|
|
کدخبر: ۸۹۱۴۸

سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که وزرای خارجه آمریکا و روسیه در رایزنی‌های آتی خود درباره مشارکت ایران در کنفرانس ژنو۲ درباره سوریه به توافق برسند.

به گزارشامید، تسنیم به نقل از پایگاه خبری المنار نوشت: «مارتین نسیرکی» سخنگوی دبیرکلسازمان ملل متحدگفت:جان کریوزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به‌عنوان دو کشور برگزارکننده کنفرانس ژنو۲ درباره مشارکت ایران در این کنفرانس گفت‌وگو خواهند کرد و ما منتظر هستیم تا از نتایج گفت‌وگوهای آنها مطلع شویم.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در دسامبر سال گذشته(۲۰۱۳) اعلام کرده بود که تا پایان سال ۲۰۱۳ برای طرف‌هایی که قرار است در کنفرانس ژنو۲ شرکت کنند، دعوت‌نامه ارسال خواهد کرد اما این اتفاق نیفتاد و دلیل آن هم این بود که معارضین سوریه هنوز تصمیم خود درباره مشارکت و یا عدم مشارکت ایران در این کنفرانس را قطعی نکرده‌اند.

این در حالی است که کی مون تأکید کرد حضور ایران در این کنفرانس نتایج مثبت خواهد داشت.

روز گذشته شبکه روسیا الیوم به‌نقل از یک منبع دیپلماتیک روسی نوشت که «سرگئی لاوروف» و «جان کری» روز ۱۳ ژانویه(۲۳ دی ماه) در پاریس دیدار و درباره موضوع مشارکت ایران در کنفرانس ژنو۲ درباره سوریه گفت‌وگو می‌کنند همچنان که روسیه بر مشارکت ایران در این کنفرانس اصرار دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار