|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۵۳

با خوردن دمنوش از شر جوش های صورت خلاص شوید

جوش های صورت را در خانه و با استفاده از دمنوش درمان کنیم .

 جوش‌های صورت سه علت دارند که به آنها جوش‌های سر قرمز می‌گویند و مایع کرم رنگی به همراه خون از آن خارج می‌شود. علت اول به دلیل خوردن گرمیجات است، علت دوم بر روی پوست خشک زده می‌شود و به صورت موروثی بوده است و علت سوم هم آلودگی‌های محیطی و سرب موجود در هوا است. 

PicsArt_01-16-11.58.02

سن جوش زدن در خانم ها از 18 سالگی و در آقایان از 13 سالگی است و تا 38 سالگی ادامه دارد و بعد به تدریج کمتر می‌شود ولی برخی جای جوش‌هایشان بر روی پوست می ماند.  
اگر کسی طبع سرد یا گرم داشته باشد و به سمت خوراکی‌های گرم رفته باشد و جوش بزند به ویژه در روی صورت، بالای کمر، روی کتف‌ها و روی گردن می‌تواند از سدر و یا حنای بدون رنگ یا پوست خیار بر روی پوست خود استفاده کند که اگر 12 روز ممارست داشته باشد صورت فرد دیگر جوش نمی زند. 

 به وجود آمدن جوش و آکنه روی پوست صورت و بدن یکی از آزاردهنده‌ترین و البته رایج‌ترین مشکلات پوستی است. این اتفاق به دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب، عدم رعایت بهداشت و … رخ می‌دهد. اگرچه اولین قدم برای درمان جوش برطرف کردن علت آن است؛ اما امروزه محصولات و روش‌های کلینیکی مختلفی برای درمان جوش و آکنه وارد بازار شده است. با این حال، برخی افراد همچنان دوست دارند روش‌های طبیعی و بدون عوارض را امتحان کنند. یکی از این روش‌ها، استفاده از دمنوش های گیاهی برای درمان جوش است. 

دمنوش های توصیه شده: 

1- دمنوش بابونه 

قرن‌هاست که دمنوش بابونه به عنوان یک داروی محبوب در طب سنتی کشورهای مختلف استفاده می‌شود. چای بابونه یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان جوش و آکنه محسوب می‌شود؛ زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. 

نوشیدن دمنوش بابونه می‌تواند شدت جوش‌ و آکنه را کاهش دهد و از ایجاد شدن التهابات بعدی نیز پیشگیری کند. حتی استفاده موضعی از این دمنوش نیز می‌تواند در از بین رفتن سریع‌تر جوش موثر باشد. مشخص شده است که اثر استفاده موضعی از دمنوش بابونه در کاهش التهاب پوست چیزی برابر با پماد هیدروکورتیزون 1 درصد است. 

با اضافه کردن عسل، آبلیمو یا سایر مواد طبیعی ضد جوش به دمنوش بابونه می‌توان اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن را دوچندان کرد. 

 

PicsArt_01-16-11.56.54


2- دمنوش گزنه 

دمنوش گزنه خون را تصفیه و سم‌زدایی می‌کند. این امر باعث می‌شود تا پوستی صاف و بدون جوش داشته باشید. این دمنوش حتی بر سلامت مو نیز تاثیرات مثبتی دارد. دمنوش گزنه سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین K، سلنیوم و روی است. این عوامل دست به دست هم داده و پوست و مو را تقویت می‌کنند. 

3چای سبز: 

چای سبز یکی از مشهورترین و قوی‌ترین دمنوش های گیاهی برای درمان جوش است. بسیاری از افراد توانسته‌اند با استفاده خوراکی و حتی موضعی از این دمنوش گیاهی، به پوستی صاف و شفاف دست پیدا کنند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های متعددی از جملهEGCG، کاروتنوئیدها، توکوفرول‌ها، اسید اسکوربیک و سلنیوم است که با مهار رادیکال‌های آزاد مضر، از بروز التهاباتی مانند جوش جلوگیری می‌کنند. 

جالب است بدانید که چای سبز چربی پوست را نیز کنترل می‌کند؛ بنابراین اگر چربی پوستتان مسبب جوش زدن شماست حتماً هر روز چای سبز بنوشید تا تاثیر آن را ببینید. 

ویتامین‌ها و پرو ویتامین‌های موجود در چای سبز در تشکیل تعدادی فرآیند بیولوژیکی نقش دارند که می‌توانند برخی از دلایل اصلی بروز آکنه را برطرف کنند. این دمنوش شگفت انگیز می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن و برقرار کردن تعادل هورمونی، به کاهش التهاب پوست کمک کند. 

خاصیت ضد میکروبی چای سبز نیز در درمان جوش و آکنه بسیار موثر است. از دیگر ویژگی‌های چای سبز می‌توان به دارا بودن روی (زینک) اشاره کرد. روی به عنوان یک عامل ضد میکروبی طبیعی شناخته شده و برای درمان جوش استفاده می‌شود. 

در آخر، احتمالاً با شنیدن این خبر شگفت‌زده خواهید شد: چای سبز به اندازه داروی «بنزوئیل پراکسید 4 درصد» در درمان جوش و آکنه موثر است. 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار