|
|
کدخبر: ۹۰۹

جبهه مردمی تونس با هماهنگی برخی دیگر از احزاب به دنبال انحلال مجلس ملی موسسان هستند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، پایگاه خبری الجزیره اظهار کرد: حمی الحمامی، هماهنگ کننده کل جبهه مردمی تونس از آغاز رایزنی‌ها برای انحلال مجلس موسسان این کشور خبر داد.

وی افزود: این جبهه رایزنی‌هایی را با دیگر احزاب سیاسی، نهادها و جمعیت‌ها برای انحلال مجلس ملی موسسان آغاز کرده است تا هیئتی جایگزین ادامه تدوین قانون اساسی را عهده دار شود و دولت نجات ملی برای نظارت بر انتخابات آینده تشکیل شود.

الحمامی اظهار داشت: این جبهه با ائتلاف «اتحاد به خاطر تونس»، «ائتلاف دموکراسی» و «اتحادیه صنایع سنتی و تجارت» تماس برقرار کرده است و به زودی با اتحادیه عمومی مشاغل تونس نیز ارتباط برقرار خواهد کرد.

جبهه مردمی تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که ائتلاف سه گانه حاکم در محقق کردن خواسته‌های ملت ناکام بوده و علیه ملت توطئه کرده است.

مجلس ملی مؤسسان تونس در روزهای آغازین بحثو بررسی پیش نویس قانون اساسی این کشور شاهد اعتراض‌ها و اختلافات شدیدی میان نمایندگان جنبش اسلام گرای النهضه با مخالفانی بود که نمایندگان این جنبش را به تقلب و دست بردن در مضمون و محتوای پیش نویس قانون اساسی تونس متهم می‌کردند که در اواسط ژوئن گذشته صادر شده بود و اظهار کردند که نسخه ارائه شده از پیش نویس قانون اساسی تونس مطابقتی با بحثو مناقشه‌ها و سرانجام توافق‌های صورت گرفته توسط کمیسیون مختلف مجلس ملی مؤسسان ندارد و به همین دلیل خواستار انجام بررسی‌های بیشتر در رابطه با توافق‌های به عمل آمده در کمیسیون‌های مجلس ملی مؤسسان شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار