|
|
کدخبر: ۹۸۸

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس با بیان اینکه مجلس برای کمک به رئیس جمهور انتخاب وزرا را ضابطه‌مند می‌کند، گفت: ضابطه‌مند شدن معرفی وزرا سبب می‌شود تا رئیس جمهور وزیر پیشنهادی خود را پالایش کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، سیدهادی حسینی نماینده مردم قائمشهر و عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون درباره معرفی وزرای کابینه اظهار داشت: این طرح که تحت عنوان اصلاح ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس تصویب شد، دارای محسنات بسیاری است چراکه یک وزیر بالاترین مقام در یک دستگاه اجرایی است و باید از لحاظ تجربه و تخصص در سطح قابل قبولی باشد.

وی ادامه داد: کشورمان صاحب منابع و ظرفیت‌های بسیاری است که متاسفانه ضعف مدیریتی سبب بروز مشکلاتی در کشور شده و استفاده از این ظرفیت‌ها را دچار خلل کرده است. لذا این طرح می‌تواند برای یک رئیس جمهور بسیار راه‌گشا باشد تا از بین نیروی انسانی بالایی که در کشور وجود دارد، وزرایی را انتخاب کند که دارای این شروط یعنی تحصیلات و تجربه باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس برای کمک به رئیس جمهور انتخاب وزرا را ضابطه‌مند کرد، گفت: البته این موضوع مصوبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه است و هنوز به قانون تبدیل نشده است، اما با تصویب این طرح در صحن علنی و تایید شورای نگهبان، دست رئیس‌جمهور بازتر می‌شود تا در کابینه خود از افرادی استفاده کند که از لحاظ تحصیلی و سابقه اجرایی مناسب بوده و تجربه‌ کافی برای گرفتن مسئولیت سنگین وزارت را داشته باشند.

حسینی همچنین تصریح کرد: در دولت‌های گذشته وزرایی داشتیم که سابقه کاری مرتبط با مسئولیت خود نداشتند و یا حتی سابقه اداره یک دبیرستان را نداشتند، اما مسئولیت یک وزارتخانه را برعهده گرفتند و یا یک وزیری به مسئولیت می‌رسید که پس از چند سال دولت یا مجلس متوجه می‌شد که مدرک تحصیلی‌اش، واقعی نبوده است. لذا با تصویب چنین قوانینی، رئیس جمهور روی وزیر پیشنهادی خود پالایش انجام ‌می‌دهد و سطح تحصیلات و توانایی وی را می‌سنجد.

وی اضافه کرد: سطح تحصیلی مدیران در کشور باید بالا باشد، چراکه تعداد افراد تحصیل‌کرده در کشور بالاست و باید در پست‌های مدیریتی از افرادی استفاده کنیم که دارای تخصص و تحصیلات بالا باشند.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون تدوین آیین‌نامه مجلس در پایان افزود: در حال حاضر برای این طرح امضا جمع‌آوری می‌شود تا پس از رسیدن تعداد امضاها به ۵۰ نفر، این طرح خارج از دستور جاری، در صحن علنی مطرح شود. البته تعداد امضاهای این طرح قطعا بیشتر از ۵۰ امضا خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار