|
|
کدخبر: ۱۵۰۲۳۸

تیر و کمان ایران در سال ۹۲؛

فدراسیون تیراندازی با کمان در سال ۹۲ به خاطر تعلیق و درگیری با فدراسیون جهانی بحرانی بود اما با وجود اینکه زمزمه پایان بحران به گوش می رسید کماکان ابهام در مورد ریاست فدراسیون پابرجاست.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اوضاع به هم ریخته فدراسیون بسکتبال که از سال ۹۱ با تغییرات مدیریتی مواجه شده بود در سال ۹۲ رو به آرامش رفت و کمانداران ملی پوش در هر ۳ مرحله از جام های جهانی سال ۲۰۱۳ شرکت کردند.

ملی پوشان ایرانی که مدت ها از شرایط مسابقات بین المللی دور بودند اولین حضور بعد از حضور تعلیق را در مسابقات جهانی شانگهای تجربه کردند و تمام بازیکنان به استثنای مینو عابدی در این رقابت ها ناکام بودند. عابدی در این بازی ها به عنوان پدیده معرفی شد و در رده پنجم جهان قرار گرفت.

دومین مرحله جهانی که در آنتالیا ترکیه و خرداد ماه برگزار شد هم موفقیتی برای ملی پوشان ایرانی به چشم نخورد و تنها تیم میکس کامپوند به مرحله نیمه نهایی و امیر کاظم پور به جمع ۸ تیم نهایی رسیدند.

عملکرد تیم ملی در این ۲ مرحله انتقادات زیادی را به خود دید و با مسابقات کلمبیا تکمیل شد با عملکرد ملی پوشان در ۲ مرحله اول جهانی، تنها ۴ ملی پوش به کلمبیا رفتند که هیچ کدام از آنها به مراحل نهایی نرسیدند.



۲ لیگ در یک سال

لیگ تیر و کمان از خرداد با ۱۲ تیم در اصفهان شروع شد و تا آذرماه طول کشید. تیم فولاد ماهان امسال هم در ۳ بخش قهرمان شد و تنها به افق سپید با ترکیبی از بازیکنان ملی پوش در کامپوند به قهرمانی رسید یک ماه بعد از لیگ خارج از سالن، دور جدید لیگ در داخل سالن آغاز و تیم پژوهشگاه شاخص پروژه اصفهان قهرمان این دوره شد.




ورود دوباره کره ای ها به ایران

سلیم اف تاجیکستانی که مدتی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت از ماه های ابتدایی سال به خاطر مسائل مالی، تیم ملی را رها کرد و برای چند مربیان ایران کارهای تیم را بر عهده گرفتند اما از آذر جستجو برای مربیان خارجی شروع شد و در نهایت به ۲ مربی کره ای رسید.

فدراسیون که در سال ۹۱ با کنار گذاشتن مربیان کره ای قدیمی از تیم سر و صدا به پا کرده بود بار دیگر به گزینه های کره ای رسید.



دزدی کمان های ملی پوشان

در میان ۳ دوره مسابقه جهانی، یک دوره مسابقات حرفه ای و نیمه حرفه ای بزرگ در تهران برگزار شد که کمانداران کیش در بخش نیمه حرفه ای و نظریان، عابدی، اسدی و عبادی در بخش حرفه ای قهرمان شدند.

اتفاقاتی که در تیر ماه توجه خبری زیادی را جلب کرده دزدیده شدند کمان های ۲ ملی پوش بود که البته مدتی بعد سارقان مربوطه پیدا شدند و تجهیزات کمانداران به آنها بازگشت.



موفقیت های کمانگیری روی اسب

رشته کمانگیری روی اسب که بار دیگر به فدراسیون تیر و کمان بازگشت سال موفقی را با ۲ اعزام گذارند کمانداران روی اسب ایرانی ابتدا در مسابقات بین المللی ترکیه نایب قهرمان شدند و در ماه مهر هم به مسابقات جهانی رفته و نایب قهرمان این مسابقات شدند.



موفقیت در نیمه دوم سال

نیمه دوم سال با ۹ مدال در مسابقات کشورهای اسلامی موفقتر از نیمه اول شروع شد کمانداران ایرانی در این مسابقات به ۲ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز رسیدند.

همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا چین تایپه حمزه نکوئی قهرمان کامپوند آقایان شد و تیم های میکس و کامپوند بانوان هم مدال نقره گرفتند در نهایت هم ملی پوشان به مسابقات جایزه بزرگ تایلند اعزام شدند که با ۵ مدال به ایران برگشتند. اسماعیل عبادی و مریم رنجبر در بخش انفرادی کامپوند طلا گرفتند. کامپوندی ها در مسابقات تیمی هم یک طلا و ۲ نقره به دست آوردند و سال ۹۲ را با موفقیت تمام کردند.



کرسی آسیایی و خداحافظی از فدراسیون

" شجاعی " رئیس فدراسیون به همراه چند نفر دیگر از ایران به کرسی های آسیایی رسید اما در انتخاب بهمنی با شنیدن این قانون که نفرات انتخاب شده در کمیته ملی المپیک باید از سمت خود در فدراسیون انصراف دهند، حاضر به این کار نشد تا بارها به وی تذکر داده شود که باید از ریاست فدراسیون تیر و کمان استعفا دهد هر چند تا پایان سال این اتفاق نیفتاد تا سال ۹۲ با وضعیت مبهم ریاست فدراسیون به پایان برسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار