|
|
کدخبر: ۱۴۹۵۴۶

خبرگزاری تسنیم: سرمربی پیشین تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز ابراز امیدواری کرد سال ۹۳ سال توجه به فوتبال پایه باشد.

رسول خطیبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سئوال که سال ۹۲ برای او چگونه بود، اظهار داشت: اولین چیزی که باید به آن نگاه کنم این است که در سال ۹۲ خودم و خانواده ام سلامتی داشتیم و از این بابت خدا را شکر می کنم.

وی اضافه کرد: در مورد اتفاقات فوتبالی هم باید بگویم که اتفاقات زیادی برای من افتاد. گسترش فولاد با سرمربیگری من به لیگ برتر صعود کرد و توانستم برای شهرم کاری انجام دهم. در کنار آن توانستم ۱۰،۱۱ بازیکن بومی آذربایجان را به فوتبال ایران معرفی کنم و فکر می کنم این کار کمتر از قهرمانی نیست.

سرمربی پیشین گسترش فولاد به خاطرات بد خود نیز اشاره کرد و گفت: نه تنها امسال بلکه سال ها ست که در فوتبال ما آدم هایی هستند که از پشت خنجر می زنند و وقتی کسی درست کار می کند جلوی او را می گیرند، زیرا موقعیت خودشان را متزلزل می بینند. این اتفاق از خاطرات بد من در سال ۹۲ است و امیدوارم چنین خاطراتی دیگر برای من تکرار نشود.

خطیبی ادامه داد: در مجموع سال ۹۲ برای من سال خوبی بود و توانستم در اولین حضورم در لیگ برتر به عنوان مربی برتر شناخته شوم. از طرف کانون مربیان هم عنوان بهترین مربی را به من دادند. اینها خیلی خوب بود اما کارم را سخت تر می کند و قطعاً در سال های آینده باید بهتر از سالی که گذشت باشم.

وی با ابراز خرسندی از قهرمانی تیم های تبریزی در جام حذفی و لیگ برتر فوتسال گفت: قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی و تیم فوتسال دبیری تبریز در لیگ برتر فوتسال از خاطرات خوب من است، زیرا هر ۲ تیم از تیم های شهرم هستند و برای اولین بار توانستند به این موفقیت برسند. اتفاق بزرگ دیگری هم که برای کشورم افتاد صعود تیم ملی به جام جهانی بود که بسیار از آن خوشحال شدم.

این مربی جوان اهداف خود در سال ۹۳ را بدین صورت تشریح کرد: در سال اولی که وارد عرصه مربیگری شد توانستم با ماشین سازی سوم شوم، در سال دوم با گسترش فولاد تبریز قهرمان لیگ یک شده و به لیگ برتر آمدم و در سال سوم نیز با گسترش فولاد توانست از پدیده های لیگ شدیم. مطمئناً در سال آینده اگر در تیمی حضور پیدا کنم به دنبال این هستم که در میان ۸،۹ تیم برتر لیگ قرار بگیرم. برای من خیلی مهم است که هر سال از سال گذشته بهتر باشم.

وی در مورد زیباترین عیدی که تاکنون گذرانده است، گفت: امسال یکی از بهترین عیدهایی است که می گذرانم، زیرا پس از سال ها در ایام عید در کنار خانواده ام هستم. در سال های گذشته به دلیل حضور در اردوها نمی توانستم خیلی در کنار آنها باشم. یکی دیگر از عیدهایی که آن را دوست دارم سالی بود که با سپاهان در رقابت های آسیایی حضور داشتیم و به عربستان رفته بودیم. روز دوم یا سوم فروردین بود که در مدینه بودیم و آن عید برای من خاطره خیلی خوبی شد که با خانواده ورزشی و دوستان در کنار حرم پیامبر(ص) بودیم.

«برای فوتبال ایران در سال ۹۳ چه وضعیتی را پیش بینی می کنید؟»، خطیبی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم گفت: وقتی که صحبت های تاج را در رسانه ها شنیدم به نظرم آمد اگر برنامه هایی که او می گفت اجرایی شوند، سال ۹۳ می تواند سالی خوب برای رشد فوتبال ایران در سال های آینده باشد. اگر این برنامه ها پیاده نشوند ممکن است از نظر کیفی سطح فوتبال ما پایین بیاید ولی با جوانگرایی و قوی کردن پایه فوتبال مان می توانیم ضعف هایی که در سال هایی گذشته به آنها توجه نکردیم را جبران کنیم. سال ۹۳ باید سال توجه به فوتبال پایه باشد.

بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در مورد جام جهانی برزیل نیز عنوان کرد: جام جهانی مهمترین رویداد فوتبالی دنیاست و فارغ از نتیجه گیری در این جام، ما می توانیم شخصیت کشورمان را به دنیا نشان دهیم. از طرف دیگر امیدوارم که نتیجه بگیریم و صعود کنیم هر چند که کار سختی است و معتقدم نباید با تاکید بر صعود به مرحله بعدی باعثشویم که بازیکنان تیم ملی دچار استرس شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار