|
|
کدخبر: ۱۲۲۸۰۸

مربی استقلال می‌گوید امیر قلعه‌نویی در این تیم بیش از بقیه متحمل فشار است و سرمربی آبی‌پوشان فردی مشورت پذیر است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، مربیاستقلالمی‌گوید امیرقلعه‌نوییدر این تیم بیش از بقیه متحمل فشار است و سرمربی آبی‌پوشان فردی مشورت پذیر است.

مجید صالح درباره بازی استقلال و سایپا گفت: ما به لحاظ نفراتی تحت فشار هستیم. وقتی یک دو بازی بد بازی می‌کنید که آخرین آن حذف غیر منتظره در جام حذفی بود، تیم‌های حرفه‌ای بلند می‌شوند و به خودشان می‌ایند و با انگیزه‌ای مضاعف برای جبران جلو می‌آیند. فعلا سرنوشت لیگ برتر دست خودمان است. یک زمانی شاید باید چشمتان به یک بازی دیگر هم باشد اما الان ما تنها به برد خودمان فکر می کنیم. از طرفی اینکه می‌گویند بازی‌های ما سخت است، یک چیز دو طرفه است. ما با رقبا بازی داریم و همانقدر که بازی‌های ما سخت است، بازی‌های رقبایمان هم سخت است.

او افزود: مجموعه سایپا تاکتیکی است و همیشه جلوی رقبایش سرسخت بوده است. بردن این بازی برای ما کار راحتی نبود. فرق این دیدار با بازی با مس یکی بحثآب و هوا بود و دیگری بازی بسته مس بود. تیم‌هایی مثل ذوب آهن و مس جلوی ما بسته بازی کردند که شاید بخاطر وضعیت جدولیشان بود. ما با مس و ذوب آهن در تهران بازی کردیم و دیدیم که هدفشان گل نخوردن بود و به ضد حملات چشم داشتند. من اعتقاد دارم که سایپا می‌خواست فوتبال بازی کند و البته ما هم باید از یکجا شروع مجدد می‌کردیم. شما ببینید که سازمان دفاعی ما به هیچ وجه در بازی با سایپا اشتباهی نداشت.

مربی استقلال ادامه داد: من از آقای قلعه‌نویی تشکر می‌کنم. به هرحال سرمربی در مجموعه یک تیم بیش از بقیه تحت فشار است. در این فشار و شرایط بعد از بازی به من گفتند که من دوست دارم که شما به نشست خبری بروید. من واقعا شوکه شدم و به ایشان گفتم که این حق شماست که از بردتان اول از همه دفاع کنید. در تیم‌های استقلال و پرسپولیس وقتی کمی نتیجه نگیرید و کمی هم حاشیه دارید، پانزده دوربین و خبرنگار از شما سوال می‌کنند که چرا در رختکن فلان شد و … اما وقتی می‌برید هیچکس سوالی ندارد و تنها سه دوربین در نشست حضور دارد. در روزهای برد چهار خط پرسیده می‌شود و در زمان باخت حداقل ده سوال از شما می‌پرسند.

او اضافه کرد: این حرکت آقای قلعه‌نویی تا همیشه در خاطرم می‌ماند. ما بازی بوده که برده‌ایم و آنقدر تحت فشار بوده‌ایم که ایشان ترجیح داده که من به نشست بروم اما اینکه من در مجموعه سایپا بوده‌ام و از من خواست به نشست بروم واقعا برایم ارزشمند بود. عمل آقای قلعه‌نویی واقعا برایم مهم بود. من فکر می‌کنم عده‌ای به دنبال این هستند که در تیم شیطنت کنند و برخی حواشی را می‌خواهند به تیم اضافه کنند. تا فیلم بد نباشد شما فیلم خوب را تشخیص نمی‌دهید. باید بد و خوب باشد تا آنها را تشخیص دهید. الان کورس قهرمانی داریم و نه تنها من و کادرفنی، حتی کادر پزشکی، تدارکات و مساژورها هم در موفقیت تیم نقش زیادی دارند. آنها هم عالی کار می‌کنند و شاید البته دیده نشوند.

صالح در ادامه افزود: تصمیم نهایی یک تیم مال سرمربی است اما آقای قلعه‌نویی بسیار فرد مشورت پذیری هستند و با آنالیزورها و مربیان مشورت می‌کنند و در نهایت تصمیم می‌گیرند. مجموعه استقلال به این صورت نبوده است که تک روی در آن باشد و شان و جایگاه ما این مسئله را نشان می‌دهد. یک بار به مدوید گفتند تختی خودکشی کرده است، او گفت بگویید چاقو خورده یا کشته شده است ولی به این آدم خودکشی نمی آید. پهلوان خودکشی نمی‌کند. در یک مورد کوچک‌تر در مورد خودمان این مورد را بگویم. قهر و رابطه نه چندان مناسب و این مسائل به استقلال و جمع فنی آن نمی‌آید.

او در پاسخ به سوالی درباره گلزنی برهانی در بازی با سایپا و صد گله شدن او گفت: ما بازیکنانی داریم که در شرایط مختلف تلاش دارند بهترین عملکرد را داشته باشند. روی این بازیکن فشار زیادی بود اما او با آن کنار آمد و با تلاش‌های زیادش موفق شد نمایشی درخشان داشته باشد و با یک گل زده و یک پاس گل کارنامه بسیار خوبی از خود به جای بگذارد. اینکه عده‌ای مدام انتقاد می‌کنند که از لحاظ سنی تیم ما بالاست، خوب ما باید الان چه کار کنیم؟ ما که نمی‌توانیم بازیکن سی ساله را به بیست سال تغییر دهیم؟ باید تلاش کنیم کاری کنیم تا آن بازیکن سی ساله مثل یک بازیکن بیست ساله بدود.

مربی استقلال درباره اردوی تیمش در کیش هم صحبت کرد و عنوان کرد: مجموعه تیم در کنار یکدیگر هستند و به لحاظ آب و هوایی شرایط خوبی را تجربه می‌کنیم و اگر شود یک بازی را هم در آنجا تدارک می‌بینیم و با توجه به فشای مشابه فشار هوای کیش و انزلی این اردو بی فایده نیست. اردویی یک هفته ای به تیم ما می‌تواند کمک زیادی کند تا ما در ادامه رقابت‌ها همچنان قدرتمند باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار