|
|
کدخبر: ۱۸۱۰۸۰

دعای هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان، به‌‌همراه شرح آن منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، در بیان عظمت ماه رمضان همین بس که قرآن کریم کتاب هدایت تمام بشریت در این ماه آن هم در شب قدر که برتر از هزار ماه است، نازل شده است، ماهی که به ماه مهمانی الهی شناخته می‌شود و بر اساس روایتی از پیامبر(ص)، ماهى است که ابتدایش رحمت، میانه‌‏اش مغفرت و پایانش اجابت و آزادى از آتش جهنم است.

اینک به‌مناسبت فرا رسیدن هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان، دعای روز هفدهم این ماه شریف به‌همراه شرحی از آن منتشر شده است:

* * * * *

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ

و اقْضِ لی فیهِ الحَوائِجَ و الآمالِ

یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر و السؤالِ

یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین

صَلّ على محمّدٍ و آلهِ الطّاهِرین

اى خدا در این روز مرا به اعمال صالح راهنمایى کن

و حاجتها و آرزوهایم برآورده کن

اى کسى که نیازمند به شرح و سؤال بندگان نیستى

اى خدایى که به سرایر خلق است آگاهى، درود فرست بر محمد و آل اطهار او.

* شرح دعای از آیت‌الله مجتهدی:

اللَّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ ؛ خدایا در ماه رمضان مرا به اعمال صالح راهنمایی کن

نه اینکه فقط بخورم و بخوابم؛ طوری باشم که اهل سحر باشم؛ دعای افتتاح بخوانم، دعای سحر بخوانم؛ این طور نباشد که دعا ها را از رادیو و ... گوش کنیم؛ بلکه باید خودمان دعاها را بخوانیم.

واعظی در قم به نام میرزا محمدتقی اشراقی بود؛ ایشان از قول والدشان نقل می‌کرد؛ که سحردر نجف اشرف هفتاد تن از علما را دیدم که دعای ابوحمزه ثمالی را از حفظ در قنوت نماز وتر می‌خواندند آن هم با حالت گریه. لذا سعی کنید دعاها را خودتان بخوانید و سعی کنیم اهل عمل باشیم، در قدیم حرف با عمل توام بود اما الان فقط حرف است و شنیدن.

توصیه به اهل منبر

اهل منبر باید کلمات اهل بیت (ع) را برای مردم بیان کنند و «قال الصادق» و «قال الباقر» بگویند؛ نه اینکه تمامی مطالب منبر مسایل سیاسی، روزنامه و ... شود، محور اصلی مباحث و تعالیم اهل بیت (ع) باشد.

خدایا در ماه رمضان توفیق بده اهل قرائت قرآن باشم که یکی از اعمال صالح تلاوت قرآن است؛ بهترین چیزها تلاوت قرآن است که زنگار دل را از بین می‌برد، مخصوصاً در سحرها مقید باشید دو؛ سه صفحه قرآن بخوانید؛ استغفار هم زنگ دل را می‌برد، دست بر سر یتیم بکشی هم زنگ دل را از بین می‌برد.

وَ اقْضِ لِی فِیهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ ؛ خدایا احتیاجات مرا برآورده کن و هر آرزوی شرعی که دارم برای من مستجاب کن.

شرط قبولی دعا و برآورده شدن آرزوهای تو این است که امیدت فقط به خدا باشد و اگر دلت به جای دیگر گرم باشد و امیدت به دیگری بود. بدان که حاجتت برآورده نمی‌شود. دعای شما زمانی مستجاب می‌شود که از همه نا امید بشوی؛ و آن وقت؛ زمان استجابت دعای توست.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار