|
|
کدخبر: ۱۴۸۰۲۱

پربازدیدهای سال ۹۱ باشگاه خبرنگاران:

برگزاری رقابت های جام ملت های اروپا ۲۰۱۲ به میزبانی مشترک اوکراین و لهستان به شیوه ای جدید اما و اگرهایی نیز با خود داشت که مسئولان یوفا را دچار ابهاماتی کرده است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانچهاردهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به یورو ۲۰۱۲ به میزبانی مشترک اوکراین و لهستان برگزار شد و با قهرمانی مجدد اسپانیا به پایان رسید.

در این پیکارها یوفا تصمیم گرفت همچون رقابت های سال گذشته اروپایی از سیستم جدید برای داوری رقابت ها استفاده کند.

استفاده از دو داور در پشت دروازه برای تشخیص عبور توپ از روی خط دروازه و اعلام یا رد گل از برنامه هایی بود که یوفا آن را پیش از مسابقات یورو نیز بهره برده بود و این بار نیز با تاکید بر استفاده از داوران پشت دروازه برای جلوگیری از خطاهای احتمالی این سیستم مورد استفاده قرار گرفت هرچند که چندان هم موفقیت آمیز نبود.

هنوز اختلاف نظرهای یوفا و فیفا برای ورود تکنولوژی به فوتبال وجود دارد و تصمیم گیری نهایی در خصوص آن انجام نشده است.

فوتبال به عنوان چهارمین صنعت بزرگ دنیا با وجود خبرسازترین و یکی از پردرآمدترین رشته ها که علاقمندان زیادی نیز دارد مورد توجه قدرت های سیاسی و اقتصادی است.

در جام چهاردهم استفاده از داوران چهارم و پنجم پشت دروازه هم نتوانست اوکراین میزبان را راهی مرحله یک چهارم نهایی کند.

در بازی سوم گروهی اوکراین مقابل انگلیس توانست توپی را وارد دروازه حریف کند که با وجود داور دروازه باز هم گل سالم اوکراین ها مورد قبول واقع نشد و همین مسئله مسئولان یوفا را به فکر فرو برده است هر چند که پس از چند روز تیم داوری رسما از تیم ملی اوکراین عذرخواهی کرد.

اما این اشتباره باعثحذف اوکراین و صعود انگلیس به عنوان تیم نخست گروه چهارم به دور دوم رقابت ها شد در آن بازی انگلیس یک بر صفر اوکراین را مغلوب کرد.

با این اشتباه حال صحبت از ورود توپ های جدید به فوتبال اروپا است. با وجود اشتباهات داوری با افزایش داوران در فوتبال قاره سبز یوفا به دنبال استفاده و آزمایش از توپ ها و دروازه های سنسور دار برای اعلام گل های مشکوک است.

هر چند استفاده از تکنولوژی در فوتبال امروز موافقان و مخالفان بسیاری را دارد اما به نظر می رسد این طرح جدید هم به زودی وارد بازار خواهد شد.

موافقان به فکر سودآوری از ورود تکنولوژی و کاهش اشتباهات هستند و مخالفان همواره آن را مانع جذابیت فوتبال و کاهش تماشاگران فوتبال سنتی می دانند.

به هر صورت استفاده از تکنولوژی جدید دیر یا زود وارد فوتبال می شود و با وجود هزینه های بسیار آن سود سرشاری را نصیب متولیان آن خواهد کرد و به نظر نمی رسد یوفا بخواهد مانع فعالیت های اقتصادی آن شود.

انتهای پیام /


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار