|
|
کدخبر: ۱۴۹۷۵۰

دوندگان به دلیل تمرین نادرست و رعایت نکردن برخی اصول دچار آسیب دیدگی می شوند، جلوگیری از این آسیب دیدگی ها بسیار مهم است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هر ساله ۵۶ درصد از دوندگان دچار آسیب دیدگی می شوند و تحت درمان قرار می گیرند که دلیل بروز این مشکلات تمرین نادرست آنها است.

هرچند دویدن یک حرکت طبیعی است و این تصور وجود دارد که به تمرین نیاز ندارد، اما دویدن مانند تمامی ورزش های دیگر نیاز به تکنیک های خاص دارد.

مسائل زیر می توانند در کم کردن آسیب دیدگی در میان دوندگان مؤثر باشد:

۱. آسیب دیدگی های دوندگی به دلیل فشارهای پی درپی ایجاد می شود، از این رو دویدن نباید خسته کننده باشد. تمرین باید تنوع داشته باشد و بر روی یک قسمت از بدن تکرار نشود، همچنین دوندگان می توانند از کفش های مختلف برای دویدن استفاده کنند، چرا که هر کفش تغییرات کوچکی در دویدن ایجاد می کند و فشار وارده شده بر بدن را می کاهد.

۲. ریکاوری مناسب به معنای استراحت کافی و کم کردن سرعت تمرینات در بعضی روزها است. همه تمرینات باید با آمادگی جسمانی مناسب باشند.

۳. آگاهی از شرایط جسمانی و خستگی نیز در بین دوومیدانی کاران ضروری است، چنانچه احساس درد یا سوزش در عضلات وجود داشته باشد به ورزشکار توصیه می شود از دویدن و انجام ورزش سنگین خودداری کند.

۴. به کار گرفتن تکنیک مناسب و حفظ فرم بدن به سلامتی دوندگان کمک می کند. شمارش قدم ها و تلاش برای برداشتن گام های سریع و کوتاه به این امر کمک می کند. همچنین توصیه می شود ورزشکاران به سمت جلو خم نشوند و بدن را صاف نگه دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار