|
|
کدخبر: ۱۸۰۸۰۲

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه مدارس شیراز برای نخستین بار در پی آلودگی هوا تعطیل شدند و امکان ادامه این اتفاق وجود دارد، گفت: تبعات منفی تعطیلی‌های مکرر مدارس را باید کم کرد.

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تعطیلی مدارس در شیراز در پی رسیدن ریزگردها از جنوب کشور به این شهر، گفت: با توجه به اینکه مدارس شیراز برای نخستین بار در پی آلودگی هوا تعطیل شدند و امکان ادامه این اتفاق وجود دارد، مسئولان آموزش و پرورش شهر شیراز و استان فارس باید برنامه‌های کاربردی برای جلوگیری از ادامه آسیب به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و سلامت آن‌ها تنظیم کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خشک شدن تالاب‌های استان فارس را یکی از علل رسیدن ریزگردها به شهر شیراز عنوان کرد و افزود: در هر صورت نباید مانع از رسیدن آسیب به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان شد لذا باید با برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده، آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی و هر نوع ابزار دیگری برای کاهش آسیب به دانش‌آموزان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان محیط زیست نیز باید تا دیر نشده در این خصوص اقدام کنند تا شیراز نیز به سرنوشت شهرهای جنوبی دچار نشود، افزود: با آموزش از راه دور و توجیه خانواده‌ها دراین خصوص که در ایام تعطیلی فرزندان خود را در خانه پای کتاب و درس بنشانند، می‌توان تا حدودی این ضعف تحصیلی را جبران کرد تا در آینده شاهد فارغ‌التحصیلانی کم‌سواد و کم‌توان نباشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با مدیریت اصولی می‌توان از تبعات منفی تعطیلی‌های مکرر بر عقب‌ماندن برنامه درسی دانش‌آموزان کاست و آموزش و پرورش ضمن ایجاد آسودگی خاطر برای مردم هزینه‌های اضافی دیگری همچون کلاس‌های خصوصی جبرانی را بر خانواده‌ها تحمیل نکند./

پایان پیام

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار