|
|
کدخبر: ۱۴۶۰۷۷

۸۸ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

دیلی سان در گزارشی تلاش ایران در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را مذبوحانه خواند و نیجریه را به همراه آرژانتین مدعی اصلی صعود عنوان کرد.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از دیلی سان، بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که نیجریه به همراه آرژانتین از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود خواهد کرد. مربیان با نزدیک تر شدن به این رقابت ها تیمشان را برگزاری دیدارهای دوستانه آماده می کنند. هدف از دیدارهای دوستانه تصحیح اشتباهات و تحکیم تیم بوده است.

امروز نگاهی داریم به تیم های حاضر در گروه F مسابقات جام جهانی و بزرگترین نقطه ضعف هر تیم را بررسی می کنیم.

نیجریه: مشکلات تکنیکی و حمله

نیجریه توده ای از بازیکنان جوان را جمع کرده است که می خواهند به جام جهانی بروند. آنها سال گذشته در آفریقای جنوبی خوب کار کردند و قهرمان جام ملت ها شدند اما تیم از کمبود تجربه رنج می برد و کِشی تجربه جام جهانی قبلی را ندارد.

کادر فنی عقاب ها سطح بین المللی ندارد و اکثر بازیکنان در فوتبال سطح بالایی در اروپا بازی نمی کنند. جام جهانی بدون شک صحنه بزرگتری از جام ملت های آفریقا است. درست مثل جام کنفدراسیون ها در برزیل ممکن است رویای عقاب ها برای کسب موفقیت خیلی زود نقش بر آب شود.

بزرگترین نگرانی عقاب ها می تواند این باشد که خط حمله تیم گل های زیادی نمی زند. آخرین دیدار دوستانه تیم مقابل مکزیک نشان می دهد که خط حمله این تیم تا چه حد بی تحرک است. تنها مهاجمی که کشی می تواند روی او حساب کند امانوئل امنیکه است و به نظر می رسد کشی با نبردن اوچه و اومیونگی آماده به جام جهانی در برزخ قرار داشته باشد.

آرژانتین: دفاع

هرگز آرژانتین در خط حمله به مشکل برنخورده است اما نگرانی تاریخی این تیم خط دفاعی است که بازهم در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ زنگ خطر را به صدا در می آورد.

فدریکو فرناندز حضور قدرتمندی در خط دفاعی داشته و ازکیل گری نیز گزینه خوبی است اما هیچ یک از این مدافعان نمی توانند مقابل بازیکنانی چون بازیکنان فعلی برزیل مقاومت کنند.

دفاع چپ این تیم نیز جای تردید دارد. در حالی که مسی و همکارانش گلزنی می کنند، آرژانتین می تواند به راحتی هم گل بخورد. این ضعف باعثمی شود آرژانتین شکست ناپذیر نباشد.

بوسنی و هرزگوین: خط دفاعی

بوسنی و هرزگوین اولین حضورش را در در رقابت های جام جهانی تجربه می کند. خط حمله این تیم ستاره های زیادی دارد؛ خط میانی بازیکنان بااستعدادی دارد و دروازه بانی در سطح بین المللی دارد. یک ضعف این تیم خط دفاعی است و مصدومیت ها هم برای این تیم مشکل ساز شده و تردیدهای زیادی در خصوص دفاع آخر این تیم وجود دارد. مصر در آخرین دیدار دوستانه دو تیم نشان داد که بوسنی چگونه آسیب پذیر است. مصر در این مسابقه با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.

ایران: آمادگی بدنی

ایران در خط حمله ستاره هایی دارد و روی دفاعی با رهبری سید جلال حسینی تکیه کرده است اما نگرانی همیشگی این تیم آمادگی بازیکنان بوده که همچنان تیم ملی را تهدید می کند.

بسیاری از بازیکنان دعوت شده برای تیم های باشگاهی ایران در سطح پایین بازی می کنند و نمی توانند ۹۰ دقیقه کامل دوام بیاورند.

کارلوس کی روش با وجود مصدومیت گزینه های کمی دارد که بتواند با کمک آنها به بازیکنان خسته اش استراحت بدهد. گینه در آخرین بازی دوستانه با ایران این مسئله را نشان داد. ایران با وجود بازی در مقابل تماشاگران خانگی با نتیجه دو بر یک مغلوب گینه شد. همه چیز نشان می دهد که ایرانی ها در برزیل تلاش مذبوحانه ای خواهند داشت.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار