|
|
کدخبر: ۱۴۸۱۱۶

مشهورترین کاپیتان ها، آن هایی هستند که به هر طریق و تحت هر شرایطی نامی از آنها در زمان خودشان گونه ای بر سر زبان ها افتاد که شاید کمتر کسی آنها را نشناسد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛کاپیتان در یک تیم فوتبال یک سرو گردن از بقیه بالاتر است حالا نه اینکه لزوما عملکرد فنی اش بهتر از همه مهره های تیم باشد ولی تاثیرگذاری کاپیتان و رهبری و مدیریت وی در مستطیل سبز است که تفاوت یک کاپیتان ضعیف را با قوی مشخص می کند.

در این میان برخی کاپیتان ها نسبت به دیگران شهرت بیشتری پیدا می کنند برخی به خاطر عملکرد خوبشان و برخی به علت شهرت و محبوبیت تیم هایشان.

در این جا بد نیست نگاهی هر چند گذرا به مشهورترین کاپیتان های مستطیل سبز داشته باشیم.


از میان کاپیتان های قدیمی مشهور می توان به فرانچسکولی اشاره کرد. هافبک هجومی اروگوئه ای که ۷۳ بازی ملی و ۱۷ گل در کارنامه خود داشت. وی در باشگاه های ریوپلانه، تورینو، کالیاری، مارسی، راسینگ پاریس، و واندررز حضور داشت.

فرانس بکن بائر آلمانی نیز که ۱۰۳ بازی ملی و ۱۴ گل ملی در کارنامه خود دارد در باشگاه هایی از جمله نیویورک کاسموس، هامبورگ و بایرن بازی کرده است.

فرنادوایه رو اسپانیایی نیز که ۸۹ بازی ملی و ۲۹ گل ملی در کارنامه خود دارد از جمله کاپیتان های قدیمی است وی در باشگاههایی از جمله بولتون، الریان، رئال مادرید و وایادولید حضور داشته است.

کارلوس والدراما کلمبیایی نیز ۱۱۱ بازی ملی و ۱۱ گل ملی در کارنامه خود دارد وی در باشگاه هایی از جمله کلورادوارپیدز، میامی فیوژن و بازی کرده است.

دیه گو رادو، از جمله مشهورترین کاپیتانهای جهان بود وی در ۹۱ بازی ملی، ۳۴ گل به ثمر رساند و سابقه بازی در باشگاه های بوکاجونیورز، نیولز اولدبویز، سویاناپولی، بارسلونا و آرژانتین جونیورز را دارد.

دینو زوف ایتالیایی نیز که ۱۱۲ بازی ملی دانست از جمله کاپیتان ها بود. وی در باشگاه هایی از جمله یوونتوس، ناپولی مونتو و اودنیزه بازی کرده است.

میشل پلاتینی فرانسوی نیز که در ۷۲ بازی ملی، ۴۱ گل به ثمر رساند در باشگاه هایی از جمله یوونتوس، سن آتینو… حضور داشت. وی هم اکنون رئیس یوفاست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار