|
|
کدخبر: ۱۴۹۶۲۶

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان جوانان درباره حضور این تیم در رقابتهای بین المللی روسیه به نکاتی اشاره کرد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛مهناز امیرشقاقی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان گفت: حضور در این تورنمنت باعثشد تا علاوه بر کسب تجربه بازیکنان، پی به نکات ضعف و قوت تیم ببریم. ملی پوشان در این دوره از بازیها حضور داشتند تا محک خورده و بدانیم که داشته هایمان چیست.

وی افزود: در این تورنمنت تیم های قدرتمندی چون روسیه، ترکیه، آمریکا، آذربایجان، استونی، اوکراین، مجارستان، اسلواکی و رومانی حضور داشتند که ما با تیم های اسلواکی، استونی، آذربایجان، اوکراین و ترکیه بازی کردیم.

در این ۵ بازی اولین نکته ای که برایمان اهمیت داشت ارزیابی بازیکنان بود. در واقع ما با هدف کسب تجربه هر چه بیشتر و سنجیدن بازیکنان به روسیه آمدیم تا علاوه بر رقابت با تیم هلای خوب اروپایی، عملکرد خود را بسنجیم. رقابت با چنین تیم هایی باعثمی شود تا بازیکنان تجربه خوبی کسب کنند، از لحاظ فنی در شرایط خوبی قرار بگیرند و پی به مشکلات فنی و تاکتیکی خود ببرند.

امیر شقاقی در ادامه بیان کرد: رده سنی بازیکنان دراین دوره از بازیها زیر ۲۱ و بالای ۱۸ سال است که اکثر بازیکنان ما زیر این رده سنی بوده و فکر می کنم عملکردشان با توجه به تجربه ای که دارند، خوب است. نگاه ما نباید صرفا به کسب نتیجه باشد هر چند که نتیجه جزئی از ورزش فوتبال بوده و هر تیمی برای پیروزی به میدان می رود. ما از این قاعده مستثنی نیستم اما معتقدم که روند رو به رشد تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان مطلوب بوده و امیدوار هستم در بازیهای آتی بهتر از این تورنمنت نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم ملی جوانان بانوان بیان کرد: عملکرد بازیکنانم تاکنون خوب بوده و حضور ما در این تورنمنت بیشتر جنبه کسب تجربه و سنجیدن بازیکنان بود. زمانی که ما مقابل تیم ترکیه به میدان می رویم و بازی را یک بر صفر واگذار می کنیم نشان می دهد بازیکنان ایران رو به رشد بوده و روز به روز بهتر خواهند شد چرا که تیم ترکیه با داشتن بازیکنان بسیار خوب در مقابل امریکا بازی را یک بر صفر واگذار کرده است. زمانی که به نتیجه نگاه می کنیم متوجه می شویم بازیکنان ایران نیاز دارند تا بازیهای دوستانه و تدارکاتی بیشتری داشته باشند تا عملکردشان بهتر شود.

وی در پایان گفت: تیم ۱۲ فروردین به تهران باز خواهد گشت و جا دارد از سنایی سفیر ایران در مسکو و سیفی مسئول تشریفات سفارت ایران در مسکو قدردانی کنم چرا که تیم ملی ایران را در این مدت همراهی کردند.

انتهای پیام /




















ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار