|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۶۰

با هم خوردن این مواد غذایی خطرناک است

در میان مواد غذایی و خوراکی هایی که مصرف می کنید روزانه اشتباهات بسیاری مرتکب می شوید. اشتباهاتی که اگر تکرار شوند منجر به بروز بیماری های سخت و خطرناک همچون سرطان معده خواهند شد.

به طور میانگین روزانه 22 نفر در ایران بر اثر سرطان معده می میرند. مصرف لبنیات با گوشت سفید (مرغ ، ماهی و...) مصرف تخم مرغ و ماهی به دلیل اختلاف در مزاج انسان ها، سبب بروز بیماری هایی مانند جزام (خوره)، فالج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی می شوند. 

مواد غذایی که نباید با هم خورده شوند 

PicsArt_01-18-12.08.27

ماست + ترب 
شیر برنج + آرد گندم 
انار + حلیم 
خربزه + عسل = سنکوب 
- لبنیات + گوشت سفید 
- تخم مرغ + ماهی 
سرکه + حلیم 
- لبنیات + 
ترشیجات 
پنیر + ماست چکیده 
- پنیر + 
بادام 
- سرکه + عدس 
- سرکه + ماش 
- سرکه + ماست 
- خربزه + موز 
- خربزه + انبه 
- کله گوسفند + انگور 
- غذای گرم + سرد 
- غذای طبیعت گرم + سرد 
- سرکه بعد از ماهی 
- سرکه بعد از شیر 
- سرکه بعد از 
هندوانه 
- آب سرد بعد از غذای گرم 
- آب سرد بعد از حمام 

میوه ها و دیگر مواد غذایی  

با توجه به برخی از متخصصان، میوه ها به خوبی با غذاهای دیگر ترکیب نمی شوند به دلیل این واقعیت که میوه ها قند ساده ای دارند که نیاز نیست هضم شوند، به این معنی که آن ها خیلی طولانی در معده نمی مانند. 

 گوشت و نشاسته  

PicsArt_01-18-12.09.38

اگر نگران هضم غذا هستید، پیشنهاد می کنیم که از ترکیب نشاسته -پروتئین به خصوص لازانیا اجتناب کنید. با ترکیب نشاسته - پروتئین بدن مجبور به هضم پروتیین ها می شود ولی نشاسته نیست. این باعث شود لازانیا سخت هضم شود. 

حبوبات با شیر و آب پرتقال از مواد غذایی ناسازگار با هم  

این ترکیب زننده یک روش مطمئن برای دل درد است و باعث می شود که احساس بدی در بقیه روز داشته باشید. اب پرتقال سرشار از اسیدهای چرب است. این اسیدها می توانند شیر را دلمه کنند. اگر واقعا باید آن آب پرتغال را بنوشید، حداقل بیست دقیقه قبل آن را بخورید. 

 موز و شیر  

میان وعده بسیار محبوب دیگر وجود دارد که بسیاری از افرد نمی دانند که می تواند درون شما اختلال ایجاد کنند. موز و شیر سموم سنگین را تشکیل می دهند. این سموم باعث می شود احساس خستگی کنید و ذهن را کند می کند . به علاوه، خوردن موز و شیر با هم هضم را کاهش می دهد. 

شاید مزه خوبی داشته باشد، اما این غذای خانگی پتانسیل آن را دارد که سیستم گوارشی تان را اذیت کند چون گوجه اسیدی است، آن ها با کربوهیدرات ها مثل روغن مخلوط می شوند. اگر واقعا می خواهید سوزش معده و برگشت اسید را تجربه کنید، پس از آن یک بستنی بزرگ بخورید.  

حبوبات و پنیر از مواد غذایی ناسازگار با هم  

اگر وارد رستوران مکزیکی شوید آیتم های زیادی را در منوی ترکیبی از محصولات لبنی و پنیر پیدا خواهید کرد. مزه خوبی دارند اما اگر حساس هستید احساس بدی پیدا خواهید کرد. 

ژامبون و طالبی از مواد غذایی ناسازگار با هم 

 مثل همه میوه ها با شکر بالا، طالبی اسیدی است و هضم آن بسیار دشوار است.میان وعده ای خوب و انرژی زا هستند. اما مخلوط آن با پروتئین ها و نشاسته، یکی از بدترین چیزهایی هستند که بدن می تواند مصرف کند. 

 میوه و ماست  

ممکن است به نظر منطقی برسد اما مخلوط کردن میوه های ترش با محصولات لبنی، کاری است که خیلی افراد انجام می دهند ولی خوردن ماست و میوه ها با هم باعث گرفتگی سینوسی، سرما و سرفه می شود. 

خیار و لیمو از مواد غذایی ناسازگار با هم  

بعضی افراد دوست دارند قبل از رفتن به رختخواب چیز کوچکی مانند سالاد بخورند. اما سبزیجات مانند بادمجان و گوجه فرنگی می تواند باعث معده درد شوند وقتی آن ها را با لیمو و خیار ترکیب کنید. 

 کربوهیدرات و پروتئین حیوانی 

 مرسوم است که گوشت و سیب زمینی و یا نان را با غذا بخورید، اما این ترکیب در بدن اثر می گذارد. اما این پروتیین در حالی که کربوهیدرات تخمیر می شود می گندد. نتیجه آن گاز، نفخ و باد شکم است. این ترکیب برخی ها را اذیت می کند در حالی که برخی ها هم نه. 

نوشابه پر از شکر است در حالی که پیتزا از کربوهیدرات تصفیه شده درست شده است. معده احساس سیری نمی کند و می خواهید به خوردن ادامه دهید. 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار