|
|
کدخبر: ۱۸۰۲۶۲

یازده فیلم خارجی به همراه سه فیلم ایرانی در بخش «جشنواره جشنواره‌ها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال در بخش «جشنواره جشنواره‌ها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، 11 فیلم سینمایی خارجی از کشورهایی چون آرژانتین، برزیل، لهستان، اسپانیا، اتریش، بلغارستان، آلمان، هلند، بلژیک، کره جنوبی و فرانسه به نمایش در می‌آید.

فیلم «نوعی خانواده» ساخته دیئگو لرمان محصول 2017 آرژانتین، برزیل، لهستان و فرانسه از فیلم‌هایی است که در این بخش روی پرده می رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مالنا دکتری از طبقه متوسط جامعه است و در بوئنوس آیرس زندگی می‌کند. بعدازظهر یکی از روزها تلفنی به او زده می‌شود و دکتر کوستاس می‌گوید که او باید به‌ سرعت به شمال کشور برود، چون زمان تولد بچه‌ای رسیده است که در انتظارش به‌سر می‌برد. مالنا بی‌وقفه و تقریباً بدون فکر، تصمیم می‌گیرد راهی این سفر شود.

فیلم «غول» (Giant) ساخته جان گارانیو و آیتور آرِگی محصول 2017 اسپانیا از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌ها است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مارتین پس از اولین جنگ کارلیست به مزرعه و خانه روستایی‌شان برمی‌گردد و از دیدن برادر کوچکترش غافلگیر می‌شود چون بیش از حد قد کشیده است. مارتین متقاعد می‌شود که مردم خواهان دیدن بلندترین مرد روی زمین هستند و آنهاعازم سفری دور اروپا می‌شوند که پول و شهرت را برایشان به همراه می‌آورد و این خانواده را برای همیشه تغییر می‌دهد.

فیلم «مربی زندگی» (Life Guidance) به کارگردانی روت مادر محصول 2017 اتریش است که با موضوع اختلاف طبقاتی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

فیلم «معجزه» (Miracle) ساخته اِگلی وِرلِلیته محصول 2017 لیتوانی، بلغارستان و لهستان است.

در خلاصه داستان فیلم «معجزه» آمده است: زندگی مالکان یک مزرعه ملی پرورش خوک در دهکده‌ای کوچک با ورود یک آمریکایی خوش‌ ظاهر زیر و رو می‌شود چون او وعده می‌دهد که کسب‌وکار در معرض خطر آنهارا نجات دهد اما ایرِنا که یکی از مالکان است در جریان دل بستن به این تازه‌وارد متوجه می‌شود که نیت‌های او کاملاً هم خیرخواهانه نیست.

فیلم «فراموشی می‌سراید» (Oblivion Verses) ساخته علیرضا خاتمی محصول 2017 فرانسه، شیلی، آلمان و هلند و ساخته علیرضا خاتمی فیلمساز ایرانی است که در ایالات متحده و فرانسه زندگی می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: متولی سالخورده یک سردخانه دورافتاده، حافظه فوق‌العاده‌ای درباره هر چیزی دارد به‌جز اسم‌ها. او روزهای خود را با نشان دادن اجساد به آدم‌هایی پشت سر می‌گذارد که در جستجوی گم‌شده‌های خود هستند. وقتی موج اعتراض‌های مردمی در شهری نزدیک به درگیری منجر می‌شود، آنهابرای پنهان کردن اجساد کشته‌شدگان غیرنظامی به سراغ این سردخانه می‌آیند. پیرمرد وقتی با جسد یک زن جوان ناشناس روبه‌رو می‌شود، خاطراتش از یک ضایعه شخصی برایش تداعی می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تدفینی شایسته برای زن برگزار کند؛ اتفاقی که او را روانه یک ادیسه سحرآمیز می‌کند.

فیلم «روزی روزگاری در نوامبر» (Once Upon a Time in November) ساخته آندرژی یاکیموفسکی محصول 2017 لهستان و بیانگر داستان مادر و پسری در زمینه رویدادهای حقیقی است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مادر و پسری که مستاجر هستند از آپارتمان‌شان در ورشو بیرون انداخته می‌شوند. داستان زندگی و شرایط آنها در پس زمینه برخی رویدادهای حقیقی روایت می‌شود که راهپیمایی‌های اعتراضی و شورش ملی گسترده را در بر می‌گیرد. از این رو در کنار تصاویر داستانی، از فیلم‌های آرشیوی و مستند رویدادهای واقعی هم استفاده شده است.

فیلم «غرش» (Pororoca) ساخته کونستانتین پوپِسکو محصول 2017 رومانی و فرانسه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کریستینا و تودور با 2 فرزندشان، ماریای پنج ساله و ایلی هفت ساله، زندگی شادی دارند. آنها سی‌وچند ساله هستند و در آپارتمان زیبایی در یکی از شهرهای رومانی زندگی می‌کنند. مرد برای یک شرکت تلفن کار می‌کند و زن، حسابدار است. همه چیز عادی به نظر می‌رسد تا روزی که مرد بچه‌ها را به پارک می‌برد و زن ناپدید می‌شود.

فیلم «رستاخیز» (Resurrection) اولین فیلم بلند کریستوف هورنائرت محصول 2017 بلژیک از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌ها است.

در خلاصه داستان «رستاخیز» آمده است: پیرمردی که خودش را از تمدن دور کرده است با مهمانی غیرمنتظره روبه‌رو می‌شود.

فیلم «هرگز ترکم نکن» (Never Leave Me) ساخته آیدا بِگیچ محصول 2017 ترکیه و بوسنی و هرزگوین و روایتگر زندگی سه پسر سوری پناهنده در ترکیه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سه پسر سوری که زندگی سختی را به عنوان پناهنده در شهر ترکی شانلی‌اورفه سپری می‌کنند در تلاش برای بهبودی روحی و فراموش کردن گذشته تروماتیک‌شان هستند؛ آنها در این راه از ویرانگری‌ها و خصومتی که تجربه کرده‌اند به اهمیت داشتن برای دیگران و عشق می‌رسند. این سه به دوستان صمیمی یکدیگر بدل می‌شوند و آرامش درونی‌شان را دوباره بازمی‌یابند.

فیلم «حفار» (Excavator) به کارگردانی لی جوهیونگ و بر اساس فیلمنامه‌ای از کیم کی‌دوک، محصول 2017 کره جنوبی فیلمی دیگر از آثار بخش جشنواره جشنواره‌ها است.

در خلاصه داستان «حفار» آمده است: کیم سربازی بوده که در ماه مه 1980 به گوانگجو فرستاده شده تا جنبش خواهان دموکراسی را سرکوب کند. او پس از پایان خدمت به عنوان راننده بیل مکانیکی مشغول به کار می‌شود و به واسطه یک حادثه با حقیقتی ناخوشایند مواجه می‌شود که بیست سال مخفی بوده است.

فیلم «آن سوی واژه ها» (Beyond Words) ساخته اورشولا آنتونیاک فیلمسار دورگه و محصول 2017 لهستان، هلند و فرانسه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: میشاییل که یک وکیل جوان و موفق برلینی است، ناگهان با پدرش مواجه می‌شود که مدت‌ها فکر می‌کرد او مرده است. این اتفاق میشاییل را دچار یک بحران می‌کند و او پس از رفتن پدرش، دیگر نمی‌تواند به زندگی سابق خود به عنوان یک آلمانی برگردد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 برابر با 30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397 به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار