|
|
کدخبر: ۱۴۷۰۱۸

وکیل محجوب در گفت وگو با فارس:

وکیل مالک مستعفی باشگاه ملوان گفت: در صورت امضای قراردادی با شرایط جدید محجوب حاضر است به ملوان برگردد.

آرش نجفی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، اظهار داشت: ۲۵ آذر ماه به طور رسمی ۷۰ درصد سهام باشگاه ملوان به سیروس محجوب منتقل شد و هدف ایشان از ورود به فوتبال ایران به کارگیری تجارب و توانمندی اقتصادی اش به منظور اصلاح و توسعه زیرساخت فوتبال حرفه ای و انجام فعالیت اقتصادی برای ایجاد درآمدزایی و اشتغال در سطح استان گیلان بود. برای این هدف برنامه درازمدتی داشت. به همین دلیل هم پیشنهاد خرید باشگاه ملوان را با کمال میل قبول کرد.

وی ادامه داد: محجوب خودش را یک گیلانی می داند که متعهد به ثمر رساندن هدفش بود. اما نکته حائز اهمیت این که در هنگام انعقاد تفاهمنامه مقرر شد برای فصل جاری محجوب یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی ها را پرداخت کند. مسئولان شهری هم رقم بدهی های معوقه باشگاه ملوان را ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون اعلام کردند که این مبلغ از سوی شهردار انزلی در گفت وگو با رسانه ها تایید شد.

نجفی تصریح کرد: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون از این بدهی مربوط به منطقه آزاد انزلی بوده که در واقع قرار شد با پیگیری مسئولان و خود محجوب این طلب از منطقه آزاد انزلی وصول شود. به این ترتیب ۳ میلیارد تومان از بدهی ها باقی ماند که قرار شد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون آن از طرف محجوب تا آخر خرداد ماه پرداخت شود اما او در یک ماه اول ورودش ۵۰ درصد از این مبلغ را پرداخت کرد.

وکیل مالک مستعفی باشگاه ملوان افزود: با توجه به این مسئله و حضور طلبکاران و بررسی قراردادهای بازیکنان و کادر فنی مشخص شد که میزان بدهی باشگاه ملوان بیش از ۱۰ میلیارد تومان است که محجوب از این وضعیت بی خبر بود و با توجه به نگاه اقتصادی و تجارتی ایشان محجوب اعلام کرد که از نظر تجاری با این بدهی اهدافش قابل تحقق نخواهد بود و از ادامه کار در ملوان اعلام انصراف کرد. البته محجوب پس از انصراف ۸۰ میلیون پاداش قهرمانی تیم بانوان ملوان را پرداخت کرد. همچنین ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد معوق بازیکنان بانوان ملوان را بعد از انصراف پرداخت کرد. هزینه های تیم های پایه هم از سوی محجوب پرداخت شد که این خود نشان از انگیزه کافی محجوب برای باشگاه داری است. به علاوه محجوب یک فروشگاه حرفه ای و یک موزه فوتبال هم برای ملوان آماده راه اندازی کرد. یک فروشگاه مثل فروشگاه های اروپایی که هواداران هم در آنجا خرید کنند و هم از بازیکنان امضا بگیرند و با آنها دیدار کنند.

آرش نجفی ادامه داد: بعد از کناره گیری محجوب مسئولان شهری هواداران ملوان و مردم انزلی از او خواستند که در سمت خود باقی بماند و من به عنوان وکیل ایشان شرایط جدیدی را برای ادامه حضورش در باشگاه ملوان به او پیشنهاد کردم که با موافقت ایشان روبرو شد. شرایط این طور بود که اول قرارداد جدیدی با مسئولان شهر تنظیم شود و ابهامات و اجمالات قرارداد قبلی که از قلم افتاده از جمله عدم قید دقیق بدهی ها در قرارداد جدید ذکر شود.

وی ادامه داد: در قرارداد جدید همچنین مسئولان متعهد به پیگیری بدهی های معوقه باشگاه باشند و محجوب فقط هزینه های جاری باشگاه را پرداخت کند. البته ایشان خودشان اعلام کردند مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیونی که برای بدهی های گذشته پرداخت شده به عنوان هدیه و کمک بلاعوض به مردم انزلی و تیم ملوان می دهند به شرط آنکه ایشان همچنان مالک باشگاه بمانند.

نجفی در مورد اینکه محجوب که خودش یک فعال اقتصادی است چگونه قبل از خرید امتیاز ملوان حسابرسی های لازم را انجام نداد، گفت: این انتقاد به فدراسیون فوتبال وارد است زیرا هنوز باشگاه ها به شکل تجاری فعالیت نمی کنند و یکی از دلایلی که AFC مدام خواستار تغییر ساختار باشگاه ها است، همین مسئله است زیرا میزان بدهی موسسه فرهنگی ورزشی ملوان و سود و زیان این موسسه مشخص نیست و دفاتر تجاری قانونی مثل شرکت های تجاری ندارند. از سوی دیگر مقامات شهری هم مبلغ بدهی را به محجوب اعلام کرده بودند و شاید خود آنها نیز اساسا از مبلغ دقیق بدهی باشگاه ملوان که بیش از ۱۰ میلیارد است بی خبر بودند.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار