|
|
کدخبر: ۹۴۶

واشنگتن پست:

«حسن روحانی شخصیتی وابسته به نظام جمهوری اسلامی است و یادداشت‌های او از پایبندی‌اش به اهداف این نظام در زمینه برنامه هسته‌ای حکایت می‌کند».

به گزارشامیدنیوزبه نقل از کیهان، وی‌تکیه ضمن تحلیلی در واشنگتن پست نوشت: مقامات غربی که تلاش می‌کنند بدانند در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی با چه نوع مدیریتی در ایران مواجه خواهند بود، یادداشت‌های دقیق وی در سال ۲۰۱۱ می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره روش مدیریتی‌اش در جمهوری اسلامی آشکار کند. کتابی که در ایران و تنها به زبان فارسی منتشر شده، در دوره‌ای به رشته تحریر درآمده است که روحانی در سمت مذاکره کننده ارشد سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی خدمت می‌کرد.

آنچه که از مطالب کتاب برمی‌آید، روحانی شخصیتی کاملاً متعهد به جمهوری اسلامی و آمال هسته‌ای آن است که برای حفظ هر چه بیشتر منافع ایران، غرب را فریب خواهد داد.
ری‌تکیه همچنین در بخش دیگری از این تحلیل خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از برخی حامیان سیاسی که روحانی در میان اصلاح‌طلبان دارد، او یک اصلاح‌طلب نیست. به ندرت دیده شده است که آزادی سیاسی از اولویت‌های او باشد - اواخر دهه ۹۰ میلادی، وقتی خاتمی و متحدانش به دنبال توسعه سیاسی بود، هیچ اهمیتی به این تلاش‌ها نمی‌داد - با این حال، برخلاف بسیاری شخصیت‌های متعصب روحانی به جناح میانه‌روتر نظام تعلق دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار