|
|
کدخبر: ۱۴۸۶۱۱

خبرگزاری تسنیم: لیونل مسی با درخشش در ال کلاسیکوی ۱۶۸ لالیگا کارنامه دوران بازیگری خود را درخشان تر از قبل کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا در شبی که لیونل مسی در اوج قرار داشت، موفق شد یکصدوشصت وهشتمین دربی غول های سنتی فوتبال اسپانیا را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۴ بر ۳ به سود خود به پایان برساند تا ضمن کاهش فاصله اش با رئال مادرید رده دومی به یک امتیاز شانس خود برای دفاع از عنوان قهرمانی اش در لالیگا را افزایش دهد.

در ثبت این پیروزی حیاتی در کارنامه این فصل کاتالان ها، بدون شک لیونل مسی بیشترین تاثیر را داشت. او نه تنها پاس گل اول بارسلونا را به آندرس اینیستا داد، بلکه خود هت تریک کرد که ۲ گل آن از روی نقطه پنالتی بود. یکی از این پنالتی ها هم حاصل پاس عمقی فوق العاده ای بود که او برای نیمار ارسال کرد.

مسی با ۳ گلی که در سانتیاگوبرنابئو به ثمر رساند شمار گل های لالیگایی این فصل خود را به عدد ۲۳۶ رساند تا ضمن شکستن رکورد ۲۳۴ گله هوگو سانچس، ستاره مکزیکی پیشین رئال مادرید اکنون عنوان دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا را در اختیار داشته باشد. مسی اکنون تنها تلمو سارا، مهاجم دهه های ۴۰ و ۵۰ فوتبال اسپانیا که اسطوره تیم اتلتیک بیلبائو محسوب می شود را بالاتر از خود می بیند. سارا در لالیگا ۲۵۳ گل به ثمر رساند.

مسی با هت تریک خود همچنین به بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو، دوئل سنتی تیم های بارسلونا و رئال مادرید تبدیل شد. این هت تریک شمار گل های لئو در جدال با رئال مادرید را به ۲۱ گل افزایش داد تا او با شکستن رکورد ۱۸ گله آلفردو دی استفانو، اسطوره سال های دور رئال مادرید، اکنون بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو باشد.

کاسیاس قربانی اصلی مسی در ال کلاسیکو

مسی در ال کلاسیکوی دوم فصل جاری لالیگا ۳ بار دروازه دیه گو لوپس را باز کرد اما همچنان ایکر کاسیاس، کاپیتان و سنگربان نیمکت نشین کهکشانی ها قربانی اصلی او در ال کلاسیکو ها محسوب می شود. ۱۷ گل از ۲۱ گلی که مسی در ال کلاسیکوها به ثمر رسانده در بازی هایی بوده که کاسیاس از دروازه رئال مادرید حفاظت کرده است.

از ۲۱ گل مسی در ال کلاسیکوها، ۱۴ گل در ال کلاسیکوهای لالیگایی، ۵ گل در ال کلاسیکوهای سوپرجام اسپانیا و ۲ گل در ال کلاسیکوهای برگزار شده در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسیده است. جام حذفی اسپانیا تنها تورنمنتی است که مسی در آن دروازه رئال مادرید را باز نکرده است، هرچند او در فینال این رقابت ها در فصل جاری امکان تحقق این هدف را هم خواهد داشت.

جدول برترین گلزنان تاریخ ال کلاسیکو

مسی با ۳ گلی که به رئال مادرید زد شمار گل های خود در بازی برابر رئال مادرید را به عدد ۲۱ رساند تا جایگاه خود به عنوان بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو را مستحکم تر کند.

پس از او دی استفانو با ۱۸ گل، رائول گونزالس، کاپیتان پیشین کهکشانی ها با ۱۵ گل، سزار، خنتو، پوشکاش هر ۳ با ۱۴ گل و کریستیانو رونالدو با ۱۳ گل قرار دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار