|
|
کدخبر: ۹۶۸

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که «زیاد بهاء الدین» کارشناس اقتصادی مصر به احتمال زیاد نخست‌وزیر و «محمد البرادعی» معاون رئیس جمهور می‌شود.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، خبرگزاری رویترز اظهار کرد: «احمد المسلمانی» اظهار داشت که به احتمال قوی بهاء الدین که کارشناس اقتصادی است، نخست‌وزیر و البرادعی نیز معاون رئیس جمهور خواهد شد.

بر اساس این گزارش رایزنی‌ها برای تعیین نخست‌وزیر دولت موقت مصر از روز شنبه ادامه دارد و در همین رابطه خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر تمایل دارد بهاء الدین و یا البرادعی نخست‌وزیر شود و قرار است تصمیم نهایی در این باره امروز دوشنبه اعلام شود.

از سوی دیگر حزب سلفی النور که پیش از این با انتخاب البرادعی به عنوان نخست‌وزیر مخالفت کرده و گفته بود که البرادعی خصومت زیادی با جماعت اخوان‌المسلمین دارد این بار نیز با نخست‌وزیری بهاء الدین مخالفت کرد.

در همین رابطه «یونس مخیون» رئیس این حزب در اظهاراتی به شبکه العربیه گفت: ما به شخص بهاء الدین که یک کارشناس اقتصادی است، اعتراضی نداریم بلکه اعتراض ما به این است که وی نامزد جبهه نجات ملی است و حزب النور تنها به خاطر وابستگی بهاء الدین به این جبهه با نخست‌وزیری وی مخالف است.

وی افزود: حزب سلفی خواهان وجود یک شخصیت تکنوکرات مورد توافق ۸۰ یا ۹۰ درصدی مصری‌هاست و نمی‌خواهیم چنین به نظر برسد که اخوان‌المسلمین را کنار گذاشتند تا دشمنان آن را جایگزین کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار