|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۷۳

استرس ، اضطراب ، اعصاب نا آرام و .. واژه هایی نه چندان غریبه برای انسان های جوامع امروزی که فاکتورهای استرس زای بسیاری را اطراف خود دارند.

دمنوش آرامش چای میوه گل نسترن 

با 15 عدد میوه گل نسترن می توانید یک دمنوش آرامبخش اعصاب و روان تهیه کنید. این چای طبیعتی معتدل و تا اندازه ای خشک دارد وغنی از ویتامین ث می باشد برای همین در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثراست. 

دمنوش آرامش چای به لیمو 

PicsArt_01-20-05.53.34

این چای با طبیعت گرم برای آرامش اعصاب و روان بسیار مفید است . خواص فوق العاده این دمنوش گیاهی باعث شده است تا این نوشیدنی در لیست درمان های مشکلاتی همچون سرماخوردگی، تشنّج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی های شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثراست؛ همچنین این چای، تقویت کننده حافظه، شستشودهنده کلیه و مقوی قرار گیرد. 

نکته: مصرف این چای به علّت دارا بودن زیرفون، برای خانم های باردار ممنوع است 

دمنوش بابونه و اسطوخودوس 

هنگامی که صحبت از دمنوش های آرامش بخش می شود، اولین گیاهی که نامش به میان می آید، بابونه است ترکیبات این گیاه به همان گیرنده ‌های مغزی که داروهای مسکن مثل والیوم به آن ها متصل می شوند، می چسپند. برای مصرف این گیاه قدیمی و کنترل استرس های روزانه تان می توانید از پکیج هایی ه در بازار موجود هستند و توسط شرکت های معتبر تولید شده اند استفاده کنید. پارسی سلامت یکی از این شرکت ها می باشد که می تواند با دریافت سفارش از سوی شما در اسرع وقت پکیج تقویت اعصاب که یکی از گیاهان موجود در آن بابونه است را در دسترس تان قرار دهد. 

چای سبز 

اگر بخواهیم از یک دمنوش آرامش بخش که مصرف مداومش در طول دوران زندگی بسیار توصیه می شود، بگوییم بدون شک منظورمان چای سبز است. دمنوش چای سبز با محتوای آنتی اکسیدان بالا و خواص ضد التهابی طبیعی خود، نوشیدنی شگفت انگیزی برای زندگی سالم است؛ اما آیا می دانستید که برای اضطراب نیز مناسب است؟ این امر به لطف چیزی به نام تیانین (L-theanine) است. تیانین یک آمینو اسید قدرتمند است که به خاطر اثر آرامش آن شناخته شده است. در یک مطالعه، علائم اضطراب زمانی که اسید آمینه قبل از آزمایش به شرکت کنندگان داده شد، کاهش یافت؛ بنابراین بد نیست صبح خود را با یک فنجان چای سبز شروع کنید. 

دمنوش نعناع 

اگر کمی مطالعه درباره بدن انسان داشته اید پس حتما می دانید که بین مغز، دل و روده ارتباط وجود دارد. دل و روده مستقیما به مغز مرتبط است و تا ۸۰ درصد سیستم ایمنی بدن را در بر می ‌گیرد و همین طور که مغز به اختلالات شکم واکنش نشان می ‌دهد، شکم نیز به اختلالات مغز مثل اضطراب، احساسات و غیره واکنش نشان می ‌دهد. با این ارتباط مستقیم، برای افراد مبتلا به اضطراب چندان غیرمعمول نیست که مشکلات شکمی داشته باشند. به همین دلیل هم برای کمک به هر دو مورد نوشیدن دمنوش نعناع گزینه مناسبی است. منتول (Menthol) موجود در نعناع که یک ماده طبیعی است، با شل کردن عضلات برای مدتی تلاطم معده و اضطراب را کاهش می دهد. 

دمنوش گل رز 

PicsArt_01-20-05.54.23

دمنوش گل رز یکی از بهترین و لذت بخش ترین دمنوش هایی است که می توانید به دست خود تهیه و میل کنید. گل محبوبی که به عطرتان رایحه شیرینی می دهد و زیبایی باغچه تان را دوچندان می کند. این محصول یکی از خوشرنگ ترین دمنوش های موجود است که علاوه بر مزایای بهداشتی، مانند تقویت سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن، به آرامش ذهن نیز کمک می کند. با نوشیدن چند جرعه، مزه گل برایتان عادی می شود. این دمنوش در هر زمان در کابینت آشپزخانه نقش پر رنگی ایفا می کنند. البته لازم به ذکر است که به جای خوردن دمنوش گل رز می توانید از گلاب اعلا و اصل در طول روز استفاده کنید و آن را در انواع نوشیدنی هایی که میل می کنید اضافه کنید. 

چای سیاه 

افزایش سطح کورتیزول یا هورمون استرس موجب می شود که ناآرام شوید و استرس بر شما غلبه کند. به منظور آرام شدن، این افزایش هورمون نیاز به تثبیت و بازگشت به سطح عادی دارد. در حالی که مواردی مانند دارو و مراقبت می تواند به این امر کمک کند، راه دیگری وجود دارد و آن هم مصرف چای سیاه است. مطالعات نشان می دهد علاوه بر مزایای سلامتی عمومی، چای سیاه ممکن است به کاهش سطح کورتیزول کمک کند؛ بنابراین، اگر به دنبال یک دمنوش برای تسکین اضطراب هستید، چای سیاه با مزه “شیرین و تند ” را انتخاب کنید. در مقابل دیگر گیاهان آرام بخش مانند بابونه، علف لیمو، ریشه نعناع و ریشه زنجبیل، این چای سیاه به شما احساس بهتری می دهد و علاقمند به نوشیدن مجدد چند جرعه از آن خواهید شد. 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار