|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۳۲

خبرگزاری تسنیم: سرمربی استقلال گفت: برخی انتقادها درست نیست و فکر می کنم با چنین شرایطی باید سرمربی منچستریونایتد را اعدام کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار الجزیره و استقلال گفت: ابتدا ایام فاطمیه را تسلیت می گویم. ضمن اینکه باید تبریکی نیز به دلاورمردان کشتی آزاد ایران بگویم که وقتی خبر قهرمانی آنها را شنیدیم لذت بردیم.

وی با اشاره به دیدار فردای استقلال و الجزیره عنوان کرد: الجزیره تیم بسیار خوبی دارد و در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ کشورش نتایج خوبی کسب کرده است. آنها تیم با شخصیت و بابرنامه ای دارند و مربی خوبی نیز در راس این تیم قرار دارد. دو شب گذشته دیدار این تیم مقابل الظفره به همراه همکارانم دیدم که فوتبال را با برنامه بازی می کنند.

سرمربی استقلال با بیان اینکه این دیدار حکم فینال را دارد، گفت: در بازی گذشته مقابل الریان باید به جدول مسابقات بازمی گشتیم اما نتوانستیم. به بازیکنانم گفته ام که ما تنها ۳ امتیاز از حریفان عقب هستیم و بازی های لیگ قهرمانان آسیا از فردا برای ما آغاز می شود. بازیکنانی چون خسرو حیدری و هاشم بیک زاده به لحاظ بدنی شرایط خوبی پیدا کردند و می توانند به ما کمک کنند. امیدوارم فردا ۳ امتیاز را کسب کنیم و به لحاظ امتیازی شرایط خوبی داشته باشیم.

قلعه نویی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران به عملکرد مدافعان دروازه بان استقلال در دو بازی گذشته اظهار داشت: اگر دقت کرده باشید در این دو بازی با احتساب وقت اضافه جمعا حدود ۱۹۰ دقیقه بازی کردیم و در این مدت رحمتی ۳ بار هم زمین نخورد. بنابراین در این دو بازی برخلاف بازی با ملوان ساختار دفاعی ما بسیار خوب بود و بازیکنان کم اشتباه ظاهر شدند. گلی که از الریان دریافت کردیم اتفاقی بود و برابر الشباب هم اگر پوشش خوبی داده می شد گل نمی خوریم.

وی اضافه کرد: کارشناسان در شبکه های دیگر فوتبال را پخش و به طول کامل تجزیه و تحلیل می کنند و مانند برخی کارشناسان داخلی نیستند که بخواهند با حب و بغض این کار را انجام دهند. قبول دارم در آسیا خوب نتیجه نگرفته ایم و در حد استقلال نبودیم اما در بدبینانه ترین حالت باید ۴ امتیاز می گرفیتم و مقصر همه اینها من هستم. رحمتی و بازیکنان تقصیر ندارند. آنجا که لازم باشد به بازیکنان انتقاد می کنم و جایی هم که مسئله خوبی وجود داشته باشد می گویم. به عنوان مثال امیرحسین صادقی با شرایطی که داشت باز هم مقابل ملوان و الریان بازی کرد.

سرمربی استقلال یادآور شد: علاوه بر این مسائل من معتقدم که ما در آسیا، هم کم شانس بودیم و هم بدشانس، کم شانس بودیم زیرا گل هایی دریافت کردیم که نباید می خوردیم و بدشانس بودیم به این دلیل که موقعیت بالای ۸۰ درصد داشتیم اما به گل تبدیل نشدند. اینها جزیی از فوتبال است. منچستریونایتد هم دیروز در اولدترافورد ۳ بر صفر شکست خورد اما در پایان کل استادیوم که با تماشاگران پر شده بود این تیم را تشویق کرد. با توجه به اینکه این تیم بدترین نتایج خود را می گیرد باز هم کارشناسان آنجا غیر منصفانه انتقاد نمی کنند.

قلعه نویی عنوان کرد: در لیگ برتر شرایط بدی نداریم و تنها یک امتیاز با صدر فاصله داریم ضمن اینکه ۴ بازیکن در تیم ما هستند که یا در لیست ۱۸ نفره حضور ندارند و یا اگر هم به زمین می روند در حد خودشان نیستند. جمشیدیان، تیموریان، بیک زاده و خسرو حیدری بازیکنانی هستند که اگر دچار مصدومیت ها نمی شدند و در شرایط آماده به زمین می رفتند به ما کمک زیادی می شد.

وی گفت: تیموریان را به خاطر یک کار تبلیغاتی که در هیچ جای دنیا انجام نمی شود از دست دادیم. دقت کنید زمانی که حیدری و بیک زاده سرحال بودند تیم ما در ۵ بازی پشت سر هم پیروز شد اما مصدومیت دوباره آنها به تیم لطمه زد. امیدوارم با بازگشت آنها دوباره شرایط ما خوب شود.

قلعه نویی به موفقیت های استقلال در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: پس از ۳ سال گروه ما به استقلال بازگشت، در سال اول به قهرمانی رسیدیم و جزو ۴ تیم برتر آسیا شدیم و امسال با مشکلاتی مواجه شدیم که البته هیئت مدیره، مدیرعامل و معاونان برای حل این مشکل مالی تلاش کردند اما چون جابه جا شدن دولت و انتخاب وزیر در پیش بود این موضوع به ما لطمه زد ولی باز هم می گویم اگر نتیجه ای گرفته نشده است مسئولیتش با خود من است. احتمالا چیدمان من اشکال داشته و بازیکنان در این مدت مخلصانه و با تمام وجود تلاش کردند.

وی در خصوص انتقاد برخی از پیشکسوتان استقلال از نحوه بازی های این تیم اظهار داشت: هر کسی نظر خودش را می دهد و در حکومتی که دموکراسی در آن برقرار است عقاید باید آزاد باشد اما بعضی از پیشکسوتان عدالت و انصاف را رعایت کنند. البته برخی صحبت های آنها از روی دلسوزی است ام ابرخی نیز حب و بغض دارند. من صحبت های آنها را نمی خواهم و حرف های آن پشیزی برای من ارزش ندارد. حیف مغز آدم است که بخواهد این صحبت ها را ذخیره کند.

قلعه نویی ادامه داد: انتقادهایی که راهنمایی در آن باشد را می پذیرم. پیشکسوتان واقعی استقلال کسانی هستند که در هر شرایطی این تیم را دوست دارند. به عنوان مثال غلامحسین مظلومی با آن شرایط جسمانی اش در جلسات پیشکسوتان شرکت می کند و یا علی جباری و نعلچگر به ما سر می زنند. ما همه را دوست داریم اما برخی انتقادها درست نیست. فکر می کنم با چنین شرایطی باید سرمربی منچستریونایتد را اعدام کنند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: از فردا به آسیا برمی گردیم. ۴ بازیکن ما به شرایط ایده آل بازگشته اند و می توانند به ما کمک کنند. بازیکنی بوده که اواسط فصل از استقلال جدا شده و تیم که بالای جدول بوده امتیازات از دست داده است. فکر می کنم حنیف عمران زاده نیز در آن زمان در استقلال بازی می کرد.

قلعه نویی گفت: تغییرات در هر تیمی وجود دارد و بازیکنان از هر تیمی جدا می شوند، به عنوان مثال مسعود اوزیل که به آرسنال رفت این تیم انگلیسی دچار تغییراتی شد.

وی افزود: یوونتوس در ایتالیا آقایی می کند اما اگر اشتباه نکنم مقابل گالاتاسرای از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و به بازی های یوفا رفت بنابراین این اتفاقات جزئی از فوتبال است. برای بعضی از آقایان باید معنی پیشکسوت را توضیح دهند نه اینکه کسی که ۵،۶ ماه در استقلال بوده پیشکسوت بنامند. مظلومی ها و فریبا ها هر انتقادی کنند قبول می کنم. نباید درباره برخی از این پیشکسوتان صحبت کرد و عمران زاده هم اشتباه کرد درباره آنها حرف زد چون آنها پیشکسوت نیستند.

قلعه نویی در مورد برگزاری دیدار استقلال مقابل الجزیره امارات در شب چهارشنبه سوری گفت: پیشاپیش سال نو را به همه تبریک می گویم و امیدوارم سال خوبی چه برای هموطنان داخل کشور و چه بیرون از کشور باشد و کشور نیز از فشار اقتصادی نجات پیدا کند. بحثچهارشنبه سوری از گذشته در ایران وجود داشته اما چند سالی است که عوض شده و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد در شأن ما نیست. باید بدانیم فلسفه چهارشنبه سوری چیست و کارهایی که برخی دوستان انجام می دهند در شأن ما نیست. امیدوارم فردا تماشاگران به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند.

سرمربی استقلال در خصوص مصدومان این تیم عنوان کرد: سیاوش اکبرپور قطعا به این دیدار نمی رسد اما سایر بازیکنان آماده هستند. از طرفی خوشحالم ۳ بازیکن ما در تمرینات چند روز گذشته سرحال تمرین کردند که می تواند خبر خوبی برای ما باشد.

وی در مورد اینکه آیا فردا تاکتیک استقلال ارسال از جناحین توسط خسرو حیدری است گفت: الجزیره در ۵۰ متر رو به جلو خوب کار می کند اما ساختار دفاعی ما نیز در دو دیدار گذشته خوب کار کرده است. گلی هم که در دیدار مقابل الریان دریافت کردیم ربطی به نظم دفاعی نداشت. شماره ۱۰ الجزیره محور بازی این تیم اماراتی است که باید ارتباط خط هافبک و حمله آنها را قطع کنیم. یکی از تاکتیک های ما استفاده از خسرو حیدری است اما اگر از هاشم بیک زاده نیز استفاده کنیم فلسفه کاری ما ارسال از جناحین و عمق است.

قلعه نویی خاطرنشان کرد: پیشاپیش سال نو را به همه تبریک می گویم. چند روز پیش مصاحبه مفصلی انجام دادم و در آنجا گفتم چند سال است اخلاق و معرفت ایرانی گم شده است. امیدوارم سال دیگر اخلاق و معرفت در جامعه ما حاکم شود و بعضی ها متر مسلمانی را حضرت علی و اولاد علی بدانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار