|
|
کدخبر: ۱۸۴۹۳۲

کشور اوکراین یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپای شرقی است که سکونت انسان در آن به 4500 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و یکی از دلایل مهمی که باعث افزایش گردشگری در چند سال گذشته در این کشور شده است بکر بودن این کشور، مردمی خونگرم و دوست داشتنی و استقبال خوب مردم این کشور از گردشگران و توریست های اوکراین است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور زیبا با ما همراه باشید.

برای آشنایی اولیه با تاریخچه اوکراین میتوانیم از اینجا شروع کنیم که اوکراین از کشورهای اروپای شرقی است.

این کشور از شرق با روسیه؛ از شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان؛ از جنوب شرقی با رومانی و مولداوی هم مرز است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد و پایخت آن شهر کی‌یف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی می‌باشد و زبان روسی نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. 

نوع حکومت اوکراین جمهوری بوده که از ۲۴ استان تشکیل شده است و دارای یک بخش خودمختار (کریمه) نیز می‌باشد. 

پس از فروپاشی شوروی، اوکراین بعد از روسیه دارای بزرگترین ارتش در اروپا است. دین رسمی این کشور مسیحیت می‌باشد. 

 

اوکراین پیش از میلاد 

در تاریخچه اوکراین سکونت انسان به ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. 

زمانی که در دوران نوسنگی فرهنگ کوکوتنی-تریپلی در منطقه وسیعی گسترش یافت که بخش‌هایی از اوکراین امروزی شامل تریپیلیا و تمام منطقه دنیپر و دنیستر را در بر می‌گرفت. 

در عصر آهن، این سرزمین محل سکونت کیمریها، سکاها و سرمتیها بود و بین ۷۰۰ تا ۲۰۰ قبل از میلاد نیز بخشی از سرزمین سکاها به حساب می‌آمد. 

‌ 

بعدها مستعمرات یونان باستان، روم باستان و امپراطوری روم شرقی، مانند تایراس، اولبیا و هرموناسا در اوایل قرن ششم قبل از میلاد در کنار دریای سیاه تاسیس شدند و در اواسط قرن ۶ بعد از میلاد رونق خوبی پیدا کردند. 

‌ 

حکومت و سیاست در تاریخچه اوکراین 

همچنین ما در تاریخچه اوکراین میتوانیم به نظام سیاسی اوکراین اشاره کنیم، جمهوری ترکیب شده نیمه پارلمانی، نیمه ریاست جمهوری است که در آن قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه مستقل می‌باشند و رئیس جمهور در یک انتخابات عمومی برای ۵ سال به عنوان رئیس دولت انتخاب می‌شود. 

‌‌ 

 

اینجا بخوانید:

چگونه در سال جدید برنامه ریزی کنیم؟

 

 

‌ 

تاریخچه نظامی اوکراین 

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین صاحب ۷۸۰٫۰۰۰ سرباز در خاک خود و سومین زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در جهان شد. 

‌‌ 

در ماه می ۱۹۹۲ در حالی که اوکراین با تحویل تسلیحات هسته‌ای خود به روسیه برای دفن موافقت کرده بود، پیمان کاهش سلاح‌ها را امضا نمود تا به عنوان یک کشور بدون سلاح اتمی به عضویت در پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در آید. 

‌‌ 

در تاریخچه اوکراین این پیمان را سال ۱۹۹۴ به تصویب رسید و در سال ۱۹۹۶ به یک کشور فاقد سلاح اتمی تبدیل شد. 

‌ 

‌ 

پرچم اوکراین 

پرچم اوکراین برای اولین بار در ۲۸ ژانویه ۱۹۹۲ به عنوان پرچم ملی و نشان غیر نظامی شناخته شد. 

 

جغرافیای اوکراین 

در تاریخچه اوکراین ذکر شده است که جغرافیای این کشور نزدیک به ۶۰۳٫۷۰۰ کیلومتر با ۲٬۷۸۲ کیلومتر خط ساحلی چهل و چهارمین کشور بزرگ جهان و دومین کشور وسیع در اروپا است. 

‌ 

این کشور از زمین‌های مسطح و دشت‌های حاصلخیز (یا استپ) تشکیل شده‌است که از میان آن‌ها رودخانه‌هایی چون دنیپر، سورسکی دونتس، دنیستر و بوگ جنوبی می‌گذرند و به دریای سیاه و دریای کوچک آزوف منتهی می‌شوند و در جنوب غربی اوکراین دلتا دانوب در مرز این کشور با رومانی قرار گرفته‌است. 

‌ 

تنها کوه‌های این کشور بخشی از رشته کوه‌های کارپات می‌باشد که بلندترین نقطه آن در اوکراین، کوه هورلا است که ۲٬۰۶۱ متر ارتفاع دارد و در شبه جزیره کریمه نیز رشته کوه‌های کریمه تا ساحل جنوبی کریمه امتداد دارد. 

‌ 

اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است، هرچند در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای وجود دارد. 

‌ 

بارش باران در نقاط مختلف اوکراین متفاوت است، بطوری که بیشترین میزان بارش در شمال و غرب این کشور صورت می‌گیرد و کمترین میزان بارش در شرق و جنوب شرقی است. 

‌ 

 

Picsart_22-03-15_18-49-15-608

 

 

بطور مثال بارش سالیانه در منطقه غربی حدود ۱٬۲۰۰ میلی‌متر است، در حالی که بارش سالانه در کریمه ۴۰۰ میلی‌متر می‌باشد. 

 

اقتصاد در تاریخچه اوکراین 

در زمان شوروی، اقتصاد اوکراین دومین اقتصاد بزرگ اتحاد جماهیر شوروی بود و یک بخش صنعتی و زراعی مهم به حساب می‌آمد. 

‌ 

پس از فروپاشی شوروی، نظام اقتصاد با برنامه این کشور به سمت یک اقتصاد بازاری تغییر کرد که روند این انتقال برای اکثریت جامعه که دچار فقر بودند، بسیار دشوار بود. 

‌ 

پس از فروپاشی شوروی اقتصاد اوکراین به شدت محدود شده و زندگی روزانه برای یک فرد معمولی که در اوکراین زندگی می‌کرد بسیار دشوار بود. 

‌ 

تعداد قابل توجهی از روستاییان بوسیلهٔ غذایی که خودشان می‌کاشتند زندگی می‌کردند، برخی نیز دو یا چند شغل داشتند و از طریق مبادله کالا با کالا مایحتاج اولیه‌شان را تهیه می‌کردند. 

‌‌ 

‌ 

جمعیت و نژادها در تاریخچه اوکراین 

با توجه به تاریخچه اوکراین و آنکه بیشتر نواحی صنعتی در شرق و جنوب شرقی اوکراین واقع شده‌اند، تراکم جمعیت در این نواحی بیشتر است، همچنین ۶۷٫۲٪ از جمعیت اوکراین نیز در مناطق شهری زندگی می‌کنند. 

‌ 

طبق سرشماری سال ۲۰۰۱ اوکراین، ۷۷٫۸٪ از جمعیت اوکراین را نژاد اوکراینی و مابقی را نژادهای روسی (۱۷٫۳٪)، بلاروسی (۰٫۶٪)، مولداوی، تاتارهای کریمه (۰٫۵٪)، بلغارها (۰٫۴٪)، مجارستانی (۰٫۳٪)، رومانیایی (۰٫۳٪)، لهستانی (۰٫۳٪)، یهودیان (۰٫۲٪)، ارامنه (۰٫۲٪)، یونانیها (۰٫۲٪) و تاتارها (۰٫۲٪) تشکیل می‌دهند. 

‌‌ 

‌ 

اینجا بخوانید:

تاثیر شگفت انگیز رنگ ها بر انسان

 

 

 

دین و مذهب در تاریخچه اوکراین 

با نگاهی به تاریخچه اوکراین در میابیم تا سال ۹۸۸ میلادی ساکنین اوکراین فعلی نیز به مانند بسیاری از مردم اروپا بت پرست بودند ولی با پذیرش آئین مسیحیت از سوی پرنس ولادیمیر این کشور نیز مسیحی شد. 

‌ 

در سال ۱۰۵۴ به دنبال تکفیر متقابل پاپ روم و پاتریاک بیزانس مذهب ارتدوکس توسط پاتریاک بیزانس به وجود آمد و کشورهای زیادی از جمله اوکراین ارتدوکس گردیدند و به همین دلیل بیشتر مردم اوکراین تابع کلیسای ارتدوکس بوده و اقلیتی تابع کلیسای کاتولیک می‌باشند که بیشتر ساکن نواحی غرب اوکراین هستند. 

‌ 

علاوه بر ارتدوکسها و کاتولیک‌ها، پیروان مذهب پروتستان و برخی فرق مسیحی دیگر نیز در اوکراین وجود دارند. 

‌ 

یهودیان هم دارای کنیسه‌های مختلف هستند (در کیف ۲ کنیسه) که مراسم مذهبی خود را انجام می‌دهند. 

‌ 

حدود ۹۶٫۲ درصد جمعیت اکراین مسیحی هستند و پس از آن اسلام با ۰٫۷ درصد و یهودیت ۰٫۶ درصد و سایر ادیان ۲٫۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. 

‌‌ 

‌ 

زبان 

زبان مردم اوکراین از گروه زبان‌های اسلاو شرقی است و شباهت زیادی به زبان روسی دارد. 

‌ 

به عبارت دیگر لغات مورد استفاده در زبان اوکراینی بیشتر بر گرفته از زبان لهستانی است ولی دستور زبان آن به مانند زبان روسی می‌باشد. 

‌ 

زبان روسی بیشترین رواج را پس از زبان اوکراینی در تاریخچه اوکراین ثبت کرده است. الفبای زبان اوکراینی نظیر زبان روسی سیریلیک می‌باشد و تفاوت میان این دو اندک است. 

‌‌ 

‌ 

موسیقی و رقص 

موسیقی در اوکراین با تاریخی طولانی و پرتاثیر، بخش عمده‌ای از فرهنگ این کشور را تشکیل می‌دهد. 

از موسیقی بومی سنتی تا موسیقی کلاسیک و مدرن راک، اوکراین لیست بلندی از موسیقی‌دان‌های برجسته‌ای چون چایکوفسکی و اوکآن الزی را در سطح بین‌المللی شناسانده‌است. 

‌ 

‌‌‌‌‌ 

صنعت گردشگری 

در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری، اوکراین از نظر تعداد گردشگران جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده‌است. 

‌ 

همچنین عجایب هفت‌گانه اوکراین از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌باشند که از هفت بنای تاریخی و فرهنگی تشکیل شده‌است و شهرهای مهم توریستی آن شبه جزیره کریمه، کییف و خارکف می‌باشد. 

 ‌ 

Picsart_22-03-15_18-49-32-402

 

 

روس ها در تاریخچه اوکراین 

روس نام دولتی قرون وسطایی اروپایی بود که در اواخر سدهٔ نهم میلادی تشکیل‌ شد و پس از تازش مغولها میان سال‌های ۱۲۳۷ تا ۱۲۴۰ میلادی از میان رفت. 

‌ 

این مملکت در منابع هم‌عصر خویش، از جمله در متن‌های اسلامی، همواره روس خوانده می‌شده‌است و عنوان روسِ کیف مربوط به سدهٔ نوزدهم میلادی است که تاریخ‌نگاران موضوع روسیه برای اشاره به دولتی که پایتختش کی‌یف بوده این عنوان را بدان اطلاق نموده‌اند. 

‌ 

شکل اولیهٔ نظام سیاسی روس‌ها، خاقانات روس نام‌داشت. مرکزیت این خاقانات در ولیکی نووگورود قرارداشت. 

‌ 

در ۸۸۲ میلادی وایکینگ‌ها شهر کی‌یف را از تصرف خزرها بیرون‌آوردند و آن را پایتخت روس کیف نمودند. این دولت در سدهٔ یازدهم میلادی به اوج خود رسید و مرزهایش از جنوب تا دریای سیاه، از خاور تا رودخانه ولگا، از باختر تا پادشاهی لهستان و گراندوشی لیتوانی گسترده شده‌بود. 

‌ 

 

Picsart_22-03-15_18-48-04-834

 

 

دورهٔ درخشان این نظام در تاریخچه اوکراین، روزگار فرمانروایی ولادیمیر کبیر و پسرش یاروسلاو خردمند بود که روس‌ها مسیحیت را پذیرفتند و نخستین قانون به یکی از زبان‌های اسلاوی شرقی به نام روسکایا پراودا پدیدآمد. 

‌ 

فرمانروایان روس کیف از تبار نروژی‌های باستان و گروهی از وایکینگ‌ها بودند که بر اکثریتی از اسلاوها فرمان می‌راندند. 

‌‌ 

‌ 

اردوی زرین 

اردوی زرین بخشی از امپراتوری مغول که در دست جانشینان جوچی، پسر بزرگ چنگیز، بود گفته می‌شد که بخش‌هایی از ازبکستان، روسیه و قزاقستان و اوکراین کنونی را در بر می‌گرفت. 

متصرفات اردوی زرین، در قسمت اروپایی، امیرنشین‌های روس را در بر می‌گرفت که شامل کیف، مسکو، ریازان، چرنیکوف، سوزدال، سمولینسک، ولادیمیر و جز آن می‌گشت. 

‌ 

تصرف بیشتر این ولایات در زمان اوگتای قاآن صورت پذیرفت و پسران اوگتای و چغتای و جوچی و نیز سردار بزرگ مغول سبتای یا سوبادای در این جنگ‌ها شرکت داشتند، اما ظاهراً فرمانده کل این قوای عظیم باتو پسر ارشد جوچی بود. 

‌ 

این سپاه بزرگ در نسال بوزینه» در جمادی‌الثّانیه ۶۳۳ق/فوریه ۱۲۳۶م به سوی روسیه و اروپا روان شد. 

 

Picsart_22-03-15_18-48-38-434

 

‌ 

به گفته رشیدالدین فضل‌الله (جامع‌التواریخ، به کوشش بلوشه، ۲/۴۳)، باتو با لشکر به قصد پولو (لهستان) و باشغرد بر نشست. باتو ۲ ماه شهر کیف را محاصره کرد و سرانجام، به کمک قدان و بوری، آن شهر اشغال شد. 

‌‌ 

‌ 

جنگ جهانی دوم 

با شروع جنگ جهانی دوم این کشور از ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ در اشغال آلمان بود. 

بعضی از اوکراینی‌ها در ابتدا سربازان ورماخت را به عنوان رهایی‌ بخش از حکومت اتحاد جماهیر شوروی می‌دانستند، در حالی که برخی دیگر جنبش‌های پارتیزانی را تشکیل می‌دادند که در تاریخچه اوکراین ماندگار است. 

‌ 

در این دوران برخی از عناصر زیرزمینی ملی‌گرای اوکراین یک ارتش شورشی اوکراینی را تشکیل دادند که هم با نیروهای شوروی و هم با نازی‌ها می‌جنگید. 

‌ 

گروه‌هایی نیز با آلمانی‌ها همکاری می‌کردند. حدود ۱٫۵ میلیون یهودی در زمان اشغال توسط نازی‌ها به قتل رسیدند. 

در ولهینیا، مبارزان اوکراینی ۱۰۰٬۰۰۰ غیرنظامی لهستانی را قتل‌عام کردند. گروه‌های کوچک باقیمانده از احزاب UPA تا دهه ۱۹۵۰ در نزدیکی مرز لهستان و اتحاد جماهیر شوروی فعالیت می‌کردند. 

‌ 

استقلال 

۲۳ اوت ۱۹۹۱ اوکراین استقلال خود را اعلام کرد. ایران ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ به عنوان اولین کشور استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت. 

‌ 

پس از فروپاشی شوروی، اقتصاد آن کشور به سمت مالکیت خصوصی و بازار آزاد حرکت کرد. 

‌ 

این روند انتقالی برای خانوارهای اوکراینی که اغلب فقیر بودند و هیچگاه فعالیت اقتصادی خصوصی را تجربه نکرده بودند بسیار سخت بود. 

‌ 

 

اینجا بخوانید:

چگونه از مجردی لذت ببریم؟

 

 

برعکس جمعیت کشور که در آن زمان در اوج بود، اقتصاد اوکراین دوران فلاکت را سپری می‌کرد. 

پس از فروپاشی شوروی، رشد اقتصادی اوکراین تا یک دهه به صورت پیاپی منفی بود.  

‌ 

فقر روز بروز گسترده‌تر می‌شد، تورم سرسام‌آور اعتماد به پول ملی را از بین برده بود و حتی گاهی معاملات به شکل پایاپای انجام می‌شد. برای مثال در سال ۱۹۹۳ قیمت‌ها بیش از ۱۰۰ برابر شدند. 

‌ 

یک همبرگر که در آغاز سال ۱ کوپن (واحد پول پیشین اوکراین) قیمت داشت در پایان همان سال ۱۰۱ کوپن شده بود. سال بعد یعنی سال ۱۹۹۴ رشد اقتصادی این کشور منفی ۲۲٪ سقوط کرد. 

‌ 

‌ 

از فروپاشی تا انقلاب نارنجی 

سال ۱۹۹۴ برای اوکراین سال شروع تغییرات بود. در این سال و در اوج ناکامی و فلاکت اقتصادی مردم آن کشور به پای صندوق رای رفتند و لئونید کوچما را به عنوان دومین رئیس‌جمهور کشور مستقل اوکراین برگزیدند. 

‌ 

او به زبان اوکراینی صحبت نمی‌کرد و با اکثریت قاطع آرای مردم نیمه شرقی اوکراین که عموماً روس تبار هستند انتخاب شد ولی مجموعه اقدامات او باعث شد که پنج سال بعد در نیمه غربی اوکراین هم اکثریت بالایی بدست آورد و دو دوره به ریاست جمهوری انتخاب شود. 

‌ 

او اقدامات بسیار مؤثری در صحنه سیاست و اقتصاد اوکراین شروع کرد که به‌طور خلاصه عبارتند از: 

  • کاهشکسری بودجهاز ۱۳٪ به ۵٪ 

  • کاهش استقراض از بانک مرکزی از ۱۲٪ به ۲٪ 

  • انتشاراوراق قرضهداخلی و وام گرفتن از دولت‌های خارجی 

  • و در نهایت پس از اصلاحات زیاد، حذف ۵ صفر از پول ملی 

  • معرفیگریونابه عنوان واحد پول جدید 

‌ 

این اقدامات کم‌کم نتیجه داد و ترمز تورم کشیده شد. کوچما در دومین دوره ریاست جمهوری اش توانست رشد اقتصادی را به اوکراین بازگرداند. 

‌ 

همچنین کوچما روابط سیاسی و اقتصادی اوکراین با روسیه را بازسازی کرد. او بدینسان موفق شد از پیوندهای عمیق اقتصادی اوکراین و روسیه به نفع کشورش استفاده کند. 

‌ 

پس از آن اوکراین توانست با تکیه بر منابع کشاورزی، معادن غنی و بازسازی صنایع به جای مانده از قبل، برای یک دهه رشد اقتصادی قابل قبولی را نگه دارد. 

‌ 

همچنین در یک دورخیز سیاسی، کوچما در خواست رسمی برای عضویت در اتحادیه اروپا داد و بیان کرد که کشورش تا سال ۲۰۰۷ می‌تواند به استانداردهای لازم برای عضویت در اتحادیه اروپا برسد. 

‌ 

چیزی که نه تنها تاکنون محقق نشده بلکه منشأ اختلافات بزرگی هم در جامعه اوکراین شده‌است. 

‌ 

‌ 

انقلاب نارنجی و پس از آن 

در سال ۲۰۰۴، نخست‌وزیر ویکتور یانوکوویچ برندهٔ انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. 

این نتایج اعتراض مردم را به همراه داشت، مسموم شدن ویکتور یوشچنکو رقیب اصلی یانوکوویچ در جریان مبارزات انتخاباتی هم، بر آتش شک و کینه طرفدارانش دمید و موجی از اعتراض و نا فرمانی مدنی کشور را فرا گرفت. 

در نهایت پس از حدود سه ماه اعتراض، دادگاه عالی اوکراین انتخابات را باطل کرد و انتخابات مجدد زیر نظر موشکافانه ناظران داخلی و بین‌المللی برگزار شد. این بار یوشچنکو با اکثریت شکننده ۵۲٪ رئیس‌جمهور اوکراین شد. 

این اعتراضات که با استفاده از نمادهای نارنجی رنگ همراه بود به انقلاب نارنجی اوکراین معروف شد. 

یانوکوویچ نیز کاخ ریاست جمهوری را زیر نگاه سنگین دوربین‌های رسانه‌ها ترک کرد و رفت تا اپوزیسیون را شکل دهد. او پنج سال بعد دوباره در انتخابات شرکت کرد و این بار پیروز شد. اما انقلاب نارنجی شوک سنگینی بر اقتصاد کشور وارد کرد. 

اقتصادی که سال قبل از انقلاب نارنجی ۱۲٫۵٪ رشد کرده بود در سال بعد تنها ۲٫۵٪ رشد داشت. 

‌ 

‌ 

بحران 2014 

در ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ در پی اعتراضات خیابانی علیه دولت و وخیم شدن اوضاع داخلی اوکراین با رأی پارلمان اوکراین ویکتور یانکویچ از سمت رئیس‌جمهوری برکنار شد. 

یولیا تیموشنکو نخست‌وزیر سابق که در روز ۱۹ مهر ۱۳۹۰ برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱ محکوم به زندان شده بود پس از تسخیر کاخ ریاست جمهوری توسط مخالفان و رأی پارلمان این کشور مبنی بر بازگشت به قانون اساسی سال ۲۰۰۴؛ که این طرح با ۳۲۵ رأی موافق به تصویب رسید و راه برای آزادی تیموشنکو هموار شد. 

همچنین پارلمان اوکراین به آزادی تیموشنکو از زندان نیز رأی مثبت داد و در ساعاتی بعد در ۲۲ فوریه یولیا تیموشنکو از زندان آزاد شد. 

پس از برکناری یاناکویچ وی به روسیه گریخت و الکساندر تورچینف به عنوان رئیس‌جمهور موقت برگزیده شد. در پی این حوادث شبه جزیره کریمه توسط نیروهای روسی تحت عنوان محافظت از روس تبارهای این ایالت خودمختار اشغال شد. 

چند روز بعد از این اتفاقات، مردم شبه جزیره کریمه در برگزاری همه‌پرسی سراسری، موافقت ۹۶ درصدی خود را با پیوستن به کشور روسیه اعلام کردند و این شبه جزیره رسماً جزئی از خاک روسیه شد. 

یانوکوویچ در یک نطق تلویزیونی با اشاره به پیش نویس توافقنامه پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا از مردمش دعوت کرد که متن پیش‌نویس را بخوانند.

او گرچه مخالف قطعی پیوستن اوکراین به اتحادیه نیست اما می‌گوید این پیش‌نویس الحاق، اوکراین را فقط یک بازار مصرف برای محصولات اروپایی در ازای نیروی کار ارزان و غیر متخصص می‌خواهد و نه یک شریک تجاری واقعی برای اروپا. 

اما از طرف مقابل نیمه غربی اوکراین چشم به توان اقتصادی اروپا بسته‌است. 

آن‌ها به همسایگان فقیر خود می‌نگرند که درست مانند اوکراین بخشی از اتحاد جمهوری‌های شوروی بودند اما حالا اتباع آن‌ها آزادانه در هر جای اتحادیه اروپا سفر، اقامت و کار می‌کنند. 

 

قابل توجه شما گردشگران اینکه برای تجربه کردن سفر در زمان حتما کشور اوکراین را انتخاب کنید و در کوچه پس کوچه های آن و همچنین خیابان های پرزرق و برق این کشور قدم بزنید و کلی تجربه متفاوت کسب کنید و نکته مهم این کشو این است که بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری ، اوکراین از نظر تعداد گردشگران رتبه هشتم را از آن خود کرده است و جالب است بدانید که عجایب هفت ‌گانه اوکراین از اصلی  ترین مناطق گردشگری این کشور است که شامل هفت بنای تاریخی و فرهنگی می باشد که در نوع خود بی نظیرند. 

شهر کامیانتس - پودیلسکیی نیز یکی از شهرهای تاریخی و مهم اوکراین و یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری پرطرفدار در این کشور به حساب می‌آید که میزبان قلعه ‌ای باستانی می باشد که هزاران توریست سالیانه جذب اینجا می شوند 

 

جاذبه های گردشگری 

 

میدان استقلال کیف 

نخستین ساختمان ها در کیف در خیابان معروف خرشاتیک در پایان قرن 18 ساخته شده اند که بسیار هم پرطرفدار است و اینکه بین سالهای 1980- 1970 با ساخته شدن ساختمان های سه طبقه مسکونی و تجاری، بانک ها و ادارات دولتی باعث شد که خیابان خرشاتیک به خیابان اصلی شهر کیف تبدیل شود و بلافاصله بعد از انقلاب کشور اکراین واستقلال آن ، میدان اصلی این شهر از انقلاب کبیر به میدان استقلال تغییر نام پیدا کرد که پیشنهاد ما این است که این منطقه را در فهرست مناطق دیدنی در سفر به اکراین قرار دهید. 

 

شهر کی اف یا کیو پایتخت زیبای کشور اوکراین است که بزرگترین شهر اوکراین هم محسوب می شود. گردشگران و توریستان زیادی هرساله به شهر کیو اکراین سفر می کنند و در سالهای اخیر از لحاظ توریست پذیری یکی از پرطرفدارترین شهرهای اروپایی به حساب می آید. جاذبه‌های توریستی این شهر به قدری زیاد است که اگر بخواهید کمتر از سه روز برای بازدید گوشه و کنار این شهر وقت بگذارید، قطعا زمان کم خواهید آورد. 

 

در کیو می توانید حتی از قدم زدن در خیابان ها هم لذت ببرید! از مغازه های کوچک متعدد، رستوران ها، موزه ها و مکان های دیدنی و جذاب آن دیدن کنید و لذت ببرید.

شهر کیو اوکراین سه میلیون نفر جمعیت دارد، اما در بیشتر محله ها خلوتی و حال و هوای شهر کوچک خود را حفظ کرده است.

کیو قطب علم، صنعت و فرهنگ در اوکراین است و جاذبه های زیادی را در این گوهر کشف نشده اروپای شرقی پیدا خواهید کرد.

این که شما به دنبال یک سفر عاشقانه یا تاریخی باشید و یا فقط مکانی برای گریز به جایی منحصر به فرد بخواهید، فرقی نمی کند، کیو اکراین شما را در هر صورت راضی نگه خواهد داشت. 

 

 

Picsart_22-03-15_18-48-38-434

 

موزه میخائیل بولگاکف شهر کیف 

این جاذبه گردشگری تاریخی در قلب پایتخت اوکراین بدون شک یکی از آن جاهایی است که باید در برنامه سفرتان بگنجانید.

جدا از جذابیت های تاریخی و ادبی مربوط به بولگاکف که ممکن است باعث شود به آن مراجعه کنید، این ساختمان خوش رنگ و لعاب جذابیت های فراوان دیگری را نیز در خود دارد.

جدا از دیوارهای بیرونی موزه میخائیل بولگاکف که با رنگ های خاص نارنجی و سبز خود شبیه به خانه های درون کارتون ها است، معماری خاص این بنای دو طبقه با ایوان دیدنیش منظره ای چشم نواز را به وجود آورده است. 

موزه میخائیل بولگاکف که در خیابان آندریفسکی شهر کیف قرار دارد در واقع خانه ای بوده است که این نویسنده شهیر بخشی از زندگی خود را در آن گذرانده است.

در بخشی از این موزه می توانید اتاق کار او را ببینید که میز کار و ماشین تایپ او نیز در آن قرار دارد. 

در جای جای خامه موزه میخائیل بولگاکف اشیایی که مورد استفاده خود این نویسنده بوده است قرار دارد.

تلاش شده تا چیدمان منزل همانطوری باشد که در زمان زندگی او بوده است. بیشتر اشیا قرار گرفته در موزه نیز واقعی و به جا مانده از زمان حیات بولگاکف است. 

در زمان حضور در این موزه ممکن است متوجه وجود اشیایی به رنگ سفید باشید. این شی می تواند یک لیوان یا یک پارچ و هر شی دیگری در موزه باشد.

سفید بودن این اشیا بیانگر کپی بودن آنها است. این به این معنی است که شی حاضر اصل نبوده و برای حفظ چیدمان خانه موزه میخائیل بولگاکف آن را با ابعاد و شکل مشابه بازسازی کرده اند و در آنجا قرار داده اند. 

اگر از آن دسته طرفداران پر و پا قرص آثار بولگاکف باشید که آثار او را تماما خوانده اند، برخی از نقاط این موزه را آشنا خواهید یافت.

این خانه الهام بخش نویسنده برای نوشتن آثاری همچون گارد سفید و یادداشت های روزانه ی یک پزشک جوان بوده است. 

 

شهر کامیانتس - پودیلسکیی 

شهر کامیانتس - پودیلسکیی نیز یکی از شهرهای تاریخی و مهم اوکراین و یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری پرطرفدار در این کشور به حساب می‌آید که میزبان قلعه ‌ای باستانی می باشد که هزاران توریست سالیانه جذب اینجا می شوند، نکته اساسی این شهر این است که گفته می ‌شود که هدف از ساخت این قلعه نظارت بر رودخانه اسموتریچ بوده است که هم ‌اکنون تبدیل به یکی از جاذبه‌ های مهم گردشگری این شهر شده و در ضمن شواهدی وجود دارند که نشان می‌ دهند افرادی حدود 2000 سال قبل در این قلعه سکونت داشتند. 

 

اودسا 

اودسا زیبا سومین شهر بزرگ اوکراین و بندری در دریای سیاه می باشد که امروزه گردشگران بسیاری از طریق پکیج های اکراین به این شهر تجاری سفر می کنند تا از سواحل شنی و آب‌ وهوای بسیار دلپذیر و آب زلالش ، بخصوص ساحل لانژرون که افراد بسیاری برای حمام آفتاب به آنجا می ‌روند نهایت لذت را ببرند و نیز اودسا که مروارید دریای سیاه نیز نامیده و شهرت بسیاری دارد ، اگرچه یک شهر بزرگ است اما با معماری زیبا و منحصر به فردش ، کوچه‌ های پر پیچ ‌وخم و خانه‌ های رنگارنگش ، احساس صمیمیت و گرما را به گردشگران  و بازدید کنندگانش انتقال می دهد ؛ ضمنا عمده شهرت این شهر به دلیل پله ‌هایی است که از مرکز شهر آغاز شده و به ساحل منتهی می ‌گردد و از دیگر جاذبه های این شهر می ‌توان به باغ شهر ، خانه اپرای اودسا و تئاترهای آن را اشاره نمود. 

 

موزه ملی جنگ اوکراین 

موزه ملی جنگ در کشور اکراین مربوط به جنگ جهانی دوم در قسمت زیبایی ازشهر کیف می باشد و در زیر مجسمه بسیار بزرگ که ردینا - مات نامیده می شود قرار گرفته شده است.

در این موزه از روزهای سیاهی که هیتلر ، شهر کیف را اشغال کرده بود از نزدیک لمس می کنید و همچنین در مورد سرنوشت اندوه بار کارگران زیرزمینی و شهامت و شجاعت توصیف ناپذیر جنگجویان شوروی در جبهه اکراین به فرماندهی کل ژنرال واتوتین نیکلایفیودروویچ و نگاه های خشمگین مردمان کیف در نبرد برای رودخانه دنیپر اطلاعات دقیق تری کسب کنید. 

 

 

 

 

قلعه خوتین 

قلعه خوتین نیز یکی دیگر از قلعه‌ های ساخته شده در کشور اوکراین است ، این قلعه مجموعه ‌ای بسیار مستحکم و مهمی است که در سواحل رودخانه دنیستر در شهر خوتین در غرب کشور اوکراین واقع شده است .

این قلعه یکی از مناطق مهم گردشگری در منطقه و کل اوکراین بشمار رفته و ما توصیه می ‌کنیم که در سفر به این کشور بازدید از آن فراموش نکنید چون واقعا مبهوت کننده است و این قلعه در سال 1325 میلادی ساخته شده است و در نزدیکی کامیانتس - پودیلسکیی قرار گرفته شده است و به همین خاطر نیز در صورت بازدید از یکی از این قلعه‌ ها ، بهتر است که برای دیگری نیز وقت بگذارید و از آن نیز بازدید نمایید چون دیدنش خالی از لطف نیست. 

 

پادیل  

موزه ای زیبا در زیر آسمان آبی کشور اکراین وجود دارد که مسافتی در حدود 150 هکتار از محیطی به زیبایی تابلو نقاشی در جنگلی بنام " بهنام گالاسوسکا " در حومه شهر کیف در نزدیکی روستایی بنام " پیراگووا " قرار گرفته شده و این موزه یکی از بزگترین موزه ها در جهان بشمار می رود. 

  

 

Picsart_22-03-15_18-49-52-078

 

کاخ Vorontsov در Alupka 

قصر مشهور Vorontsov جذاب ترین محل بازدید در کریمه و یک جاذبه گردشگری معروف در اوکراین می باشد و هر ساله فقط قسمت داخلی این کاخ توسط بیش از 700.000 نفر مورد بازدید قرار می گیرد و لازم به ذکر است که در طول اواسط سال و در ماه مه تعداد بازدید کنندگانش بسیار زیاد است ؛ قصر Vorontsov  در میان لیست مکان های جاذبه های پیشرفته در اوکراین قرار دارد و در ضمن این مکان دارای قابلیت  Wi-Fi، Polaroid  می باشد که وب و صدا را مدیریت می کند در شش گویش : اوکراین ، روسی ، آلمانی ، انگلیسی ، فرانسوی و چینی قابلیت دارد. 

 

کلیسای پیچرسکایا لاورا 

این کلیسای منحصر به فرد در قرن 9 ساخته شده و نکته قابل توجه این است که نام این کلیسا از کلمه پیشرا به معنای غار گرفته شده است که در آن زمان راهبان و افراد مخلص در غارهایی در نزدیکی این کلیسا سکونت و زندگی می کردند و  ضمنا در سال 1062 میلادی " روحانیون پیچرسکایا لاورا " این غارها را ترک کرده و در سطوح بالاتر شروع به بازسازی این کلیسا به سبک معماری شرقی کردند که اینکه این کلیسا در نوع خود بی نظیر می باشد. 

  

اینجا بخوانید:

چگونه از تنهایی خود لذت ببریم؟

 

 

 

مجسمه سرزمین مادری 

این مجسمه عظیم از جنس فولاد ضد زنگ است که نشان دهنده یک زن جنگجو خشن در ارتفاع ۶۸ متر، ایستاده در یک پایه 40 متری و در دست نگه داشتن یک شمشیر 12 تنی در دست راست خود و سپر در دست چپ را می باشد که در محل بالاتر از رودخانه Dnipro قرار گرفته است و در ضمن این مجسمه به طور کلی به عنوان مادر Brezhnev شناخته و شهرت جهانی دارد و به عنوان " L. Brezhnev " برجسته در سال 1981 میلادی افتتاح گردید و امروزه به یکی از بهترین مکان های توریستی در اوکراین تبدیل شده است. 

 

  Khortytsia، رودخانه Dnieper 

Khortytsia بزرگترین جزیره موجود در رودخانه خروشان Dnipro اوکراین می باشد و دارای آثار فراوانی از ثروت های تاریخی و مشترک کشورها است و در نتیجه آن را به عنوان یک جاذبه مهم گردشگری معروف تبدیل کرده است و در ضمن این جزیره حدود 12 کیلومتر طول دارد و شامل چشم انداز و غارهای بیشماری است که شما را مبهوت خود می کند . بخش مرکزی دارای دره ها ، تپه ها و دره های کوچک می باشد و در حالیکه رودخانه ها و دریاچه ها در اطراف این جزیره بزرگ پراکنده شده اند. 

  

کاخ Livadiya 

کاخ لیوادیا کاخ سفید رنگ و زیبایی است که به عنوان یک خانه تابستانی برای حاکمیت کشور روسیه در قرن نوزدهم - بیستم به عنوان خانه تابستانی بوده است که نه تنها زیباترین بنای ساختمانی ساحل جنوبی کریمه بشمار می رود بلکه یک مکان برجسته معتبر در این کشور بوده بلکه پیشگامان متفقین سرنوشت جنگ جهانی دوم را مشخص کردند و در ضمن امروزه ، کاخ یک انبار می باشد و اینکه دو نمایشگاه نیز اینجا هستند :

یکی به کنفرانس یالتا و دیگری به زندگی امپراتورها و خانواده هایشان اختصاص داده شده است که در نوع خود منحصر به فرد است و انبار دارای نمایش های فوق العاده ای می باشد و ضمنا یک توقف فوق العاده نزدیک به کاخ که تقریبا نزدیک به 200 سال پیش ساخته شده است و یکی از جالب ترین مناطق کریمه نامیده می شود و لازم به ذک است برای هدایتان در این کاخ نیاز به یک راهنما دارید. 

یکی از مقاصد گردشگری متفاوت شبه جزیره کریمه است که در منطقه اوکراین قرار دارد؛ به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با یفپاتوریا یکی از شهرهای این شبه جزیره زیبا آشنا نماییم. 

امروزه وقتی سخن از گردشگری و سفر به میان می‌آید، برای تعیین مقصد یک سری نام های تکراری به گوش می‌رسد که شاید باعث پشیمانی افراد از انجام سفر شود؛ بسیاری از افراد برای سفر و تفریح به دنبال مکان های متفاوت هستند که بتوانند ماجراجویی کرده و چیزهای جدید کشف کنند. 

خالی از لطف نیست که قبل از آشنایی با یفپاتوریا و جاذبه های گردشگری آن، کمی با شبه جزیره کریمه و تاریخ پر فراز و نشیب آن آشنا شویم؛ این شبه جزیره در قسمت شمالی دریای سیاه واقع شده است که از شمال با اوکراین همسایه بوده و همواره بر سر مالکیت این جزیره بین اوکراین و روسیه نزاع وجود داشته به طوری که در حال حاضر مالکیت آن متعلق به کشور روسیه است. 

 

 

Picsart_22-03-15_18-46-41-734

 

شبه جزیره کریمه یک مقصد تابستانی و پر طرفدار برای ساکنین اروپا است که برای دیدن طبیعت زیبا و منحصر به فرد این منطقه، سواحل دریای سیاه و مناظر کوهستانی و طبیعی که حاصل فعالیت های آتشفشانی در این منطقه است، کریمه را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب می‌ کنند. 

یکی دیگر از دلالیل محبوبیت این شبه جزیره برای گردشگران این است که در حدود ۳۰۰ روز از سال هوای این منطقه آفتابی بوده و به همین دلیل برای ساکنین مناطق سردسیری مانند بهشت است. 

در واقع افرادی که در مناطق سردسیری روسیه و اروپا زندگی می ‌کنند به خاطر آب و هوای معتدل و آفتاب خوب آن که سوزاننده نیست به این منطقه زیبا سفر می‌ کنند. 

نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی بود که این شبه جزیره به عنوان یک مقصد گردشگری مورد توجه قرار گرفت و همزمان با توسعه خطوط حمل و نقل گردشگران زیادی از مناطق مختلف روسیه راهی این منطقه شدند. 

همین امر باعث شد که در اوایل قرن بیستم میلادی ساخت کاخ‌ها، ویلاها و خانه های ییلاقی در این منطقه رونق بگیرد به طوری که امروزه این کاخ‌ها و خانه ها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این شبه جزیره تبدیل شده‌اند. 

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در شبه جزیره کریمه سواحل بکر و زیبای این منطقه در مجاورت دریای سیاه است؛ به طوری که این شبه جزیره را در سال ۲۰۱۳ میلادی در بین ۲۰ مقصد گردشگری پرطرفدار در دنیا قرار داده است. 

 

تاریخ شبه جزیره کریمه 

یفپاتوریا بخشی از شبه جزیره کریمه است که در شرق اروپا و در شمال دریای سیاه واقع شده است؛ این شبه جزیره به طور کامل توسط دریای سیاه و دریای آزوف احاطه شده که به همین دلیل در طول تاریخ به خصوص در دوران معاصر به طور دائم مستعمره کشورهای مختلف بوده است و جنگ های زیادی بر سر مالکیت آن به وقوع پیوسته است؛ یونانی‌ها، پارسی‌ها، رومی‌ها، امپراطوری بیزانس و عثمانی از جمله امپراطوری‌ها و حکومت هایی بوده‌اند که حاشیه جنوبی این شبه جزیره توسط ایشان مستعمره شده است. 

قسمت های مرکزی این شبه جزیره نیز در طول تاریخ توسط گروه های مختلف مانند عشایر استپ و امپراطوری های استپ به اشغال درآمده بود؛ حتی مغول‌ها نیز در حدود ۳۰۰ سال بر قسمت های مرکزی این شبه جزیره حکومت کرده‌اند. 

در قرن هجدهم میلادی در اثر جنگی که بین روسیه و عثمانی صورت گرفت، شبه جزیره کریمه به اشغال امپراطوری روسیه درآمد که بعدها در سال ۱۹۱۷ در پی انقلاب روسیه این شبه جزیره به عنوان یک جمهوری خود مختار به حیات خود ادامه داد. 

در سال ۱۹۵۴ میلادی مالکیت این شبه جزیره به کشور اوکراین منتقل شد که در سال ۱۹۹۱ بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تأسیس اوکراین به عنوان یک کشور مستقل، این شبه جزیره به عنوان یک جمهوری خودمختار سازماندهی شد؛ این وضعیت تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه به دنبال انقلاب ۲۰۱۴ اوکراین و برکناری رئیس جمهور، روسیه با استقرار نیروهای نظامی خود در کریمه این شبه جزیره را اشغال کرد. 

هم اکنون این شبه جزیره در مالکیت روسیه قرار دارد اما اوکراین نیز در مورد مالکیت آن ادعا داشته و بسیاری از کشورهای نیز مالکیت این شبه جزیره را متعلق به اوکراین می‌دانند. 

 

Picsart_22-03-15_18-46-57-625

 

 

پس از آشنایی با تاریخ پر فراز و نشیب شبه جزیره کریمه و یفپاتوریا نوبت به آشنایی با مقاصد و جاذبه های گردشگری در این منطقه می‌رسد؛ همانطور که گفته شد در قرن نوزدهم میلادی در اثر توسعه شبکه حمل و نقل افراد بسیار زیادی از قسمت های مرکزی روسیه به شبه جزیره کریمه مهاجرت کردند؛ 

این مهاجران پس از استقرار در این شبه جزیره شروع به ساخت ویلاها، خانه های ییلاقی و کاخ‌های متعدد در این منطقه کردند که پس از گذشت سالیان متمادی به یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی این منطقه تبدیل شده‌اند. 

یکی دیگر از مسائلی که باعث جذابیت مکان های دیدنی کریمه شده است افسانه های زیادی است که در مورد این مکان ها وجود دارد. 

این شبه جزیره که در سال ۲۰۱۳ بر اساس اعلام نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از ۲۰ مقصد مهم گردشگری در جهان شناخته شده است در دورانی توسط دولت شوروی به یک مرکز بهداشتی درمانی تبدیل شده بود. این دولت اردوگاهی برای جوانان در این شبه جزیره دایر کرده بود که در طول حدود ۳۵ سال حدود ۳۰۰ هزار کودک در دوران تعطیلات برای اقامت به این اردوگاه فرستاده شدند که این شبه جزیره را به مقصدی برای بهبودی و سلامتی تبدیل کرده بود. 

شهرهای یالتا و آلوشا، سواحل غربی یفپاتوریا و ساکی، ساحل جنوب شرقی فئودوسیا و سوداک از جمله شهرهای زیبا و مکان های گردشگری مهم در شبه جزیره کریمه است. 

  • کاخ لیوادیا 

  • منطقه کوکتبل 

  • کوه میتریدات 

  • گنجینه سکاها 

  • قلعه لانه پرستو 

  • شهر تاریخی تائوریک چرسونسوس 

  • کاخ وورونتسوف 

  • بنای کاخ باخیسارای 

  • کاخ ماساندرا 

  • منطقه ی نووی سویت 

  • باغ گیاه شناسی نیکیتسکی 

  • گالری ملی آیوازوفسکی 

  • مجموعه موزه دریایی بالاکلاوا 

  • دره ارواح 

 

جاذبه های گردشگری یفپاتوریا 

در سواحل دریای سیاه در شرق اروپا و در سواحل غربی شبه جزیره کریمه شهری باستانی به نام یفپاتوریا (Yevpatoriya) واقع شده است که تاریخی شگفت انگیز دارد؛ بر اساس شواهد تاریخی بدست آمده، قدمت یفپاتوریا در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده شده است. 

نام این شهر در دوران باستان کرکینیتیس نام داشت که در قرون وسطا به گزیلیف تغییر نام داد؛ این تغییر نام یفپاتوریا در طول تاریخ نشان از این دارد که این شهر در طول تاریخ ۲۵۰۰ ساله خود از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. 

این شهر تاریخی و باستانی در دوره هایی تحت استعمار یونان، ظهور و سقوط خان‌های کریمه، ادغام با امپراطوری عثمانی، تبدیل شدن به بخشی از امپراطوری روسیه از جمله رویدادهای مهمی بوده است که در طول تاریخ به خود دیده است. 

یکی از جاذبه های دیدنی شهر یفپاتوریا بناهای زیبا و جذاب بوده که  نمادی از دوره های تاریخی مختلف این شهر هستند. 

یکی از این بناهای زیبا و دیدنی بنایی به نام مسجد جمعه است که تاریخ احداث و ساخت آن به زمان حکمرانی دلوت گرای باز می‌ گردد. 

بنای این مسجد زیبا دارای نمایی ساخته شده با سنگ های آهکی و صدفی است که در ساخت آن از مسجد ایاصوفیه در شهر استانبول الهام گرفته شده است؛ این مسجد دارای شبستانی است که سقف آن در حدود ۲۲ متر ارتفاع دارد که ۱۶ دریچه بر روی گنبد عظیم و مرتفع آن تعبیه شده است. 

اهمیت این بنای تاریخی به حدی است که دولت روسیه در سال ۲۰۱۶ نام آن را در فهرست آثار ملی خود ثبت کرد و یک سکه ۳ روبلی با طرح این مسجد زیبا توسط بانک مرکزی روسیه ضرب شد. 

یکی دیگر از بناهای تاریخی و زیبا در یفپاتوریا باز هم مربوط به یک بنای مذهبی است که کلیسای سنت نیکولاس نام دارد و یادگار از آزادسازی این شهر از اشغال و سلطه دشمنان در طول جنگ های کریمه بوده است.

این بنای با شکوه و زیبا که در سال ۱۸۹۳ بنا شده است، با کمک مالی مردم، سیاستمداران و جوامع مذهبی ساخته شد که امروزه یکی از مکان های دیدنی در شهر یفپاتوریا و شبه جزیره کریمه به شمار می‌آید؛ این بنای زیبا و با شکوه به عنوان عبادتگاه اردتدوکس‌ها می‌ تواند پذیرای ۲۰۰۰ نفر باشد که شاهکاری در معماری به حساب می‌آید. 

 

جاذبه های طبیعی 

علاوه بر جاذبه های گردشگری که در بالا اشاره شده و ساخت دست بشر بودند، شهر یفپاتوریا میزبان جاذبه های طبیعی دیدنی و زیبایی است که می‌توان به دریاچه سایک سیوش اشاره کرد؛ این دریاچه زیبا که در شرق شهر یفپاتوریا واقع شده است در حدود ۷۵ کیلومتر مربع وسعت دارد بر اساس شواهد تاریخی این دریاچه از بخش های باقیمانده از خلیج یفپاتوریا است که در اثر کاهش آب خلیج و بیرون آمدن خشکی به شکل دریاچه درآمده است. 

 

 

Picsart_22-03-15_18-47-28-962

 

این دریاچه که یکی از زیباترین دریاچه ‌ها در جهان است، در زبان تاتاری به معنای گل و لای بدبو نتم دارد؛ این نام گذاری به دلیل سولفید هیدروژن موجود در دریاچه است که باعث می‌شود در اطراف دریاچه بوی بد به مشام برسد. 

یکی از زیبایی های این دریاچه توده های نمکی هستند که یک سد طبیعی در این دریاچه ایجاد کرده‌اند. 

به علت فعالیت یک نوع باکتری که مخصوص آب شور هستند و تولید مواد شیمیایی حاصل از فعالیت این باکتری‌ها آب دریاچه تغییر رنگ داده است که این رنگ آب دریاچه از ویژگی‌های منحصر به فرد و زیبای آن است. 

 

یکی از ویژگی های شگفت انگیز دریاچه ساسک سیوش این است که در اعماق آن چشمه های جوشانی وجود دارند که سازه های نمکی زیرین را حل کرده و میزان شوری دریاچه را افزایش می‌دهند و در کنار آن باعث می‌ شوند که سطح آب دریاچه در هر سال در حدود ۱۰ سانتیمتر افزایش پیدا کند. 

 

 

Picsart_22-03-15_18-47-46-371

 

تونل عشق اوکراین | Tunnel of Love 

هنگامی که عکسی بسیار زیبا از مکان های زیبا و جذاب می بینیم می خواهیم که ما نیز به آنجا سفر کنیم اما نه نام آن مکان را می دانیم و نه اطلاعاتی راجع به آنجا داریم.

تونل عشق اوکراین از آن جمله جاذبه های اوکراین و بهترین مکان های توریستی در دنیاست که با دیدن عکس هایش وسواس سفر به آن را می گیرید. دلتان می خواهد که شما هم به اینجا سفر کنید.

در این تونل قدم بزنید و حتی بهترین عکس ها را بگیرید.

افرادی که پیج های اینستاگرامی با فالوورهای بالا دارند یا جزو عکاسان تبلیغاتی هستند حتما باید تونل عشق اوکراین یا تونل کلاون اوکراین را در بالای لیست سفرهای خود قرار دهند. مجله الی گشت برای افرادی که به دنبال بهترین مناظر یا شگفت انگیزترین مکان های جهان برای عکاسی و البته قدم زدن هستند، تونل عشق اوکراین یا تونل کلاون اوکراین را معرفی می نماید. 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار