|
|
کدخبر: ۱۴۹۰۸۰

گروه سختی داریم؛ ثبات کادرفنی به موفقیت در جام ملت های آسیا کمک می کند

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: گزینه دیگری غیر از کی روش برای تیم ملی وجود ندارد، چراکه او در بین ۱۰ مربی برتر دنیاست و باید او را در تیم ملی ایران همچنان حفظ کنیم.

مهدی محمد نبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر خصوص ارزیابی اش از گروه ایران در جام ملت های آسیا و همگروهی تیم ملی با کشورهای عرب گفت: در مسابقاتی که به عنوان جام ملت ها در آسیا یا اروپا یا آفریقا برگزار می شود، مسابقات از یک حساسیت منطقه ای برخوردار بوده و به صورت رقابتی سخت در قالب تورنمنتی فشرده برگزار می شود. بنابراین تیمی می تواند به مراحل بالاتر صعود کند که علاوه بر آمادگی و تدارک بهتر برای حضور در چنین تورنمنتی در بحثحواشی نیز چه قبل از اعزام و چه در جریان رقابت ها بتواند تسلط خوبی بر این حواشی داشته باشد.

وی ادامه داد: گروه ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ گروه سختی است و بعد از جام جهانی باید برنامه تیم ملی را به گونه ای ادامه دهیم که بتوانیم در این رقابت ها با موفقیت عمل کنیم، چون پس از جام جهانی فرصت بسیار کمی برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا داریم و از این فرصت کم باید نهایت استفاده را ببریم، در عین حال برای رسیدن به موفقیت، ثبات مدیریت فنی در تیم ملی اولین فاکتور است و اگر ثبات مدیریت فنی داشته باشیم می توانیم در جام ملت ها موفق عمل کنیم.

نبی در مورد اینکه این ثبات با ماندن کی روش در تیم ملی بوجود خواهد آمد، بر همین اساس آیا به ماندن وی در تیم ملی امیدوار هست یا خیر گفت: تصمیم گیرنده در این خصوص رئیس فدراسیون است اما موردی که از قبل روی آن برنامه ریزی کرده ایم، ماندن کی روش در تیم ملی پس از جام جهانی است و این موضوع هم در جلسه هیئت رئیسه که یک ماه قبل برگزار شد مورد تصویب قرار گرفت و در واقع این مصوبه هیئت رئیسه است که کی روش با تیم ملی همچنان به کارش ادامه دهد مگر اینکه اتفاقات دیگری رخ دهد.

وی در مورد اینکه در صورت عدم توافق با کی روش آیا گزینه های دیگری هم برای فدراسیون وجود دارد، افزود: از نظر من گزینه دیگری غیر از کی روش برای تیم ملی وجود ندارد. کی روش در بین ۱۰ مربی برتر دنیاست و باید او را در تیم ملی ایران همچنان حفظ کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد برنامه های تیم ملی در راه آماده سازی جام جهانی گفت: تیم ملی ۲۴ فروردین برای برگزاری اولین اردوی خارجی خود عازم آفریقای جنوبی خواهد شد. اقدامات مربوطه برای این اعزام از جمله تأمین منابع مالی این اردو انجام شده و حتی در این بین ۳۰ درصد قسط برگزاری این اردو پرداخت شد تا به طور قطع راهی این اردو بشویم.

وی با اشاره به اینکه لیست تیم ملی یک روز بعد از پایان لیگ برتر اعلام می شود تا ملی پوشان خود را برای حضور در اردوی آفریقایی تیم ملی آماده کنند، افزود: اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی حدود ۳ هفته ادامه خواهد داشت و در این مدت با ۴ تیم از جمله ۳ تیم باشگاهی لیگ حرفه ای آفریقای جنوبی و همچنین تیم ملی موزامبیک دیدارهایی را برگزار خواهیم کرد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد آخرین اقدامات فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ افزود: قرار است ۱۸ فروردین در وزارت ورزش جلسه ای را با مدیران کل ورزش و جوانان و روسای هیئت های فوتبال شهرهایی که به عنوان میزبان این رقابت ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده اند از جمله تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و کرمان و همچنین مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز به همراه مسئولان فدراسیون فوتبال به ریاست نصرالله سجادی معاون ورزش وزارت و جوانان برگزار کنیم تا در این خصوص بررسی ها، اقدامات لازم و آخرین راهکارها برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ صورت پذیرد.

نبی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه امیدوار است که میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به ایران برسد گفت: با توجه به مستنداتی که ارائه کرده ایم، نظر مسئولان ای اف سی مثبت بوده است اما در نهایت گزارش ناظرین و بازرسین کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رسیدن ما به این امر تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار