|
|
کدخبر: ۱۸۰۷۶۶

یک متخصص مدیریت استراتژیک در یادداشتی به موضوع کتابخوانی و خرید کتاب به روش‌های نوین پرداخته است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، حبیب میدانچی متخصص مدیریت استراتژیک و مدرس دانشگاه در یادداشتی در این زمینه نوشته است:

«از روزی که کتاب را شناختم و از همان دوران کودکی تا به امروز، 31 نمایشگاه کتاب را تجربه کرده‌ام و این یعنی تقریبا در همه‌ نمایشگاه‌های کتاب حضور داشتم. برای من و همه کسانی که جنسشان از آموزش است، کتاب و کتاب‌خوانی بسان اکسیژن است برای زندگی. به خوبی به یاد دارم که از همان دوران کودکی و دانش‌آموزی و پس از آن ایام دانشجویی و تا امروز که لباس معلمی دانشگاه را با لطف پروردگار به تن کرده‌ام، در همه نمایشگاه‌های کتاب یاد شده معضلاتی حل نشدنی وجود داشته و دارد. همواره همه مردم و مسئولان از مکان برگزاری و ترافیک، آلودگی هوا، تهویه ناسالم، عدم دسترسی مناسب به کتاب‌ها و همچنین مشکلات شهرستانی‌های عزیز به واسطه بعد مسافت تا تهران و بسیاری از موارد ناگفته دیگر که ذکر آن در این مجال نمی‌گنجد، ناراضی و ناراضی و ناراضی بوده‌اند و شگفتا که باز هم در هر اردیبهشت معجزه یار مهربان، دوباره ما را در این فضای بیشتر فروشگاه تا نمایشگاه، گرد هم می‌آورد و همان گلایه‌های به حق مردم و عدم پاسخ مسئولان قصه تکراری سی و یک ساله همیشگی ماست.

اما امسال با دیدن یک اطلاعیه در ورودی‌های نمایشگاه در لحظه اول جا خوردم. اطلاعیه جالبی بود با این متن «اینجا چه کار می‌کنی؟! همه کتاباتو در گاج مارکت آنلاین بخر». شعار خیلی جالب بود. وقتی وارد سایت شدم، برایم جالب‌تر هم شد. استانداردهایش با خیلی از وب‌سایت‌های فروش آنلاین داخلی متفاوت بود و جذابیتش نیز در سهولت کاربری برای مخاطبانش بود و این یعنی یک مجموعه آموزش‌پذیر و مهم‌تر از آن اهل تغییر در انبوه این همه ناشر.

گاج مارکت، باور داشته که نباید چرخ را دوباره اختراع کرد و با مدل‌های جهانی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب به این جمع‌بندی رسیده که روایت این قصه 31 ساله در خیلی از حوزه‌ها مشکل دارد و آستین بالازده برای حل دغدغه همیشگی ناشران، شبکه توزیع و کتاب‌خوان‌ها و با زیرساختی دانش‌بنیان و ایرانی به میان میدان آمده است. بیاییم باور کنیم دنیای امروز یک دهکده جهانی است؛ آمازون و امثال آن در باور مردم در نگاه اول یک شرکت و یا یک مجموعه اقتصادی نیستند. آن‌ها ارزش‌هایی بزرگ هستند در نگاه مردمانشان؛ چرا که مردم همواره خدماتی مطلوب را با کیفیت مناسب و قیمت‌های ایده‌آل جست‌وجو می‌کنند و این‌گونه سازمان‌ها اصل ارزش هستند به واسطه پاسخ‌های هوشمند به نیاز هر لحظه مردمانشان.

خداقوت می‌گویم به همه دست‌اندرکاران این حرکت خوب فرهنگی و شاید اینگونه بگویم بهتر باشد که باید باور کنیم که آمازون ایرانی شکل گرفت و گاج مارکت همان آمازون ایرانی است و چقدر خوب که خودمان با دانش و سرمایه‌گذاری داخلی موفق به انجام این مهم شدیم و امروز با مراجعه به این سایت و خرید اینترنتی دیگر خبری از شلوغی، ازدحام، ترافیک، عدم دسترسی مناسب به کتاب‌ها و ... نخواهد بود و در فرصت مطلوب با مطالعه محتوای معرفی کتاب‌ها و انتخاب هوشمندانه آن‌ها و بهره‌مندی از تخفیف‌های این سامانه می‌توانیم کتاب‌های با کیفیت‌تر و صد البته با قیمت مناسب‌تری تهیه کنیم و عجب از آن دارم در این بزنگاه تاریخی عبور از شبکه‌های سنتی توزیع کالا به شبکه‌های نوین مبتنی بر وب عده‌ای همچنان عزم راسخ دارند برای آب در هاون کوبیدن و می‌کوشند تا این زیرساخت‌های دیجیتال کمرنگ شوند.

بیاییم تنگ نظری را کنار بگذاریم، جهانی فکر کرده و ایرانی عمل کنیم و اینگونه حرکت‌های فرهنگی را با آغوش باز پذیرا باشیم و فرش قرمز پهن کنیم به پهنای باورمان برای توسعه اقتصاد فرهنگ ایران و همه اهالی کتاب یکصدا بگوییم خوشحالیم که ما هم در نهایت آسایش و آرامش در آمازون ایرانی یعنی همان گاج مارکت به همه کتاب‌ها از همه ناشران دسترسی داریم.»

حبیب میدانچی، دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص مدیریت استراتژیک و دارای مدرک تخصصی مدیریت دانشگاه تهران بوده و صاحب امتیاز و مدیرمسئول کلینیک مدیریت نیز است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار