|
|
کدخبر: ۱۸۰۳۳۵

قسمت جدید برنامه «به اضافه مستند» سه‌شنبه 28 فروردین با موضوع خطا‌های پزشکی روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

خبرگزاری مهر: پنجاه و نهمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ویزیت» ساخته محمدحسین جبلی جوان روی آنتن شبکه مستند می رود.

در این قسمت و پس از پخش مستند، محمدحسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت و درمان و محمدحسین جبلی جوان کارگردان مستند «ویزیت» مهمان برنامه خواهند بود و گفتگویی با موضوع خطاهای پزشکی، نظارت بر این حوزه و سوژه این مستند خواهند داشت. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

بررسی مستندی که به خطا‌های پزشکی می‌پردازد

مستند «ویزیت» به بررسی شرایط نظارت بر امور بهداشت و درمان در کشور می‌پردازد و هماهنگی شرایط فعلی این حوزه را با دستورالعمل‌های اخلاق پزشکی که توسط ارگان‌های مربوط تدوین شده است، بررسی می‌کند. بخش دیگری از این فیلم نیز، مروری بر تاریخچه پزشکی است و ضمن آن، نحوه آموزش پزشکی در کشور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

سوال اصلی این مستند این است که نظارت بر این حوزه تا چه میزان دقیق است و چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا دستورالعمل‌های اخلاق پزشکی با شرایط فعلی تطابق دارد؟

این مستند 40 دقیقه‌ای به کارگردانی محمدحسین جبلی جوان و به تهیه‌کنندگی روح‌الله رفیعی تولید شده است و برای اولین بار در شبکه مستند رونمایی خواهد شد.

برنامه «به اضافه مستند» با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 28 فروردین ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 29 فروردین ساعت 9 و جمعه 31 فروردین ساعت ۱۳:۳۰ است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار