|
|
کدخبر: ۹۸۲۱۱

رئیس جمهور در آستانه هفته وحدت باید در راستای وحدت سیاسی بکوشد

به گزارشامیدبه نقل از مهر، عابد فتاحی با انتقاد از اظهارات اخیر ترکان مشاوررئیس جمهورگفت: اظهارات ترکان همه نیروهای اصلاح طلبی را که در آینده نیز وارد مجلس خواهند شد از الان زمینگیر می کند. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به عنوان نماینده اصلاح طلب، معتدل و مستقل، معتقدم که مجلس نهم عملا در مشی اعتدال حرکت می کند و مجموعه ای از نمایندگان مستقل و معتدل در این مجلس حضور دارند. بگذریم از تعداد اندکی از نمایندگان که مشی تندی دارند که برای ما هم قابل احترام هستند اما تعداد آنها زیاد نیست که در سیاست کلی مجلس تاثیرگذار باشند و تنها فریادهای انفرادی می کشند.

این نماینده اصلاح طلبمجلس شورای اسلامیبا تاکید بر اینکه دولت باید از ظرفیت مجلس نهم به عنوان مجلس معتدل استفاده کند، گفت: این انتقاد به نیروهای نزدیک روحانی وارد است که با وجود اینکه مدت زیادی از عمر مجلس نهم باقی مانده در مورد انحلال مجلس و یا موارد دیگری با حساسیت ویژه حرف می زنند.

فتاحی تاکید کرد: در شرایط کنونی نباید نزدیکان رئیس جمهور حرف هایی بزنند که موجب ایجاد حاشیه در روابط دولت و مجلس شود.

وی ادامه داد: نگاه رئیس جمهور به مجلس توام با احترام است زیرا ایشان خود را از مجلس می دانند و هیچ نیرو و قدرتی نه در بیرون و نه در درون مجلس نمی تواند بین قوه مقننه و رئیس جمهور فاصله بیندازد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: برخی نمایندگان اصولگرای مجلس در صحبت هایی که با ما دارند اعلام می کنند که حرف هایی که اطرافیان رئیس جمهور می زنند بدین معناست که خود را برای تسلط عمیق بر سیاست کشور آماده می کنند و از الان برای انتخابات مجلس برنامه ریزی می کنند و این طیف حاضر نیستند قدرت را به راحتی واگذار کنند.

فتاحی تاکید کرد: اظهارات نزدیکان رئیس جمهور موجب می شود نمایندگان احساس خطر کنند که هنوز کادرسازی دولت تمام نشده، نزدیکان رئیس جمهور سعی دارند مجلس همراه با خود بسازند.

وی تاکید کرد: اگر نزدیکان رئیس جمهور قصد دارند برای مجلس آینده برنامه ریزی کنند نیز نباید این گونه تلخ موضع گیری کنند زیرا در جامعه تاثیر منفی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: رئیس جمهور در آستانه هفته وحدت باید در راستای وحدت سیاسی بکوشد و در این راستا با نامزدهای ریاست جمهوری جلسه مشترک گذاشته و مشکلات و راه حل های آنها را بررسی کند. انتقادهای سازنده که از سوی این افراد مطرح می شود برای پیشرفت کشور مفید است.

وی افزود: با استفاده از این مشی به جای اینکه طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری در بهارستان جلوی دولت را بگیرند، مطالبات خود را در پاستور بیان می کنند.

فتاحی ادامه داد: این نشست ها و انتقادات سازنده از حجم سئوالات و تذکرات به دولت خواهد کاست.

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون مجلس سه کارت زرد به وزیران داده است. این کارت زرد ها نتیجه سئوالات نمایندگان از وزیران اقتصاد، علوم و تحقیقات و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این روند مجلس شورای اسلامی موجب گلایه و اعتراض نمایندگان اصلاح طلب و اصلاح طلب شد. هم اکنون این عده از نمایندگان به همراه نمایندگان حامی دولت در صدد اصلاح نحوه اداره مجلس بر آمدند به گونه ای که روند سئوال و استیضاح و در مجموع نظارت مجلس بر قوه مجریه تغییر اساسی کند و در همین جهت نیز طرحی آماده کرده و به هیات رئیسه مجلس تحویل داده اند.

علاوه بر این اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در اظهارنظر تازه ای در گفتگو با روزنامه آرمان درباره رویکرد نظارتی مجلس شورای و همچنین سوالات نمایندگان از برخی وزیران دولت، عنوان کرده است: کسانی که عقلانیت و تدبیر را قبول ندارند مسلم است که مقابل دولت یازدهم خواهند ایستاد!

وی در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس طرفدار فکر و جناح آقای روحانی نبودند، می گوید: مردمی که به این نمایندگان رای دادند به رفتار، افکار و عملکرد آنها به دقت نگاه کنند اگر رفتار آنها را نمی‌پسندند برای مجلس آینده فکری کنند.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینکه " ما باید این دو سال مجلس را تحمل کنیم "، اظهار داشته است: ما از مردم استدعا می‌کنیم که فعالیت آنها را به خوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست و منطقی نیست در انتخابات مجلس آینده تجدیدنظر کنند.

ترکان این را هم گفته که در این دوره دو ساله تا انتها شاهد برخورد مجلس و دولت خواهیم بود!

علاوه بر این سعید حجاریان تئوریستین اصلاح طلبان نیز چندی پیش با انتقاد از رویه مجلس در مقابل دولت خواستار انحلال مجلس شده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار