|
|
کدخبر: ۱۴۶۹۹۳

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: همیشه به مربیان داخلی بها داده ام و این موضوع را به مسئولان فدراسیون اعلام کرده ام.

به گزارشخبرنگار ورزشی باششگاه خبرنگارانسعی می کنیم ۲۵ بازیکن برتر را هر چه زودتر شناسایی کنیم، با بازیهای دوستانه ای که انجام خواهیم داد تیممان را آماده خواهیم کرد.

وی افزود: مرحله بعدی کارمان سال ۲۰۱۵ آغاز می شود که باید برای مسابقات زیر ۲۲ سال آماده شویم که مطمئنا بهترین ها انتخاب خواهند شد.

همانطور که می دانیم مدت زیادی است که تیم ایران به المپیک راه پیدا نکرده است، امیدوارم که سال ۲۰۱۶ سالی باشد که سال فوتبال ایران باشد و من به این قضیه خیلی امیدوار هستم.

وی در مورد دستیارانش اظهار داشت: من در ۱۰ کشور مختلف مربیگری کرده و همیشه از مربیان داخلی استفاده کرده ام و از ابتدای مذاکره مان عنوان کردم خیلی مهم است که مربی داخلی داشته باشیم و هر مربی که فدراسیون صلاح بداند برای من مهم است.

آقای آیت اللهی شاهدند که گفتم حضور مربی ایرانی برای من مهم است و هر مربی که فدراسیون بخواهد مشکلی نخواهم داشت.

تمام مربیانی که با من کار می کنند نه تنها نقش کمرنگی ندارند، بلکه نقش خیلی مهمی دارند، مربیان ایرانی نقش خیلی مهمی دارند و از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: از مربیانی که در کادر من هستند یاد می گیرم و این طور نیست که بگویم حرف، حرف من است.


وی در ادامه گفت: مربیان ایران نقش برجسته ای ایفا می کنند همانطور که می دانید امروزه مربیگری نسبت به ۲۰ سال پیش خیلی فرق کرده با توجه به تفاهمی که داشتم دو مربی تمام وقت به ما اضافه می شوند، مربی پرتغالی هیچ برتری به مربیان ایرانی ندارد.

علاوه بر این، دو نفر پرتغالی هستند که فقط در کمپ ها و مسابقات کمک می کنند و نقش آنها فرق می کند و در اینجا زندگی نمی کنند.

در ابتدای شروع کار نقش مربیان ایرانی خیلی مهم است، به هر حال مربیان ایرانی با زبان و فرهنگ بازیکنان آشنا هستند و به خصوصیات و روحیات بازیکنان ایرانی واقف هستند و در ایجاد این رابطه می توانند کمک زیادی کنند.

خانواده دوم من خانواده فوتبال ایران است، ما همه می خواهیم با همکاری هم موفق شویم.

وینگادا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا اگر کی روش کمک بخواهد شما کمک خواهید کرد، گفت: توافق من برای المپیک است، ولی همانگونه که گفتیم من حاضرم به تیم ایران کمک کنم. من و آقای کی روش خیلی بالاتر از یک دوست هستیم،(دردانشگاه هم باهم بودیم) و اگر کمک بخواهند، دریغ نخواهم کرد ولی تاکید می کنم که هدف من تیم المپیک است.

در خصوص انتخاب بازیکنان از وینگادا سوال شد که بیان کرد: خدمت شما اعلام کنم که نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها تیم A اولویتش بیشتر است، دو سه بازیکن هستند مثل علی کریمی که می توانند خیلی به تیم کمک کنند و اگر با تیم باشند کمک زیادی به تیم خواهد شد.

سرمربی تیم المپیک(امید) در ادامه افزود: درهر صورت اولویت با تیم بزرگسالان است، در بعضی زمانها مثلا مرحله انتخابی زیر ۲۲ سال زمانی است که تیم بزرگسال درگیر مسابقات نیست، ولی زمانی که همزمان باشد، ارجحیت با تیم بزرگسالان است.

وی در پایان برای همه آرزوی موفقیت و از حضور خبرنگاران تشکر وقدردانی کرد.

انتهای پیام /


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار