|
|
کدخبر: ۹۵۲۲۰

وزیر امور خارجه کشورمان، امروز به منظور دیدار و گفتگو با مقامات کشور لبنان به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان امروز به منظور دیدار و گفتگو با مقامات کشور لبنان عازم این کشور است.

ظریف قراراست، در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات بیروت به رایزنی بپردازد.

همچنین، اردن، عراق وسوریهاز دیگر کشورهایی است که قرار است ظریف در این دور به آن‌ها سفر کند.

شایان ذکر است، پیشتر وزارت خارجه ایران هم اعلام کرده بود که ظریف در این هفته به چند کشور منطقه سفر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی شنبه ۱۴ دی ماه نیز سفری دو روزه به ترکیه داشت و با نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدجواد ظریف اخیراً در صفحه فیس‌ بوک خود با اشاره به سفرش به ترکیه، نوشت: سفر به ترکیه دستاوردهای خوبی برای گسترش روابط دوجانبه اقتصادی و تسهیل وضعیت کنسولی ایرانیان در ترکیه به دنبال داشت که امیدوارم نتایج ملموس خوبی برای کشور و مردم خوب و بزرگوار ایران داشته باشد.

وی همچنین افزود: انشاءالله در روزها و هفته‌های آینده هم سفرهای دوجانبه و منطقه‌ای متعددی به کشورهای تأثیرگذار در مناطق مختلف خواهم داشت که ادامه سیاست تعامل سازنده با جهان است.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی در آخرین نشست هفتگی خود با خبرنگاران، سفر ظریف به لبنان را تأیید کرد و گفت: این سفر به زودی انجام می‌شود و در حال برنامه‌ریزی در این خصوص هستیم و به محض اینکه زمان انجام آن قطعی شود، اعلام خواهد شد.

ظریف در اولین سفر منطقه‌ایش بعد از تصدی به این سمت به بغداد رفت، رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین پس از توافق ژنو به کشورهای کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی نیز سفر کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار