|
|
کدخبر: ۱۸۴۵۶۹

آمریکا و یک بند پنهان در یک توافق مشترک

روزنامه اسرائیلی، بند پنهانی در توافق قدیمی آمریکا و اسرائیل در صورت نابودی اسرائیل با وقوع جنگ منطقه ای در منطقه را فاش کرد.

 روزنامه اسرائیلی «یدیوت آحارونوت» بند پنهانی در توافق قدیمی واشنگتن و تل آویو در صورت نابودی اسرائیل با وقوع جنگ منطقه ای در منطقه را فاش کرد.

 این روزنامه امروز جمعه گزارش داد که ایالات متحده متعهد شده است که به اسرائیل کمک کند تا تأسیسات و زیرساخت های غیرنظامی را بازسازی کند، زیرا در پی جنگ منطقه ای، از جمله، به عنوان مثال، درگیری مسلحانه بین آن و ایران، آسیب خواهند دید.

 این روزنامه نوشت که در آخرین فصل از طرح دفاعی مخفی مشترک اسرائیل و آمریکا برای یک وضعیت اضطراری منطقه‌ای، موردی که تعداد کمی از نهادهای سیاسی و امنیتی اسرائیل می‌دانند، زیرساخت‌های غیرنظامی است که در اثر یک جنگ منطقه‌ای، به عنوان مثال بین آن، آسیب می‌بینند.

 او اشاره کرد که این شامل بازسازی بنادر، برق، ارتباطات، آب و جاده ها و هر کمک دیگری است که به اسرائیل در بازسازی جبهه داخلی کمک کند.

 او گفت که دانش کمی در مورد این ماده وجود دارد، شاید به این دلیل که تا سال 2018 اجرایی نشد، و شاید به این دلیل که هیچ کس باور نمی کرد که زیرساخت ها در مقیاس مورد انتظار توسط سناریوهای شدید نابود شود. او اضافه کرد که تردید وجود دارد که ایالات متحده توافقی مشابه با کشور دیگری داشته باشد.

 وی خاطرنشان کرد که این توافق برای سناریوهای افراطی مانند حمله موشکی در مقیاس بزرگ به بنادر دریایی، سیستم های تامین برق و آب و سایر مکان های حیاتی در نظر گرفته شده است.

 در هفته‌های اخیر، اسرائیل اعلام کرد که برای انجام حملاتی به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌شود و مقامات ایرانی نیز در پاسخ گفتند که هرگونه حمله اسرائیل پاسخ متقابل خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار