حبیب بن موسی(ع) شهرستان کاشان به این شهرستان سفر کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار