|
|
کدخبر: ۱۴۵۲

علی دایی:

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی آقایان سیاسی در ورزش مملکت ما به جای این‌که به کارهای خودشان بپردازند، راجع به همه‌ مسائل اظهارنظر می‌کنند. به گفته علی دایی راهنمایی و مشاوره‌های غلط انصاری‌فرد را به این‌جا کشاند و الان به درد پرسپولیس نمی‌خورد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، علی دایی که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود، ابتدا درباره‌ حاشیه‌هایی که کامبوزیا برای باشگاه پرسپولیس به وجود آورده بود، بیان کرد: چند سالی در مملکت ما باب شده که کسانی که زحمت می‌کشند را خرابشان کنند. بعضی آقایان سیاسی در ورزش مملکت ما به جای این‌که به کارهای خودشان بپردازند راجع به همه‌ی مسائل اظهارنظر می‌کنند. من به نظر کامبوزیا احترام می‌گذارم و شاید او مرا نمی‌شناسد اما من صحبت‌هایم را گفتم. اگر ایشان تمام قدرت و تفکرش را معطوف به فدراسیون شطرنج می‌کرد این اتفاقی که در کره جنوبی افتاد رخ نمی‌داد و تیم شطرنج حذف نمی‌شد.

وی افزود: شاید حواسش را به پرسپولیس جمع کرده بود. من او را در عمرم ندیده‌ام و با او صحبت نکرده‌ام. در شطرنج بزرگان زیادی مثل احسان قائم‌مقامی را می‌شناسم ولی در شأن و مرام بازیکنان ما نبود که در کره جنوبی چنین نتایجی بگیریم. یک هفته نگذشت که او مدیریتش را نشان داد. این را هم بگویم که من به خاطر پرسپولیس از رویانیان دفاع کردم که شاید آمدن رویانیان به فوتبال غلط بوده اما وقتی روی او دو سال هزینه کردیم و آزمون و خطا داده، نباید در زمان نتیجه گرفتنش بر اساس عوامل غیرمشخص برداریمش. کامبوزیا این همه مصاحبه کرد در حالی که در ۲۰ سالی که در مدیریت ورزش بوده این همه مصاحبه نداشت. پرسپولیس تیم مردمی است و من وظیفه دارم از مسائلی که باعثمی‌شود وارد حاشیه شود دفاع کنم؛ چون همه موفقیت من و پرسپولیس را می‌خواهند.

سرمربی پرسپولیس هم‌چنین درباره اختلافی که در گذشته با رویانیان داشت تاکید کرد: من از حقم دفاع کردم، چون علیه‌ام صحبت شده بود و بیانیه‌ای داده بود که با من جور در نمی‌آمد. با این حال اسم پرسپولیس آن‌قدر بزرگ است که هرچقدر هم اختلاف داشته باشیم آن را فراموش می‌کنیم.

دایی در ادامه‌ی این گفت‌وگو درباره‌ عدم توافق با کریم انصاری‌فرد برای فصل آینده توضیح داد: استخاره کردم خوب نیامد اما موضوع دیگری باعثعدم توافق شد. کریم از آینده‌دارترین فوتبالیست‌های ایران است و جزو نفراتی بود که او را در فهرست اولیه‌ام به باشگاه معرفی کردم اما متاسفانه ایشان قرارداد عجیب و غریبی با باشگاه داشت و تازه دیروز آن را خواندم. شرط‌هایی در قرارداد بود که در عمر ورزشی‌ام ندیدم. روزی که او به باشگاه رفت و صحبت کرد، بنگر هم حضور داشت. انصاری‌فرد خواستار ۷۶۰ میلیون تومان پول نقد شد تا آن را ظرف یکی، دو روز به عنوان پیش‌قرارداد دریافت کند. همچنین ۱۵ روز هم وقت خواست تا اگر ترانسفر شد، برود. این در حالی است که ما روی بازیکنانی حساب می‌کنیم که تا آخر فصل بمانند. او با بنگر به تمرین آمد اما من به هر دو گفتم اول قراردادشان را ببندند. بنگر اعلام کرد، هرجور که شما بگویید قرارداد می‌بندم اما انصاری‌فرد به توافق نرسید.

وی اضافه کرد: قرار بود او در اردوی اردبیل به ما ملحق شود اما گفت، به خاطر حضورش در تیم ملی می‌خواهد دیرتر بیاید و بدون این‌که کسی بداند و خبر داشته باشیم، بدون اجازه یک هفته نبود. او در تمرین اردبیل شرکت نکرد. بعد از یک هفته خبر دادند که در ترکیه است. ما بعد از اردوی رامسر به تهران آمدیم و او با باشگاه صحبت کرد. این بار شرط گذاشت که ۵۰۰ میلیون تومان نقد بگیرد یا یک چک یک ماهه دریافت کند. بعد از آن هم ۱۵ روز وقت خواست تا اگر پیشنهاد خارجی داشت برود. نمی‌توانیم طوری سرمایه‌گذاری کنیم که هر آن خواست برود. من با او صحبت کردم و گفت از آلمان و اسپانیا پیشنهاد دارد که توصیه کردم حتما برود. راهنمایی و مشاوره‌های غلط، انصاری‌فرد را به این‌جا کشاند. ما این همه با بازیکنان کار کردیم و انصاری‌فرد الان به درد ما نمی‌خورد. به همین دلیل مجبور شدیم، سیدصالحی را که یکی از بهترین مهاجمان ایران است، بگیریم. هم‌چنین یونس شاکری، عباس‌زاده و هادی نوروزی را در پست فوروارد نوک داریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار