|
|
کدخبر: ۸۷۹۱۶

رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده کردن یک لایحه جدید تحریم‌ها علیه ایران با هدف تضعیف مذاکرات ۱ + ۵ با ایران است.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، «اریک کانتور» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز خشم از ناموفق بودن تلاش‌های سال گذشته برای اعمالتحریم‌ها علیه ایران در صورت شکست دیپلماسی در قبال این کشور، اعلام کرد که قصد دارد به زودی قطعنامه‌ جدیدی را با همان محتویات برای تحریم‌ ایران معرفی کند.

بر اساس این گزارش، طرح پیشین کانتور دیکته کردن واژه توافق «قابل قبول» است که بازتابی از تقاضاهای اسرائیل است و در نتیجه تقریباً مذاکره برای رسیدن به چنین توافقی را غیرممکن می‌کند.

این طرح رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در صدد است در ابتدا از ایران درخواست کند برای همیشه غنی‌سازی غیرنظامی اورانیوم را کنار بگذارد و این در حالی است که ایران چنین درخواستی را نخواهد پذیرفت و بنابراین اگر تصویب شود، از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که در خصوص هرگونه توافق که شامل برنامه غنی‌سازی می‌شود، با ایران وارد مذاکره نشود.

کانتور در حالی تلاش می‌کند تا لایحه ضدایرانی را به تصویب برساند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود که چنین لایحه‌ای را وتو خواهد کرد و در حال حاضر چنین مسئله‌ای پیش می‌آید که آیا کانتور می‌تواند آراء کافی برای نادیده‌ گرفتن اقدام احتمالی اوباما جمع‌آوری کند و البته با وجود لابی‌های اسرائیلی که به اندازه کافی تلاش می‌کنند تا گفت‌وگوهای ایران را از بین ببرند، جمع کردن حمایت برای این لایحه جدید علیه ایران محتمل است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار