|
|
کدخبر: ۹۰۸

مشاور رئیس‌جمهور یمن به وی هشدار داد یمن هم می‌تواند مانند مصر روند انقلاب خود را تصحیح کند و وی را مانند «مرسی» کنار بگذارد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، پایگاه خبری «سبق‌نیوز» اظهار کرد: در پی ارسال پیام تبریک «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن به «عدلی منصور» رئیس‌جمهور موقت مصر که با کودتای نظامی در این کشور، روی کار آمده، سرتیپ «علی محسن الاحمر» مشاور نظامی رئیس‌جمهور یمن در موضعی متفاوت گفت: آنچه که در مصر روی داد یک کودتای نظامی بود که ما آن را در حال حاضر به رسمیت نمی‌شناسیم.

منابع آگاه سیاسی نزدیک به ریاست جمهوری یمن اعلام می‌کنند که در تلگراف تبریک هادی به رئیس‌جمهور موقت مصر که با توسل به کودتای ارتش به قدرت رسیده، از اعتماد ملت مصر و نیروهای ملی به منصور سخن به میان آمده است. این مسئله اعتراض بسیاری از شخصیت‌های سیاسی از جمله سرتیپ الاحمر را برانگیخته و هادی را تهدید کرده‌اند که می‌توانند او را مانند «مرسی» رئیس‌جمهور مصر، برکنار کنند تا انقلاب یمن را تصحیح کنند.

از همین‌رو، برخی منابع سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که سرتیپ علی محسن الاحمر، «حمید الاحمر» بازرگان معروف یمنی و شیخ «عبدالمجید الزندانی» در حال تدوین یک طرح جدی و حساب‌شده برای رهایی از هادی، پیش از آغاز یک انقلاب جدید دیگر در کشور مشابه آنچه که در مصر صورت گرفت، هستند.

کارشناسان معتقدند که هادی با این اقدام تلاش داشت تا رضایت همسایه سعودیش را که از تعامل او با امیر سابق قطر ناراضی بود، جلب کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار