|
|
کدخبر: ۱۵۰۱۵۵

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا

خبرگزاری تسنیم: در روز نخست از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۳ نماینده کشورمان با هدف بهبود وضعیت شان در گروه های خود به مصاف حریفان می روند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، هفته چهارم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و دور برگشت این مسابقات در مرحله گروهی از فردا(سه شنبه) آغاز می شود که در اولین روز این هفته ۳ نماینده کشورمان با اندیشه هایی متفاوت اما اهدافی یکسان که همان بهبود وضعیت شان در گروه های خود است به مصاف حریفان می روند.

در روز نخست از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا(سه شنبه) فولاد در اهواز از بنیادکار ازبکستان پذیرایی خواهد کرد، تراکتورسازی در تبریز میزبان العین امارات است و سپاهان هم باید در امارات به مصاف الاهلی برود.

فولاد خوزستان - بنیادکار ازبکستان

شاگردان حسین فرکی بهترین نماینده ایران در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا بودند که در ۳ بازی موفق شدند ۵ امتیاز کسب کنند تا همراه با الجیش قطر صدرنشینان گروه B این رقابت ها باشند. فولاد از ۳ بازی تنها یک بازی را در خانه برگزار کرده که در همان بازی موفق به کسب هر ۳ امتیاز برابر الفتح عربستان شد و در قطر و ازبکستان نیز برابر الجیش و بنیادکار به تساوی رضایت داد. اکنون شاگردان فرکی در شرایطی دور برگشت را آغاز می کنند که می توانند با پیروزی برابر بنیادکار ۸ امتیازی شوند و در آستانه صعود به دور بعدی قرار بگیرند.

فولاد در بازی رفت در تاشکند هم شرایط خوبی برابر بنیادکار داشت و تا آخرین دقیقه مسابقه یک بر صفر از حریفش پیش بود اما غفلت مدافعان این تیم در مهار حملات پر تعداد بازیکنان بنیادکار کار را در دقایق اضافه نیمه دوم به تساوی کشاند. سرخپوشان خوزستانی با توجه به نتایجی هم که در لیگ برتر گرفته اند و همچنان صدرنشین محسوب می شوند از روحیه خوبی برخوردارند و مطمئناً این مسئله از نظر روحی و روانی کمک زیادی به آنها خواهد کرد تا در بازی فردا با استرس کمتری به میدان بروند و برای کسب ۳ امتیاز تلاش کنند.

حریف فردای فولاد بنیادکار ازبکستان است، تیمی که در دور رفت و بر خلاف سابقه خوبی که در لیگ قهرمانان آسیا دارد نتوانست انتظارات را برآورده کند و اکنون با ۲ امتیاز همراه با الفتح در انتهای جدول ۴ تیمی گروه B قرار دارد. شاگردان کاسیموف اکنون در شرایط حساسی قرار گرفته اند و شکست برابر فولاد می تواند امیدهای آنها را زودتر از پایان مرحله گروهی ناامید کند. پیروزی برابر نماینده کم تجربه ایران برای بنیادکار حکم بازگشت به جدول را دارد و تساوی هم تنها آنها را به ادامه رقابت امیدوار نگه می دارد.

بنابراین دیدار این ۲ تیم که فردا از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می شود برای هر ۲ تیم حساسیت بالایی دارد. فولاد می خواهد به پیروزی برسد تا در ادامه کار خود را راحت کند و مطمئناً بنیادکار هم با انگیزه باقی ماندن در رقابت ها به میدان می رود.

تراکتورسازی - العین امارات

کار در گروه C لیگ قهرمانان آسیا کمی پیچیده شده است. شاید تراکتورسازی می توانست در دور رفت مرحله گروهی نتایج بهتری بگیرد و اکنون صدرنشین گروه باشد اما در هر بازی محرومیت یکی از بازیکنان این تیم کار را برای تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی سخت کرد. نماینده تبریزی کشورمان در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرد تا با ۴ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به لخویای قطر و یک امتیاز بیشتر نسبت به الاتحاد عربستان در رتبه سوم گروه C قرار بگیرد. آنها به دلیل تداخل بازی خانگی شان با روز طبیعت(۱۳ فروردین) یک روز زودتر به مصاف حریف اماراتی خود می روند و فردا از ساعت ۱۹ در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان العین صدرنشین گروه هستند.

شاگردان اولیویرا در بازی رفت و در امارات بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت اما مسلماً اشتباهات خط دفاع تراکتورسازی و داود نوشی صوفیانی در غیاب چند مهره اصلی این تیم در خط دفاعی و درون دروازه در شکست ۳ بر یک این تیم بی تاثیر نبود. تراکتورسازی حامد لک، دروازه بان ملی پوش خود و محمد نصرتی مدافع باتجربه اش را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و فرشید طالبی یکی دیگر از مدافعان باتجربه این تیم هم به دلیل مصدومیت نتوانست تراکتورسازان را برابر العین همراهی کند تا میزبان اماراتی به خوبی از غیبت بازیکنان تعیین کننده نماینده کشورمان استفاده کند.

تراکتورسازی فردا در شرایط بهتری نسبت به بازی رفت به مصاف العین خواهد رفت و مطمئناً تفکر اولیویرا در این دیدار بر مبنای کسب پیروزی است تا شرایط تراکتوری ها در جدول بهبود یابد. تراکتورسازی می تواند با کسب ۳ امتیاز از دیدار خانگی برابر العین خود را ۷ امتیازی کند و به صدر جدول برساند تا در ۲ دیدار باقی مانده بدون ترس از حذف به میدان برود. العین با مهره هایی چون آساموآ ژیان و محمد عبدالرحمن مطمئناً حریف خطرناکی برای تراکتورسازی محسوب می شود. در دیدار رفت نیز علاوه بر ژیان که یک تنه مرد اول میدان بود، عبدالرحمن نمایش خوبی داشت و موفق شد یک بار دروازه تراکتورسازی را باز کند.

العین اکنون ۶ امتیازی است و پیروزی برابر نماینده ایران صعودش را تا حدود زیادی قطعی خواهد کرد. پس با این شرایط می توان پیش بینی کرد که این تیم اماراتی در تبریز رو به بازی دفاعی بیاورد تا در ضدحملات و روی خلاقیت فردی ژیان زهر خود را به تراکتورسازی بریزد. البته العین در دیدار رفت و در خط دفاعی خود اشتباهات زیادی داشت که این موضوع می تواند کار را برای بازیکنانی چون علی کریمی، کریم انصاری فرد، میلاد فخرالدینی و… راحت تر کند.

الاهلی امارات - سپاهان اصفهان

سپاهان را به جرأت می توان بهترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا طی چند سال اخیر نامید. زردپوشان اصفهانی که در دوره های قبلی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفتند و به لیگ باشگاه های جهان راه یافتند، این فصل در گروه مرگ شرایط شان چندان مساعد نیست. از ۳ بازی دور رفت مرحله گروهی که ۲ بازی آن در خانه برگزار شده سهم سپاهان ۲ شکست و یک پیروزی بوده است و نماینده اصفهانی کشورمان در دور برگشت فقط باید به فکر جبران باشد. کار این تیم هم برابر الاهلی بهترین تیم حال حاضر لیگ امارات کمی دشوار به نظر می رسد اما به نوعی می توان این دیدار را جزو آخرین شانس های شاگردان کرانچار در لیگ قهرمانان آسیای این فصل دانست.

شاگردان زلاتکو کرانچار در حالی فردا از ساعت ۲۱:۵۰ در ورزشگاه رشید دبی به مصاف الاهلی می روند که دیدار رفت را در لحظات پایانی مسابقه و با نتیجه ۲ بر یک به میهمان خود واگذار کردند. فردا شب برای سپاهانی ها شب انتقام است. اگر ۳ امتیاز این دیدار نصیب زردپوشان اصفهانی نشود، کار در ادامه بیش از پیش برای سپاهان سخت خواهد شد. رویارویی با السدی که از تاباتا و رائول گونزالس در ترکیب خود بهره می برد و اکنون صدرنشین گروه D است و همچنین دیدار با الهلال در عربستان ۲ دیدار پایانی سپاهان خواهد بود که حساب باز کردن روی این بازی ها اشتباه به نظر می رسد. بنابراین باید دیدار با الاهلی را مهمترین دیدار شاگردان کرانچار در دور برگشت دانست.

الاهلی امارات به همراه السد قطر ۲ تیم بدون شکست گروه D هستند. این تیم علاوه بر چند بازیکن خارجی خود به نام های لوئیز گارسز، هوگو ویانا، گرافیته، چند بازیکن ملی پوش اماراتی هم در ترکیب خود دارد که در دیدار رفت برابر سپاهان زهر خود را ریختند. احمد خلیل و اسماعیل الحمادی که ۲ گل الاهلی را در اصفهان به ثمر رساندند، در دیدار فردا شب نیز جزو بازیکنان خطرناک الاهلی محسوب می شوند.

سه شنبه ۱۲ فروردین ۹۳

گروه B

فولاد - بنیادکار ازبکستان، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز

الجیش قطر - الفتح عربستان، ساعت ۲۱:۳۰، ورزشگاه خانگی الجیش

گروه C

تراکتورسازی - العین امارات، ساعت ۱۹، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

گروه D

الاهلی امارات - سپاهان، ساعت ۲۱:۵۰، ورزشگاه رشید دبی

الهلال عربستان - السد قطر، ساعت ۲۳:۱۰، ورزشگاه پادشاه فهد

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار